nog meer mensen met dit probleem en valt er wat aan te doen ofzo?! soms worden ze gewoon om half 8 s'ochtends in de tuin gelaten in het weekend en blaffen iedereen wakker... :S
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rhodos schreef:Nodig de baasjes eens uit om een kopje koffie bij je te komen drinken. Praat er over en wellicht kunnen jullie tot een oplossing komen. Succes!
polly2 schreef:Blaffende honden bijten niet....![]()
Nee...geintje... Ik kan me voorstellen dat het irritant is.
Als je al geprobeerd hebt om in gesprek te gaan en het werkt niet, zou je het nog een keer kunnen proberen. Misschien heeft het dan wel effect.
Zo niet...dan heb ik een totaal ander advies. Eentje waar ik zelf altijd heel goed mee uit de voeten kan.
Leer jezelf om je af te sluiten van dat soort ergernissen. In principe heb je jezelf er enorm mee als je je gaat lopen ergeren. Als het je lukt om je zo af te sluiten van dergelijke dingen, dan komt dat dus ten goede van jezelf.
Ik kan bijvoorbeeld doorwerken aan een klus op mijn werk achter mijn laptop, terwijl op de gang of in het kantoor naast de mijne iedereen staat te kakelen en te lachen...of terwijl er gaten geboord worden in de kantoren naast mij en iedereen klaagt over hoofdpijn van de herrie..."Huh...herrie...ik heb niks gehoord!"
Ik vind dit een reuze makkelijke eigenschap die ik mezelf aangeleerd heb door te leren focussen op andere dingen dan hetgeen me stoort....
Als jou dat ook lukt, zul je je namelijk niet meer ergeren.
Succes!
Es79 schreef:Het is niet fijn idd.
Mijn buren hun honden kunnen ook heerlijk blaffen, gelukkig zijn het goede vrienden van ons.
Mijn honden nemen het gelukkig niet over.
Mijn buurvrouw negeert haar hond nu totaal en als ze naar buiten gaat, gaat hij blaffen.
Nu zegt ze dat hij moet zitten en blijven en hij blaft niet meer.
Het blaffen is toch vaak pure aandacht wat genegeerd moet worden.
pubelia schreef:Es79 schreef:Het is niet fijn idd.
Mijn buren hun honden kunnen ook heerlijk blaffen, gelukkig zijn het goede vrienden van ons.
Mijn honden nemen het gelukkig niet over.
Mijn buurvrouw negeert haar hond nu totaal en als ze naar buiten gaat, gaat hij blaffen.
Nu zegt ze dat hij moet zitten en blijven en hij blaft niet meer.
Het blaffen is toch vaak pure aandacht wat genegeerd moet worden.
Nee, hoor. Onze hond blaft echt niet om aandacht maar omdat hij denkt dat er indringers zijn, of er buiten iets is wat hij ziet en ons huis dus wil bewaken. Er zullen wel honden zijn die het om aandacht doen, maar dat hoeft absoluut niet hoor!
Wat jij schijft is het zelfde als dat mensen denken dat honden alleen maar grommen als ze dominant naar de zijn, dit is ook onzin, want ze kunnen ook grommen als ze angstig zijn.
Citaat:Tuurlijk, er zijn honden die waaks zijn, daar heb ik het ook niet over.
En als ze dan aanslaan is het een reactie voor de baas dat die alert moet zijn, voor de hond dus een vorm van aandacht maar in positieve zin.
Er zijn ook honden die gewoon blaffen voor pure aandacht, maar dat zal in jouw ogen dan niet waar zijn.