ik heb sinds gister een cavia, die kon ik overnemen van iemand die er geen tijd meer voor had. Ze heeft voorheen altijd met een konijn gezeten, maar nu zit ze dus alleen en aangezien cavia's groepdieren zijn vind ik dat toch wel zielig. Zou ik er nu gewoon een zeugje bij kunnen zetten? Aan de ene kant denk ik van wel, omdat ze gewend is met een ander dier te zitten en omdat het een hele nieuwe omgeving is, dus misschien geen territorium gedrag oid, aan de andere kant weet ik het niet zeker dus vandaar dat ik het vraag!
Ik heb verder een drinkflesje in de kooi hangen, maar ik heb nog niet gemerkt dat ze ervan drinkt. Ik weet ook niet of ze een drinkflesje kent. Hoe krijg ik haar zo ver uit het flesje te drinken? Ik ben al van plan om straks even een tijdje haar uit de kooi te halen en dan het flesje bij haar bekje te houden om te kijken of dat werkt.
Wat geven jullie voor extra vitamine C? Ik heb al speciaal caviavoer gehaald, dat lijkt ze wel lekker te vinden, maar ik had ook speciale 'muffins' voor cavia's gehaald met extra vitamine C, maar die eet ze niet.
Hoop dat de cavia experts me wat kunnen helpen!

PS ik zoek ook nog een naam