[HK] Ook fan van dolfijnen en orka's?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[HK] Ook fan van dolfijnen en orka's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:15

Hallootjes!

Ik zoek al een tijdje mensen die ook een enorme fan zijn van dolfijnen en orka's. Ik vindt ze (naast paarden!) ook hele lieve dieren en ik bezoek regelmatig het dolfinarium in Harderwijk! Dus ben je fan? Laat het horen in dit Topic!
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 05-06-07 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag aangepast.

Sammy78

Re: [HK] Ook fan van dolfijnen en orka's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:16

Orka's vind ik zulke onwijs gave dieren. Ik hoop ooit nog eens naar Noorwegen te gaan om ze in het te zien.

GoldieLoks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:04

Ook hier een 'fan'.
Ik ben afgelopen oktober naar Noorwegen geweest om de orca's in het wild te zien.
En dat is echt super GAAF!!! Er waren zelfs 2 kleintjes bij.
Het was jammer genoeg een kleine groep (8 stuks) maar het mannetje was mega groot.
Op de tv zien ze er al groot uit, maar hij zwom 4 meter van de boot af en ik kan je zeggen dat zo'n vin behoorlijk indruk maakt Haha!
Ze bleven een tijdje bij de boot zwemmen en de kleintjes werden gezoogd. Daarna een klein speelkwartiertje en toen gingen ze weer Verdrietig Je kan er uren naar kijken.
In Portugal heb ik met dolfijnen 'gezwommen'. Het was in een soort van dolfinarium, maar ook dit was wel heel erg leuk.
Ik wil de dolfijnen ook nog een keer in het wild bekijken, want dat is toch het mooist!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:38

Weet je waar je ze goed in het wild kan bekijken, GoldieLoks, namelijk op Tenerife, ben ik een paar jaar terug ook geweest! Had de tijd van me leven daar! (ze org. daar vele 'dolphintours' en bij AquaLand kan je voor €50,= zelfs áánraken! (waterpark op Tenerife))

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:43

MELD ZICH!!

heb ze alleen nog nooit in het echt gezien. De orka's dan

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:44

Mustang2006 schreef:
Orka's vind ik zulke onwijs gave dieren. Ik hoop ooit nog eens naar Noorwegen te gaan om ze in het te zien.

Kan je beter naar VAncouver Island gaan in Canada zijn ze nog groter Tong uitsteken

en de orka reizen naar noorwegen zijn vreslijk duur. Heb ik al naar gezocht. me pa zei van dan betaal ik hem. Maar toch iets te duur

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:44

Orka's ter plekke bekijken? Check dan eens www.shamu.com en klik op ShamuCam! (is maar een tippie, hoor!)

GoldieLoks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:56

plutolover schreef:
Mustang2006 schreef:

Kan je beter naar VAncouver Island gaan in Canada zijn ze nog groter Tong uitsteken

en de orka reizen naar noorwegen zijn vreslijk duur. Heb ik al naar gezocht. me pa zei van dan betaal ik hem. Maar toch iets te duur

Ben ik het niet mee eens Knipoog Ik heb grondig onderzoek gedaan toen ik de vakantie wilde gaan bespreken en Noorwegen is wel degelijk goedkoper in tegenstelling tot Vancouver Island.
Ik betaalde voor een 8 daagse reis Noorwegen €1500,- Op een zeilboot, incl. eten en slapen op de boot. En excursies. Het drinken moest je apart betalen i.v.m. eventueel alcoholische drankjes (die zijn daar heel erg duur!) Je zit maar met max. 15 man op de boot, en daarnaast nog max. 5 bemanningsleden. Maar deze gaan niet mee op excursie. Er is ook een gids aan boord. Wij hadden een Deen hihi. Je hebt niet de luxe van een 4 sterren hotel, maar het is net wat je wil natuurlijk Knipoog
Een 9 daagse reis naar Vancouver kostte (vorig jaar) €2000,-. Je zat dan wel in een hotel, maar moest nog wel voor je eten EN drinken zorgen. Daarnaast de boottripjes delen met gemiddeld 50 man. Of van die kleine rubberboten. Het nadeel daarvan is ,is dat de orca's daar helemaal gestresst van raken. Hier is namelijk onderzoek naar gedaan.
Ik heb de keus dus heel snel gemaakt. Het voordeel van Noorwegen is dat je 8 dagen op het water bent en alleen aanlegt op het moment dat het avond is ( of heel slecht weer) De kans dat je ze elke dag ziet (in een rustige omgeving!!) is heel erg groot, maar het is en blijft de natuur. Als ze niet willen komen ze niet. Kijk maar eens op www.snp.nl. Hier heb ik mijn reis vorig jaar geboekt.

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:02

Heb ooit op Isla Margaritha dolfijnen voor de boot gehad, echt gaaf is dat. Ben in sea world geweest waar je shamu kon zien. Overweldigende dieren zijn het, maar toch, ik weet niet, vind het toch wel sneu dat ze in zo'n basin hun leven doorbrengen. Heb daar ook de dolfijnen aangeraakt (heerlijk zacht onder de kin!). Heb mijn vriend als verjaardagskado een arrangement 'dichter bij de dolfijnen' gegeven. Dat is bij het dolfinarium, mag je in het buitenbasin met een trainer mee. Vond hij erg leuk. Lijkt me ontzettend leuk om eens in het echt de orka's te bewonderen... wie weet ooit...

zieta_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:35

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:36

Dolfijnen zijn geweldige beesten, ze zwemmen met gehandicapten en die voelen zich dan beter Lachen wel jammer dat je helemaal naar het buitenland moet ervoor Verdrietig

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:31

plutolover schreef:
Mustang2006 schreef:

idd helemaal niet aan VANcouver gedacht.
woont nl ook nog familie van ons......... oh goed sparen dan misschien ooit eens naar VANcouver Island,

maar eerst goed uitzoeken wat het best is (qua geld en orka's)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:25

lolaaatjuhh schreef:
Dolfijnen zijn geweldige beesten, ze zwemmen met gehandicapten en die voelen zich dan beter Lachen wel jammer dat je helemaal naar het buitenland moet ervoor Verdrietig

Niet helemaal juist, kijk eens op www.stichtingsam.nl