Consult noodzakelijk?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bindi

Consult noodzakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 18:45

Dierenartsleed.

Jeetje...heb alleen maar een tubetje oogzalf nodig voor de weeskittens (cavasan als het goed is), krijg ik dat niet mee omdat ik eerst met ze langs moet komen Koe

Snap dat ze bezorgd zijn, maar als ik zeg dat het geen niesziekte is, ze het allemaal prima doen maar alleen wat ontstoken oogjes hebben, moet ik ineens een volle mep consult gaan betalen.

Dacht het niet. Sigaar

luna1

Re: Consult noodzakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:18

pfff ik had hetzelfde mijn hond had een gepleten teennagel.
dus iik bel op en zeg dit moet volgens ij onder de narcose,dus dan moet ze en nuchter blijven en sochtends gebracht worden omdta ze smiddags gene operaties doen.
nou mijn klomp brak zowat bij het antwoordt dat ik eerst nog maar eens dezelfde dag,gister ,langs moest komen en als ze dan daadwerkelijk geopereerd moet worden moest ik de volgende dag nogm,aals langskomen.
nou dacht het dus mooi niet he....
heb als nog en afspraak voor vandaag vanochtend kunnen maken met een hoop gesteun en gekreun en uiteindelijk moest z eidd blijven sommige mensen.
als of jezelf geen verstand van dieren hebt...

gr gemma

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:37

Die gekkigheid heb ik meegemaakt met mijn herdershond, een angstbijter. Ik ga als het even kan niet met hem heen, want dat is echt DRAAAAMA....

Nu had hij oormijt. Dat herken ik op 10 km afstand, wij hebben al jaren dieren en dit hebben we dus al veel vaker meegemaakt. Daar moest ik dus wat voor hebben.

Ze wilden dus ook eerst dat we langskwamen, zodat zij zeker konden vaststellen dat het écht om oormijt ging.
Ik heb toen gezegd (niet waar, okee, maar je moet wat) dat de diagnose al gesteld was door een andere dierenarts, maar dat ik de zalf vergeten was mee te nemen en hij nogal ver weg zat. Toen mocht ik de zalf gewoon komen halen.

Dat gedoe...

Trouwens; die zalf viel me toen nog dik tegen ook. Hij bleef maar last hebben en het ging maar héél traag over. Toen heb ik gewone oorcleaner gekocht in een dierenwinkel; toen was het zo over! *zucht*

En yep... het was toch echt 100% oormijt.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:48

En zo heeft mijn moeder een keertje een rekening voor een consult gekregen toen ze toevallig in de buurt van de dierenarts was en even wat ging vragen aan de assistente over de eerder meegekregen oogzalf van onze hond. De dierenarts stond toevallig achter de toonbank dus heeft ze het hem gevraagd, en vervolgens mag ze de volle mep betalen voor een simpel vraagje *LOL* .

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 22:49

Dat kan ik idd wel doen! Heb gewone oog cleaner in huis, even kijken of dat wellicht afdoende is. Als er morgen geen verbetering is kan ik morgenavond wel weer een rondje bellen.

Ik weet dat het geen niesziekte is, maar enkel een klein beetje ontstoken. Vind het nogal flauw dat ik daarvoor een consult moet gaan betalen...

@ Dieuwke: wat belachelijk! Hoop dat ze m niet heeft betaald?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:50

Citaat:
En zo heeft mijn moeder een keertje een rekening voor een consult gekregen toen ze toevallig in de buurt van de dierenarts was en even wat ging vragen aan de assistente over de eerder meegekregen oogzalf van onze hond. De dierenarts stond toevallig achter de toonbank dus heeft ze het hem gevraagd, en vervolgens mag ze de volle mep betalen voor een simpel vraagje .

Dat is pas echt belachelijk zeg, bij die praktijk kwam ik nooit meer!! Hier heb je zelfs gratis telefonisch consult bij vragen!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:13

Dieuwke1989 schreef:
En zo heeft mijn moeder een keertje een rekening voor een consult gekregen toen ze toevallig in de buurt van de dierenarts was en even wat ging vragen aan de assistente over de eerder meegekregen oogzalf van onze hond. De dierenarts stond toevallig achter de toonbank dus heeft ze het hem gevraagd, en vervolgens mag ze de volle mep betalen voor een simpel vraagje *LOL* .

