Het was altijd een reuze sterke beer, heerlijk dier, en hij is pas 3. Op een gegeven moment leek hij niet echt meer te eten, niet meer drinken, en na 1,5 week was hij zo mager als wat. broodmager. zo sneu, arm diertje. Wij naar de dierenarts. Was een doorgefokt probleem. z'n hele tandjes staan scheef. Onder narcose de tandjes en kiesjes bijgevijlt, in alle goeie hoop, en wij hebben hem weer mee naar huis gekregen. Met vloeibaar eten. Moeilijk z'n kop de lucht in doen, spuitje in zn mond, en eten maar. Maar het verbeterde niet. Weer naar de dierenarts. Weer tantjes geslepen, kiesjes geslepen, en weer vloeibaar eten meegegegeven. Na een week at hij nog niet. Weer de dierenarts op gebeld en die zei: tsja, dan ligt het aan de cavia zelf, dan heb ik maar 1 oplossing en dat is euternasie. Dat wouden wij dus niet, dus met alle goeie bedoelingen 4 keer op een dag Cheecky voeren. Eerst voer fijnstampen, soms brood, vitamine pilletjes, nu brinta. Maar toen kon hij niet meer poepen. Hij had net niet het juiste voedsel waarvan hij kan poepen. Hij lach de hele dag te piepen van de pijn. We hadden hier laxeermiddel staan en gaven hem laxeermiddel. Dan leek het beter te gaan. Dus elke dag ook een paar spuitjes laxeermiddel.
Maar Cheecky is zo down, zo depressief, niets is leuk meer, hij kan nergens meer van genieten, van buiten spelen niet, hij zit de hele dag onder zn handdoekje, in elkaar gedoken, eenzaam en het lijkt alsof hij het genoeg vind. Hij is zo down, het is echt een lijdensweg voor hem. Z'n ogen staan helemaal dof en na 2 maanden eet hij nog steeds niet, soms uit de hand, maar hij lijkt verlamd te zijn in zn kaakjes. We hebben er vaak over gehad, maar nu moeten we echt doen wat beter is voor Cheeck. Hartstikke moeilijk, we houden onwijs veel van dat mannetje, maar we gaan hem hiervan verlossen. Vanavond naar de dierenarts.
Maar ik ben helemaal van streek... Ik vind het vreselijk. Hij is pas 3 jaar, waarom nu al? Mijn grote kamaraat. Het is niet anders, het is beter voor Cheecky. We mogen hem ook niet mee naar huis nemen, we moeten hem daar laten. Vreselijk, dit verscheurt echt je hart

Moest dit even kwijt