HELP! mijn hondje is weggelopen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiiChellee

HELP! mijn hondje is weggelopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 10:23

Hee..
ik zal even vertellen wat er is gebeurd..

gister avond werd mijn moeder om 6 uur opgehaald, die ging uiteten met haar werk. ze stonden hier aan de deur te praten enzo. nou mijn moeder was weg en de deur was dicht. ik zat boven op mijn kamer, mijn broer was aan het douchen en mijn vader was boven aan het werken. Toen hoorde mijn vader beneden allemaal gejank, dus hij ging kijken. Het was ons ander hondje (Luna, ze kon uit het asiel, ze was vroeger gebruikt als fokteef en ze hebben haar gewoon aan de boom vastgemaakt omdat ze te oud werd ofzo) Ze bleef maar janke en janke. en toen wist mijn vader dat er iets mis was. hij komt chica(hondje die weg is) nergens meer vindenl. Toen kwam die op mijn kamer en vroeg of chica bij mij was. ik zo nee hoezo? mijn vader zei: oooh nee. dan is ze weg
en ik zei riep kei hard: Neeeeeeeeeeeeee! en barste in tranen uit. Maar ze was dus ondertussen al 2 uur weg en we wisten niet waar we moesten zoeken omdat ze al zolang weg was. ik heb samen met 2 vriendinnen een anderhalf uur ofzo gezocht, mijn broer op zijn scooter en mijn vader met de auto en daarna nog keer met de fiets. ze is nog steeds niet gevonden. we hebben haar al opgeven als vermist maar er is nog geen melding van gevonden binnen.
Vroeger deed Chica dit wel is vaker. gewoon soort van kattekwaad. maar sinds 2 jaar hebben we er eenn ander hondje bij, Luna. en sinds dien is ze nooit meer weggelopen. Maar al die kere dat ze al weg is geweest, is ze terug gebracht, toen had ze ook een kokertje om met haar naam adres enzo. maar die is ze kwijt geraakt en we moesten nog een nieuwe kopen, nu achteraf denk je had ik dat maar gedaan! Ik hoefde vandaag niet naar school, ik ben voor dit heel gevoelig en heb vanacht bijna niet kunnen slapen. Ik zat alleen maar aan de erge dinge te denken die met der gebeurt konden zijn. Ik zit dit nu met tranen in mijn ogen te vertellen. We weten niet wat we moeten doen. miscshien fotos ophangen ofzo. maar wie weet komt ze nooit meer terug Huilen
hebben jullie misschien een goede tip voor mij wat ik kan doen? Chica hoort gewoon bij ons gezin! en als Chica niet meer terug komt.. moet Luna ook terug naar het asiel want die is zo gehecht aan chica geworden in die 2 jaar. ze waren altijd samen.. en nu zit Luna heel de tijd de janken omdat ze haar mist denk ik. Luna kan niet alleen gehouden worden.. dusja dan moet zij ook terug naar het asiel.
We denken dus dat Chica ongeveer vanaf gisteravond 6 uur weg is.. he tis nu half 11 sochtends. ze is nog steeds niet terug..
Alsjeblieft is er IEMAND die mij kan helpen! ik voel me echt machteloos nu.. Huilen
alvast bedankt..

MilesNF

Re: HELP! mijn hondje is weggelopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:59

Heb je het asiel en amivedi al gebeld?
Overal briefjes in de buurt ophangen.
Ik hoop dat je haar snel vind, sterkte

MiiChellee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 11:02

Ja asiel hebben we meteen gebeld. en de dierebescherming ook ze is opgegeven als vermist. als ze een hondje vinden met de zelfde kenmerken die wij hebben doorgeven dan bellen ze ons.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:12

Marktplaats ook even in de gaten houden!
Bij vermiste en gevonden dieren bijvoorbeeld, je weet maar nooit !!

Foto's ophangen in je woonplaats, oproepjes plaatsen en het asiel bellen.

Sterkte in ieder geval !

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:16

Er zijn op het internet veel site's waar je adverdentie's kan plaatsen, begin daar eens mee.
Verder in de supermarkt, aan plakaten etc opspoorings berichtjes plaatsen; met foto.

Jeetje meid Ach gut Veel sterkte, ze komt vast wel terug!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:22

Hang idd van die advertenties op met foto's idd.
Maar volgens mij hoort het niet hier maar bij BB
Ik TeM even.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:30

mijn hond loopt ook vaak weg is je hondje een eter? dan moet je ( doet mijn hond altijd ) bij de snackbar vuilnis bakken supermark of dierenwinkel zoeken :S
STerkte nog (K)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:34

JH >> BB

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:36

En, heb je al wat gehoord van je hondje?