Arme moeder haha
Ze had de zalf in de eerste instantie zonder consult gehaald? Anders zou het wel flauw zijn.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:14

Als je de oogjes schoonmaakt met afgekoeld gekookt water, gaat het dan niet over? Ik zou dat maar eerst even proberen, voor je oogzalf ophaalt. Ik vind het tegenwoordig een heel gedoe bij de dierenarts. Moet nierdieet halen voor poes, maar dan moet ik wel bij die DA geregistreerd staan, want ze mogen het niet zomaar verkopen. Ze willen alles weten wat je koopt bij de DA.
ik heb volgens mij ook wel eens kittens gehad met ontstoken oogjes, maar die hadden wel niesziekte. Heb het even nagezocht: die kregen wel zalf in hun oogjes. Ik heb toen die kleine van bijna 2 weekjes oud meegenomen naar de DA, gewikkeld in een handdoek onder mijn jas, lekker warm. Volgens mij ben ik die dag versleten voor DE dorpsgek of zo. Want dat rare mens in de wachtkamer zat te praten tegen een handdoek onder haar jas! Dan worden al die mensen toch heel nieuwsgierig: wat heeft U daar?? Niets gewoon een zieke handdoek. Knipoog lachen hoor. ik kreeg ook antibioticadruppels mee voor de patiëntjes. Is allemaal goedgekomen, alleen met mij niet meer Knipoog Maar de kittens die ik heb komen namens het asiel, dus ik hoef geen consult of medicijnen te betalen, de rekening gaat naar het asiel.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:26

Ik heb een keer gehad dat ik met jonge konijntjes heen ging van 2 weken en ze de verkeerde diagnose stelde. Vervolgens mij antibiotica meegegeven, echter vond ik het niet kloppen en heb ik contact met iemand anders gehad en hadden ze dikke buikenziekte. Dus ik terug naar de DA en antibitioca terug gegeven en gevraagd op recept naar flagyl. Ze wilden het niet geloven enzo dat hij dat had, want dan had de DA het toch zeker wel opgemerkt? Nou ik weet meer van konijnen dan die DA's daar ondertussen. Dus kreeg Flagyl mee echter bij nader onderzoek bleek het echt geen Flagyl te kijken, Flagyl is wat wit/troebelig, dit was gewoon doorzichtig dus gewoon waarschijnlijk weer antibiotica.

Ga daar ook nooit meer heen, andere dierenarts doet niet zo heel moeilijk. Mag gewoon antibiotica enzo halen als ik weet wat een konijn heeft.

Kun je trouwens bij de plaatselijke dierenspeciaalzaak geen tubetje zalf kopen? Wij verkopen het wel in de winkel volgens mij van Beaphar.. heb ik ook wel is gebruikt bij de konijnen is gewoon ook super zalf.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 23:35

Ik heb even gevraagd maar ze hadden geen tubetje. Nu heb ik Clean Eye van Sire.

Ik heb 3 DA gebeld en bij alle 3 kreeg ik het niet mee. Erg belachelijk, ik neem dan toch zelf de verantwoordelijkheid?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:26

Echt vreemd hoor, want cavasan is ook niet iets wat heel zwaar is oid. Ik krijg het hier altijd gewoon mee.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 13:41

Faniek schreef:
Echt vreemd hoor, want cavasan is ook niet iets wat heel zwaar is oid. Ik krijg het hier altijd gewoon mee.

het gaat nu al stukken beter met de oogjes gelukkig, maak ze elke keer schoon, maar ze blijven nu ook open, ipv dat ze verkleefd zijn.

De meeste zijn overigens ten opzichte van gisteren wel wat afgevallen, terwijl ik dacht dat ze het zo goed deden.

Wel zijn ze een stuk levendiger, en beginnen ze me te herkennen, echt heel schattig. Zal wel niet zo zeer 'mij' herkennen zijn, maar ze weten wel dat ze de fles krijgen, en dan staan ze in de rij!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 07:41

Dat mag dus echt niet he, antibiotica mee geven zonder eerst een diagnose te stellen. Een dierenarts die dat wel doet is behoorlijk slecht bezig.
Ik zie ook regelmatig mensen die zeggen "mn hond heeft oormijt" , kijk je in die oortjes, geen mijt te zien. Of mensen die op internet de diagnose al hebben opgezocht en vervolgens volledig fout zitten. Ja sorry dan moeten de goeden lijden onder de slechten, eerst diagnose, dan antibiotica of andere medicijnen. Als je dan toch per se antibiotica wil ga je maar naar een ander, ik ga me niet met dergelijke praktijken inlaten.
Nou is het natuurlijk wat anders als een dier al een geschiedenis heeft, als ik in de compu zie dat ie al 4x CAF heeft gehad dan krijgt ie dat wel gewoon mee zonder consult. Ook als tijdens het spreekuur gekeken wordt of een operatie nodig is wordt vaak geen consult gerekend. Ik vind dat we wat dat betreft heel redelijk zijn en bij mij hoeft niemand dus te komen zeuren Haha! want daar wordt ik ineens heel chagerijnig en weigerachtig van Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 07:44

Bij ons heb je ook zo'n leuke dierenarts.
De kat van mijn moeder had speciaal voer nodig vanwege nierfalen, en dat voer was uiteraard alleen bij de dierenarts te krijgen, en jawel, iedere keer voordat ze het voer komt ophalen moet ze eerst de kat meenemen voor consult, OOK wanneer het prima gaat met de kat.
Ja dat tikt lekker aan zeg.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 07:54

Wij hebben het hier ook. Hond moet steeds pillen krijgen, ze raken een keer op, dat snap je, hier moet je betalen voor het komen halen. Niet omdat ze iets doen ofzo, voor het halen, we betalen niet eens alleen voor de medicijnen. Alsof de benzine niet duur genoeg is tegenwoordig.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 10:25

