blaffende honden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

blaffende honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:46

zit hier rustig achter m'n pc en wordt echt helemaal gek van die verekte honden van de overburen! ze blaffen echt de hele godganse dag door. mijn eigen hondje/cavia slaat er ook door aan. we hebben al eens tegen ze gezegd dat ze ze moeten opvoeden enzo Clown , maar geloof dat de boodschap nog steeds niet duidelijk is Bloos

nog meer mensen met dit probleem en valt er wat aan te doen ofzo?! soms worden ze gewoon om half 8 s'ochtends in de tuin gelaten in het weekend en blaffen iedereen wakker... :S

_Anneruth

Re: blaffende honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:48

Nodig de baasjes eens uit om een kopje koffie bij je te komen drinken. Praat er over en wellicht kunnen jullie tot een oplossing komen. Succes!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:52

Rhodos schreef:
Nodig de baasjes eens uit om een kopje koffie bij je te komen drinken. Praat er over en wellicht kunnen jullie tot een oplossing komen. Succes!

been there done that, gebeurt gewoon niets aan Boos! ik weet ook niet hoe we het ze nou nog op een "vriendelijke" manier duidelijk moeten maken.... Vork

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:58

Blaffende honden bijten niet.... Haha!

Nee...geintje... Ik kan me voorstellen dat het irritant is.
Als je al geprobeerd hebt om in gesprek te gaan en het werkt niet, zou je het nog een keer kunnen proberen. Misschien heeft het dan wel effect.
Zo niet...dan heb ik een totaal ander advies. Eentje waar ik zelf altijd heel goed mee uit de voeten kan.
Leer jezelf om je af te sluiten van dat soort ergernissen. In principe heb je jezelf er enorm mee als je je gaat lopen ergeren. Als het je lukt om je zo af te sluiten van dergelijke dingen, dan komt dat dus ten goede van jezelf.

Ik kan bijvoorbeeld doorwerken aan een klus op mijn werk achter mijn laptop, terwijl op de gang of in het kantoor naast de mijne iedereen staat te kakelen en te lachen...of terwijl er gaten geboord worden in de kantoren naast mij en iedereen klaagt over hoofdpijn van de herrie..."Huh...herrie...ik heb niks gehoord!"
Ik vind dit een reuze makkelijke eigenschap die ik mezelf aangeleerd heb door te leren focussen op andere dingen dan hetgeen me stoort....
Als jou dat ook lukt, zul je je namelijk niet meer ergeren.

Succes!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 15:00

polly2 schreef:
Blaffende honden bijten niet.... Haha!

Nee...geintje... Ik kan me voorstellen dat het irritant is.
Als je al geprobeerd hebt om in gesprek te gaan en het werkt niet, zou je het nog een keer kunnen proberen. Misschien heeft het dan wel effect.
Zo niet...dan heb ik een totaal ander advies. Eentje waar ik zelf altijd heel goed mee uit de voeten kan.
Leer jezelf om je af te sluiten van dat soort ergernissen. In principe heb je jezelf er enorm mee als je je gaat lopen ergeren. Als het je lukt om je zo af te sluiten van dergelijke dingen, dan komt dat dus ten goede van jezelf.

Ik kan bijvoorbeeld doorwerken aan een klus op mijn werk achter mijn laptop, terwijl op de gang of in het kantoor naast de mijne iedereen staat te kakelen en te lachen...of terwijl er gaten geboord worden in de kantoren naast mij en iedereen klaagt over hoofdpijn van de herrie..."Huh...herrie...ik heb niks gehoord!"
Ik vind dit een reuze makkelijke eigenschap die ik mezelf aangeleerd heb door te leren focussen op andere dingen dan hetgeen me stoort....
Als jou dat ook lukt, zul je je namelijk niet meer ergeren.

Succes!

thx, ik probeer het ook inderdaad te doen, maar als ik er s'ochtends wakker van wordt, kan ik me niet altijd goed afsluiten ervan, laat staan me niet te ergeren Vork Clown
in de middag probeer ik het wel altijd inderdaad, maar af en toe heb je van die dagen waarop het neit lukt he :p

ik zat al te denken, misschien iets van geluidsoverlast ofzo Clown gnagna Vork

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:47

je kan idd nr de politie stappen ivm geluidsoverlast , maar lijkt me toch niet zo vriendelijk .
Weet je waarom de honden zo blaffen ?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 16:58

nee geen flauw idee. ze blaffen zowel binnen als buiten, maar we wonen gewoon in een woonwijk en ze slaan al aan als er iemand voorbijgelopen komt. nou is dat niet zo erg, maar dan kan je als eigenaar op een gegeven moment zeggen dat ie moet ophouden, doen wij ook met onze hond. anders heeft iedereen er maar last van. alleen schijnen ze dat nog neit zo te begrijpen dat dat ook kan Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:29

Ja als ze constant blaffen is irritant, maar als ze blaffen als er iemand voorbij komt, why not? Onze hond doet dat ook vaak, maar het is dan aan de eigenaar om te zeggen dat het genoeg is.
Snap niet dat ze daar zelf niet gek van worden, heel de dag dat blaffen!
Heb ook geen idee hoe je dit kan oplossen, misschien de politie inlichten? Kijken wat hun ervan zeggen?
Als meer mensen er last van hebben kan je misschien met meerdere gaan...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:13

Sorry, maar heeft niet altijd met opvoeden te maken!