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:38

inderdaad, heb je al iets gehoord?
ik hoop het wel!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:58

mischien kan je heir ook even een foto plaatsen van je hondje en zeggen waar je ongeveer woont? dan kunnen de mensen die daar in buurt wonen hun ogen open houden!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:03

asiels in de buurt bellen.
posters ophangen ( evt emt er op als je een beloning geeft, dat zet mensen aan het denken, helaas doen mensen veel voor geld.)
advertensies bij supermarkten. op eht internet zetten ( marktplaats etc)
zeg het tegen buren enz.
heel veel sterkte ermee ! Ach gut
heb het zelf meegemaakt, maar hondlief kwam gewoon vrolijk weer thuis alsof er neits aan de hand was.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:04

jorretje schreef:
mischien kan je heir ook even een foto plaatsen van je hondje en zeggen waar je ongeveer woont? dan kunnen de mensen die daar in buurt wonen hun ogen open houden!
idd !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:06

Is ze gechipt? Mijn herder is ook een paar keer over het hek gesprongen, maar gelukkig heeft hij een chip en had ik de Dierenarts en Amivedi al gebeld. De vinder had de dierenarts gebeld en die belde gelukkig mij weer Lachen

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:07

je kunt samen met een aantal vrienden in de buurt gaan rondvragen. Dit heb ik een keer gedaan toen de hond van de burenweg was gelopen. We zijn er op die manier achtergekomen dat het beestje door een onwetende buur het dier aanzag voor een zwerf hond (vuilnisbakken ras/geen schone vacht/ geen halsband) en hem dus had laten oppikken door de dieranambulanse

ook kun je proberen om foto's in de buurt op te hangen, vooral supermarken en basisscholen.. .. kinderen kijken graag naar honden en herrinderen het als ze een hondje hebben zien lopen zonder baas.

veel succes met vinden

(rommeke, je was me net voor)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:09

Is hij gechipt? (weet niet hoe je het schrijft Bloos )

Briefjes uitdelen/ophangen helpt vaak heel goed (met eventueel een beloning inderdaad..). Veel mensen hadden tenmiste gebeld toen wij onze kat kwijt waren (helaas altijd foute meldingen geweest).

[edit] Jullie waren me voor Bloos

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:13

Hebben jullie de hond al bij Amivedi aangemeld?
http://www.amivedi.nl/
Daar verzamelen ze gegevens van vermiste en gevonden dieren.
Heel belangrijk onderdeel om mee te beginnen, naast dierenambulance, politie, asiels ed.

Heeft de hond een chip?
En is de chip bij verschillende databases aangemeld?

Naast zelf zoeken en bij instanties aangeven dat de hond vermist is, kun je flyers op gaan hangen.
In de buurt, waar je normaal de hond uitlaat, bij dierenwinkels en dierenartsen etc etc.
Met een duidelijke foto van je hond en diens gegevens, eventuele bijzonderheden bijvoorbeeld dat als ie bang is voor andere mensen ze jullie moeten bellen ipv zelf benaderen en die dingen. En jullie telefoonnummer natuurlijk.

Ik hoop voor jullie dat Chica snel terug is bij jullie.
Ook voor Luna, want zoals ik het begrepen heb moet zij naar het asiel als jullie Chica niet terug vinden.
Beetje raar, vind je zelf ook niet?
Er zijn zat andere oplossingen te bedenken dan zo'n hondje naar het asiel te sturen.
Hebben jullie daar al aan gedacht of is dat teveel moeite ofzo?
Nee sorry, daar kan ik geen begrip voor opbrengen, ook al kan dat hondje niet tegen alleen zijn.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:11

Is Chica er al weer?

MiiChellee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 20:26

Sorry dat ik zo laat reageer
hier komt het verhaal

ze was dus weg. ik heb die nacht maar 3 uur geslapen.. de volgende dag mocht ik thuis blijven van school ineens belt mijn moededr mij vanuit haar werk. ze was opgebeld door het asiel. ze zeiden dat chica daar al was vanaf die achter om 7 uur. ze heeft dus maar half uurtje buiten gelopen. Maar er was iets mis gegaan hun dachten dat wij ophadden gegeven een reutje en een malteser leeuwtje maar dat isniet waar we hadden opgegeven een teef en het is een west highland with terriër
maar ze is weer terug en daar gaat het om!
ik was ZO blij!
nog bedankt voor al jullie tips

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:16

Heel erg fijn voor jullie nu snel chippen en bandje om.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:57

Gelukkig dat ze er weer is........ sneu dat ze nu voor niks een nacht in het asiel gezeten heeft, maar goed beter dan op straat.

Mijn reutje loopt ook nog wel eens buiten dat we het niet weten, meestal belt er dan iemand aan omdat hij aan de overkant gaat liggen wachten tot de deur toevallig opengaat Knipoog