Soms hebben mensen of kinderen geen respect voor dieren!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Winniiee

Soms hebben mensen of kinderen geen respect voor dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 18:55

Ik was een keer met mijn oma de hond aan het uitlaten toen kwamen we wat kinderen tegen die hun hond in handstand meesleurden en allemaal rare dingen met hun hond deden zoals dus in een handstand meenemen hem op een poot laten springen en nog veel meer rare dingen.Dus mijn oma erop af om er iets van te zeggen.
Nou mijn oma dus gezegt dat ze dat beestje gewoon met respect moesten behandelen en dat ze hem gewoon moesten laten lopen.
Hun stoppen er mee.
Maar toen we met de hond weer een eindje verder waren zagen het weer gebeuren.
Soms snap ik niet dat mensen geen respect en liefde aan hun dier kunnen geven!
Wie heeft ook wel eens zoiets mee gemaakt

CoonArt

Re: Soms hebben mensen of kinderen geen respect voor dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:05

Agossie! Zielig! Huilen Dat doe je dat beestje toch niet áán? In wat voor wereld leven we nou?

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:09

Dat is toch gewoon triest? Verdrietig

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:54

Triest?
Het zijn kinderen die niet weten hoe ze met een hond om moeten gaan. En de hond die laat vanzelf wel merken het niet prettig of pijnlijk te vinden.

Ik vraag me eerder af waarom een ouder er niets van zei. (een van de ouders van die kinderen)

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:11

Ligt er ook aan hoe oud de kinderen zijn hè, op een bepaalde leeftijd willen ze alleen maar stoer doen en erbij horen terwijl ze wel in hun opvoeding hebben gehad dat ze respect moeten hebben voor dieren.

Als het mijn kind was had die een flinke tik gehad en nog eens een uitleg dat hij/zij niet zo mag omgaan met dieren. Als ik dit zou zijn van andermans kinderen zou ik ook enorm boos worden zodat ze het (hopelijk) niet snel meer zullen doen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:44

ik ben wel eens naar buiten gelopen. die jongen sleurde zn hond mee terwijl die zat te plassen of poepen. Schupte m als ie niet doorliep, maar als ie te hard was trok ie m zo hard achterover da ie viel. De 1e keer heb ik er niets van gezegd, omdat ik het niet duidelijk kon zien De 2e keer ben ik even naar buiten gegaan. Hij behandeld zn hond bij ons voor op het veld nu in elk geval netjes, maar als ik m tegen kom kijkt ie altijd nog even boos Tong uitsteken

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:08

Er zijn zoveel mensen die geen respect voor de dieren hebben.

Onze aller eerste fries die wij kochten. Dat was ook zo'n voorbeeld van respectloze mensen. Die eigenaar had 6 friezen lopen op een weide waar er nog geen gras genoeg stond voor 1 paard! Een handelaar had de 2 beste friezen overgekocht. De andere 4 waren volledig verloren en gewoon kapot.
De twee friezen waren half-broers van elkaar. De ene heette Jasper, de andere Jorrit. Allebei eiven oud.
Ze hebben veel medicatie gekregen en de beste verzorging die ze in jaren hebben gekregen waarschijnlijk.
De ene fries, Jasper, naar welke onze voorkeur uitging, heeft het nog 2 weken uitgehouden. Hij was ook gewoon kapot binnenin. Voor het beestje zijn eigen bestwil heeft het een spuitje moeten krijgen.
De andere fries heeft het gehaald en wij hebben hem gekocht. Hij was zo bang en wantrouwig de eerste dagen dat je je ermee zou verongelukken.
Na een tijdje hadden we zijn vertrouwen. Maar toch bleef hij erg gevaarlijk, zowel voor ons als voor mijn nichtjes, wiens paard ook op onze weide staat. We hebben hem dan ook verkocht aan mensen die veel ervarring hadden met zo'n mishandelde paarden.

En zo kan ik nog tal van voorbeelden opnoemen!

En dan bestaat er een dierenbescherming..... ?????

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:21

Ah gut,,
maar daar kan je niets meer aan doen dan het even te zeggen zoals je hebt gedaan,,
Xx

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:55

-> BB

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:24

Ja sommige mensen hebben totaal geen respect!
Helaas kun je niet meer doen dan diegene erop aanspreken en misschien als het kinderen betreft hun ouders informeren!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:28

Gos, ja, met honden zeulen zie je zowiezo best vaak op straat. Wel goed dat je oma er wat van heeft gezegd!
Zo hebben wij nu onze 2 shetjes die we als laatste erbij hebben gekregen. Is dan wel niet zo erg, maar goed. Die werden dus opgehaald, zodat ze mee naar ons konden komen. Hebben 2 mensen er eerst een half uur achteraan moeten rennen, en toen ze ze hadden, kwam de vrouw ook naar buiten. Ach mijn lieverdjes, ik zal jullie zo gaan missen! Wilde ze een wortel geven, dat kende die beestjes niet eens. Nu gaat het een stuk beter, maar ik snap gewoon ook niet dat mensen die beestjes zo kunnen laten verwilderen.. Maar goed..

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:54

wij hebben paarden soms op de meest vreemde wijze op stal gekregen. wonden, doodsbang. of met touwen door de mond de trailer op gesleurd.
ongeduldigheid, stoerdoenerij, laxheid, ik weet het niet maar de beestjes worden er de dupe van. als ze een keer van zich afbijten, zijn ze in een keer gemeen?:S:(

meer dan er iets van zeggen kun je niet. de dierenbewcherming ook niet. die mag maar heel weinig

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:00

Er was zo'n vent die stond zijn ond uit te dagen, springt die hand op hem, en ja je raad het vast al.......

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:06

Sanniejj schreef:
Er was zo'n vent die stond zijn ond uit te dagen, springt die hand op hem, en ja je raad het vast al.......

Wat was die nou precies aan het uitdagen? Knipoog

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:42

Vende schreef:
Sanniejj schreef:

Wat was die nou precies aan het uitdagen? Knipoog

ohh sorry zijn HOND!
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 05-06-07 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:48

Haha ze had het over het woord hond, 2 x verkeerd geschreven..