Het is idd erg irritant als ze echt de hele tijd door blijven gaan met blaffen. Als je er echt last van gaat krijgen kan je de politie bellen voor geluidsoverlast. Bij de 3 de waarschuwing kan het zijn dat de honden in beslag worden genomen. Maar wie niet probeert die niet wint.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:16

Het is niet fijn idd.
Mijn buren hun honden kunnen ook heerlijk blaffen, gelukkig zijn het goede vrienden van ons.
Mijn honden nemen het gelukkig niet over.

Mijn buurvrouw negeert haar hond nu totaal en als ze naar buiten gaat, gaat hij blaffen.
Nu zegt ze dat hij moet zitten en blijven en hij blaft niet meer.

Het blaffen is toch vaak pure aandacht wat genegeerd moet worden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:18

Es79 schreef:
Het is niet fijn idd.
Mijn buren hun honden kunnen ook heerlijk blaffen, gelukkig zijn het goede vrienden van ons.

Mijn buurvrouw negeert haar hond nu totaal en als ze naar buiten gaat, gaat hij blaffen.

Nee, hoor. Onze hond blaft echt niet om aandacht maar omdat hij denkt dat er indringers zijn, of er buiten iets is wat hij ziet en ons huis dus wil bewaken. Er zullen wel honden zijn die het om aandacht doen, maar dat hoeft absoluut niet hoor!

Wat jij schijft is het zelfde als dat mensen denken dat honden alleen maar grommen als ze dominant naar de zijn, dit is ook onzin, want ze kunnen ook grommen als ze angstig zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:13

pubelia schreef:
Es79 schreef:
Het is niet fijn idd.

Nee, hoor. Onze hond blaft echt niet om aandacht maar omdat hij denkt dat er indringers zijn, of er buiten iets is wat hij ziet en ons huis dus wil bewaken. Er zullen wel honden zijn die het om aandacht doen, maar dat hoeft absoluut niet hoor!

Wat jij schijft is het zelfde als dat mensen denken dat honden alleen maar grommen als ze dominant naar de zijn, dit is ook onzin, want ze kunnen ook grommen als ze angstig zijn.

Ja, is echt helemaal hetzelfde! Gestoord

Tuurlijk, er zijn honden die waaks zijn, daar heb ik het ook niet over.
En als ze dan aanslaan is het een reactie voor de baas dat die alert moet zijn, voor de hond dus een vorm van aandacht maar in positieve zin.

Er zijn ook honden die gewoon blaffen voor pure aandacht, maar dat zal in jouw ogen dan niet waar zijn. Knipoog

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 11:03

Citaat:
Tuurlijk, er zijn honden die waaks zijn, daar heb ik het ook niet over.
En als ze dan aanslaan is het een reactie voor de baas dat die alert moet zijn, voor de hond dus een vorm van aandacht maar in positieve zin.

Er zijn ook honden die gewoon blaffen voor pure aandacht, maar dat zal in jouw ogen dan niet waar zijn. Knipoog

deze hond(en ze hebben er 2 maar die ander doet het minder is nog jong) doen het om beide redenen. als waakzaamheid, op zich positief maar we wonen hier gewoon in zo'n woonerf buurt zeg maar. is neit erg als het een keer gebeurt, maar er komen nogal wat mensen langs gelopen dan dus. Lachen

maar ze blaffen ook binnen en met spelen en gewoon als ze midden in de tuin gaan staan en dan om aandacht. dan wordt het dus een beetje vervelend Clown

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:08

mellamoshan, dat kan ik me voorstellen dat dat vervelend is.
Zeker als je in een woonwijk woont.
Die mensen kunnen zich toch wel voorstellen dat dat niet fijn is voor de buren, denk ik zo.
Zou toch gewoon proberen om erover te praten op een vriendelijke manier of zou dat helemaal niet gaan.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:11

Mijn vorige buren hadden 2 jack's die ook constant zaten te blaffen uit verveling. We hebben toen een brief geschreven met een waarschuwing want ze deden er niets aan. Die honden gingen bijna nooit buiten en mochten alleen in de woonkamer zitten...Het is dan een tijdje beter gegaan, maar de realtie is er niet op verbeterd. Ze hebben dan meermaals de politie gebeld om ons te pesten wegens geluidsoverlast terwijl we alleen maar zaten te babbelen enzo... Echt irritante mensen die gewoon nooit zullen veranderen, arme honden denk ik dan...