Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Winniiee schreef:
Roosjesgat schreef:Ik vind zo'n "normaal" hok met een ren eronder wel leuk. En mijn vader maakt dan wel even een ren erbij. Maar één konijn kan echt niet?? Want het lijkt me een heel gedoe om ze te koppelen...
Faniek schreef:Roosjesgat schreef:Ik vind zo'n "normaal" hok met een ren eronder wel leuk. En mijn vader maakt dan wel even een ren erbij. Maar één konijn kan echt niet?? Want het lijkt me een heel gedoe om ze te koppelen...
Het koppelen tussen een gecastereerde ram en voedster valt vaak echt mee, vooral als zowel voedster als ram sociaal zijn opgegroeid. En in de opvang koppelen ze, ze alvast voor je.
Konijnen zijn echt groepsdieren.
Haal beter geen konijntje uit een dierenwinkel die je niet kent. Er zijn slechts maar een paar goeie winkels die geen dieren van broodfokkers en veelste jong hebben. Als je dan perse jonge konijntjes wil en je wil perse niet castereren kun je twee voedsters proberen uit hetzelfde nest. Het beste kun je dan wel bij een fokker vandaan halen waar je op terug mag vallen mocht het mis gaan. Het zou niet mijn keuze zijn.
Ik heb een heleboel konijnen fok ook hobbymatig NHD, Franse hangoren, leeuwenkophangoor, heb nooit klachten van voedsters bijelkaar en er is nog nooit wat terug gekomen, maar het is altijd een risico. En in de opvang zitten ook heel erg leuke konijntjes.
Roosjesgat schreef:Mijn moeder is niet voor, maar als mijn vader het goed vind mag het. Ik heb gezegd dat ik er geen wil v. de dierenwinkel, maar van de konijnenopvang is Gasselternijveen. Het worden er dan wel twee en we gaan zelf zo'n soort hok als op het plaatje dat ik liet zien maken.![]()
(ik heb even lekker wijsneuserig gedaan met die kennis van internet.)