Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
RiandeV schreef:Heb maar ervaring met 1 ding: het logeerverhaal. Ze zeggen dat katten aan hun huis hechten en dat ze dus beter af zijn als ze thuis blijven. Ik denk dat dit echt per kat verschilt. Mijn kat gaat regelmatig met me mee naar mijn vriend als ik daar langer dan 2 nachten blijf en als ze niet mee kan gaat ze regelmatig naar vrienden. Ze is vooral gehecht aan mij, maar andere mensen voldoen dan wel als vervanger.
Afgelopen weekend was ze alleen thuis en kwam er iemand voeren en ze was vanmorgen bij mijn thuiskomst in een slechter humeur dan wanneer ze uit logeren gaat. Het is een mensenvriendje en ze is gek op aandacht, dus ik doe haar liever uit logeren dan dat ik haar alleen thuis laat.
Was het een gespannen kat die wel echt aan haar huis was gehecht, dan zou ik haar dus thuis laten!
Nikitah86 schreef:Ten eerste, mijn kat mag over een tijdje naar buiten, vanaf welke leeftijd zouden jullie de kat naar buiten laten gaan?
Vanaf hoe oud zou je ze aan de poezenpil doen? (ik wil haar eerst een tijdje aan de poezenpil en dan volgend voorjaar als ze 1 jaar is laat ik haar sterriliseren).
Mijn kat mag nu, met mooi weer, buiten in de tuin met een tuigje en een lijntje, mijn vriend (totaal onervaren met katten of andere huisdieren behalve cavia's) vind dit zielig, wat vinden jullie? Los buiten kan niet, zelfs even mee naar de schuur lopen toen ze voor het eerst buiten kwam resulteerde in een kat die onder de schutting door kroop (ik kon haar nog wel makkelijk pakken maar helemaal de bedoeling was het natuurlijk niet).
Het tuigje schuift rond (niet voorbij haar poten) als ze het om heeft, betekent dit dat het niet goedzit of is dit normaal?
Wat is jullie mening over een kleine kat uit logeren brengen?
De situatie: mijn vriend komt uit overijssel, ik uit noord-holland. We wonen in noord-Holland. Twee weken terug zouden we ivm de verjaardag van mijn vriend naar overijssel gaan. Ze hebben daar een erg dure zacht leren bank en zijn ook niet echt fan van dieren. Daarbij is het een rit van 2 uur wat ik niet echt fijn vind voor mijn katje. Ze is toen uit logeren geweest bij mijn tante (die heeft meerdere katten, ook eentje van één jaar). In het begin gingen ze blazen maar toen ik haar na 3 dagen weer op kwam halen waren ze lief aan het spelen en ging het erg goed. Vorig weekend is ze daar nog één keer geweest omdat we daar een verjaardag hadden en een aantal afspraken die echt daar moesten, we hebben alles meteen in één weekend gepland om ervan af te zijn. Toen is ze weer naar mijn tante gegaan en dit ging weer erg goed, ze gingen meteen spelen en herkenden elkaar echt duidelijk.
Wat vinden jullie hiervan, slecht om je kat uit logeren te brengen of niet mee te nemen of juist wel goed om haar naar hetzelfde adres te brengen enzo? En wat betreft de duur, liever één nachtje of juist liever (als ze dan toch heengaat) een paar nachtjes zodat ze niet net gewend is en dan weer weggehaald wordt??
Er komen vast nog wel meer vraagjes maar dit is het begin..
Groetjes,