Jonge cavia's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Jonge cavia's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 08:56

Enige weken geleden deed ik hier een oproep dat ik plaats had voor enkele cavia dames.
Inmiddels wordt ons hok bevolkt door een aantal caafjes, waarvan een aantal uit de opvang afkomstig zijn.
Gisteren viel mijn oog erop dat er één toch wel erg dik aan het worden is. Dame maar eens gepakt en ja, duidelijk minimaal 2 jonkies te voelen.
Bij de opvang maar eens nagevraagd of het theoretisch wel mogelijk is dat ze drachtig is. En ja, 11 april was ze daar met 1 jong van een week binnen gebracht samen met een hele club zwangere soortgenoten. Ze hadden in de opvang gedacht eigenlijk dat ze niet drachtig was anders hadden ze haar niet eens meegegeven.
Nou, mooi wel dus Haha! en ze loopt dus zelfs al op alle dag Clown .
De vrouwtjes kan ik gewoon zelf houden dat is geen probleem maar de beertjes moet ik echt weer kwijt. Ik mag ze gewoon naar de opvang brengen, maar als ik er zelf een goed tehuis voor kan vinden heb ik dat liever dan weet ik waar ze terecht komen.
Ben jij dus op zoek naar een nieuwe caaf of weet je toevallig iemand die een caafje zoekt en woon je in de regio Den Bosch....over 5 tot 6 weken zullen er bij ons naar alle waarschijnlijkheid hele lieve leuke caafjes gratis op te halen zijn (en alleen voor een goed tehuis!)!!
Ze zullen binnen geboren worden en helemaal sufgeknuffeld worden voordat ze naar een nieuw huisje gaan, dus tam zullen ze zeker zijn Tong uitsteken .

loveyoutoo

Re: Jonge cavia's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:10

Leuk hoor, kleine cavia's!
Let er alleen wel op dat cavia's al met 4 weken vruchtbaar zijn. Dus 5/6 weken bij elkaar is echt te lang! De beertjes zouden dan makkelijk hun moeder en/of zusjes kunnen bevruchten, en op meer zwangere cavia's zit je denk ik niet te wachten Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 16:14

Ze zijn nog niet geboren, vandaar 5 a 6 weken Knipoog .

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:23

Ik las dat ze nog niet geboren waren, maar aangezien je zei dat ze op de dag loopt, denk ik niet dat het nog 2 weken gaat duren voordat ze gaat bevallen Knipoog
En ik plaats het ook omdat jammer genoeg heel veel mensen (en dierenwinkels) denken dat ze rustig tot zes weken bij de moeder kunnen blijven, en helaas heb ik het al vaak mis zien gaan... Lachen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 19:26

loveyoutoo schreef:
Ik las dat ze nog niet geboren waren, maar aangezien je zei dat ze op de dag loopt, denk ik niet dat het nog 2 weken gaat duren voordat ze gaat bevallen Knipoog
En ik plaats het ook omdat jammer genoeg heel veel mensen (en dierenwinkels) denken dat ze rustig tot zes weken bij de moeder kunnen blijven, en helaas heb ik het al vaak mis zien gaan... Lachen

Nou, dat het hier mis gaat is absoluut niet de bedoeling Tong uitsteken .

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:18

wat voor een soort caaf is de moeder?

En probeer eens op de cavia forum

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 19:06

Ik ben er inmiddels 2 kwijt. Even afwachten dus nu maar hoeveel erin zitten, want moeder bouwt de spanning verder op Clown .