zwaluw aanval.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

zwaluw aanval.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 13:32

Ja dat moest mijn kat net ondergaan, we hebben in de stal een nest zwaluws zitten en die zijn waarschijlijk net uitgevlogen .
Maar ja de oudere vogels willen niets in hun buurt hebben en dus moest de kat het net ontgelden, arm beest Ach gut .
Afijn ik net niets vermoedend loop langs de schuur en word zelf aangevallen door die vogels !

get dat is niet leuk , ik hoop dat ze snel opgehoepeld zijn maar ben bang van niet

Eas_Mon

Re: zwaluw aanval.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:48

Wij hadden 2 nesten van spreeuwen onder de dakpannen.. Maar we wilde het huis gaan verven en dat moest dus op die plekken wachten omdat ze je echt aanvallen gewoon.. en dan ook echt bijna raak en schreeuwen kennen ze hoor!

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:07

Hmm Nagelbijten / Gniffelen ben benieuwd, bovenin de stal van mijn verzorgpaard zit ook een nest zwaluwen, die ook al bijna uitvliegen. Vind het altijd wel leuk om te zien, dat de ouders zo binnen komen vliegen enzo. Maar als ik dit zo hoor mag ik dalijk uitkijken Vork en het paard en de geiten ook Tong uitsteken Ach we zien wel, misschien heb je agressieve en minder agressieve vogels Tong uitsteken

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:10

Tsja, ik vind het wel logisch dat die zwaluwen dat doen. Katten en vogels zijn nou eenmaal geen perfecte combinatie.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:13

Zwaluwtjes vind ik hele mooie vogeltjes.
En ze zijn nog nuttig ook.
Ze halen namelijk de vliegjes weg bij de paarden.

Wij hebben ze ook op stal, vogeltjes doen helemaal niets, maar ze vliegen konstant in en uit en ja
dan zoeven ze weleens langs je hoofd.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:34

Oudervogels zijn wel vaker zo fel. Troost je; het is van voorbijgaande aard. Vermoedelijk zitten de kuikens tegen het uitvliegen aan; dan vallen de ouders vaak alles aan wat een bedreiging kan zijn voor hun kuikens, omdat die vaak bij de eerste pogingen jammerlijk ter aarde storten... Haha!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:36

Och zielig katje....

Ik hoorde net van een bekende dat ze bij hun in de buurt de hond niet meer uit kunnen laten. De jonge kraaien/spreeuwen zijn net uit. En als er nu een hond daar over het veld rent wordt die door de oudere kraaien/spreeuwen aangevallen Nagelbijten / Gniffelen
Vorig jaar blijkbaar een dood hondje door de aanval van die dieren.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:37

Mijn konijnen liepen een keer in de tuin, werden ze ook de hele tijd door een zwaluw achterna gezeten. Werden de hele tijd in hun kont geprikt (gelukkig niet gewond ofzo!).

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:40

Wees blij met je zwaluws, ik zou blij zijn met een aantal nesten in de stal, helaas zitten ze alleen daar war geen paarden staan, ze eten veel vliegen ideaal.

Off topic : Daphne heeft biijna haar winterjas uit eindelijk, als ze helemaal in haar zomervacht zit maak ik foto's, ze glimt als een spiegel, maar bovenop zitten hier en daar nog wat plekjes met wat dun winterhaar.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:13

Ja, het zijn echt nuttige insectenvangers, die zwaluwen. Wij hebben ook elk jaar meerdere nestjes in de paardenstal, en vandaag zijn ze voor het eerst uitgevlogen Lachen
De moeders zijn idd heel beschermend en vlogen bij ons zelfs achter de ekster aan (die eten de jonkies op bij ons)