Ellebel schreef:
Dat mag dus echt niet he, antibiotica mee geven zonder eerst een diagnose te stellen. Een dierenarts die dat wel doet is behoorlijk slecht bezig.
Ik zie ook regelmatig mensen die zeggen "mn hond heeft oormijt" , kijk je in die oortjes, geen mijt te zien. Of mensen die op internet de diagnose al hebben opgezocht en vervolgens volledig fout zitten. Ja sorry dan moeten de goeden lijden onder de slechten, eerst diagnose, dan antibiotica of andere medicijnen. Als je dan toch per se antibiotica wil ga je maar naar een ander, ik ga me niet met dergelijke praktijken inlaten.
Nou is het natuurlijk wat anders als een dier al een geschiedenis heeft, als ik in de compu zie dat ie al 4x CAF heeft gehad dan krijgt ie dat wel gewoon mee zonder consult. Ook als tijdens het spreekuur gekeken wordt of een operatie nodig is wordt vaak geen consult gerekend. Ik vind dat we wat dat betreft heel redelijk zijn en bij mij hoeft niemand dus te komen zeuren Haha! want daar wordt ik ineens heel chagerijnig en weigerachtig van Haha!

Ik ben niet gegaan hoor. De oogjes zijn nu al een stuk opgeknapt, met een simpele oogcleaner van de dierenwinkel.
Cavasan is slechts een oogzalfje, met een beetje AB, maar als ik had moeten komen met de kittens waren die er zeker niet beter op geworden. DUs ben blij dat ik niet gegaan ben!
Ik had de diagnose idd zelf gesteld ja, maar dat was niet zo moeilijk.
Bij zulke dierenartsen als jullie loop ik hard weg! Ga dus nu weer op zoek naar een andere Tong uitsteken Aangezien mijn huidige mij ook al vrolijk probeert op te lichten door de enten met Nobivac en dan nog te roepen dat die maar 1 jaar geldig zijn.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:55

Ellebel schreef:

Dan ben ik blij dat mijn DA slecht bezig is, want hij is slecht bezig. Al meerdere keren verkeerde diagnoses gesteld en verkeerde medicijnen meegegeven. Hij herkende dikke buikenziekte niet en gaf daarvoor antibiotica mee. Bij konijntjes van 2 weken met DBZ is antibiotica absoluut niet goed. En dan ook nog een overdosis geprikt. Gelukkig weet mijn huidige DA dat ik meer dan genoeg van konijnen weet dat ik weet wat het is, want ik heb geen zin om te vaak met konijntje heen te gaan wat vooral voor stress zorgt. Zo heb ik een konijn met snot ik weet heel goed hoe snot eruit ziet, ik ga niet het konijn meenemen naar de DA waardoor deze zoveel stress krijgt waardoor het erger word en vervolgens nog medicijnen+consult betalen. Dan haal ik gewoon antibiotica.
Maar tegenwoordig gebruik ik wat anders wat nog veel effectiever is en toch geen antibiotica: Colloïdaal zilver. Nog een stusk goedkoper en makkelijker toe te dienen ook en tast het darmstelsel niet aan.

@ Bindi
Super dat het goed met de kittens gaat!
En ik zou inderdaad ook weg gaan bij die DA, dieren leveren ook veel stress zo. Ben nu ook bij mijn 3e DA door verkeerde diagnoses etc.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:16

Bij onze dierenarts moet je tegenwoordig betalen als je aan de balie komt vragen voor een medicijn. onder het mom van ze geven advies dus kan je betalen. echt te belachelijk voor woorden.

Ik belde van de week bijv. voor pijnstillers voor onze hond. Onze hond staat bij hun in de computer. onze hond heeft HD (foto's zijn toendertijd nog bij hun gemaakt), atrose en spondyolose. de dierenarts die raadde een aantal jaar terug al aan om hem voor goed op pijnstillers te zetten. we hebben hem een paar maanden pijnstillers gegeven maar daarna redde hij het tot nu toe zonder pijnstillers. beestje is nu 12 jaar en heeft veel moeite met opstaan en lopen. maar heeft wel fun in het leven. hij is eigenlijk nog te goed om in te laten slapen maar heeft toch wat pijn dus ik vroeg om pijn stillers.
dierenarts wilde het niet geven en wilde dat ik langskwam met de hond. Terwijl er duidelijk in de computer staat dat hij pijnstillers gehad heeft. het liefste wilde hij opnieuw foto's gaan maken van heupen en rug en was een beetje van z'n stuk gebracht toen ik vroeg wat dit voor nut had. Waarom foto's laten maken van iets waarvan je weet dat het er zit en dat het niet meer verholpen kan worden en waarvan je weet dat het verergerd is. beestje is 12 jaar en verdient het om de laatste weken/maanden of hoe lang hij ook mag leven, pijnloos rond te hobbelen. dierenarts twijfelde nog en toen heb ik ook gezegd dat ik het dan wel via internet zou bestellen.
(wat ik ook de volgende keer ga doen want het scheelde bijna 20 euro!!! op een verpakking.