aardbei jattende labrador

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

inka

aardbei jattende labrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 05:28

Ik heb in de tuin 10 aardbeien plantjes staan die ik met veel liefde verzorg.
Nu begonnen er al wat aardbeien aan te groeien en mijn man had al eens gezegd dat er
een netje overheen moest omdat de vogels de aardbeien opaten.
Vorige week kwam mijn man beneden terwijl de hond in de tuin was en kwamen we erachter dat het
niet de vogels waren, maar onze lieve Roxy die wel van aardbeien hield.
Om ervoor te zorgen dat dit niet nog eens gebeurde heb ik een netje over de aardbeien gehangen zodat
vogels en honden er niet meer bij kunnen.
Kom ik gister na mijn nachtdienst beneden zegt mijn man "jij had zeker zin in aardbeien vanochtend ". Ik kijk hem een
beetje slaperig aan en vraag waar hij het in vredesnaam over heeft. Nou zegt hij alle aardbeien zijn weg er zit
er geen een meer aan en er zit een groot gat in het net.
Heeft de hond met zijn tanden een groot gat in het net gebeten en alle aardbeien die er nog waren weg geroofd.
De vieze aardbeiendief!! Ik hoop dat ie er ziek van word.
Oke dat meen ik niet maar baalde er toch wel stevig van. Alle planten zijn plat en vraag me af of het ooit weer
wat gaat worden.
Zijn jullie dieren ook zo dol op aardbeien/fruit?

cesara

Re: aardbei jattende labrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:28

hahah een hond met humor he

onze rottweilwer jat ook de aardbiede uit onze plantjes
hij is dol op fruit en eet alle fruit soorten
wat die echt het aller lekkerste vind is sinasapel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:30

Geweldig
En ik herken het helemaal Ja

Lotte de jackrussell is ook verzot op aardbeien
Dan snuffelde ze tussen de plantjes, was die rijp trok ze de aarbei eraf.
Was het nog te groen, liet ze het nog zitten Haha!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:32

Nee, fruitetende honden ken ik niet. Wij hebben wel een hond gehad die de kerstkransjes uit de kerstboom at. Er verdwenen steeds kerstkransjes. De strikjes hingen nog keurig in de boom. We verdachten mijn zwager ervan, maar die ontkende in alle toonaarden. We kwamen er achter toen er ergens een half kerstkransje in de boom hing met kleine tandafdrukjes erop. Als een echte CSI-agent zijn we iedereen bijlangs gegaan, maar de afdruk pastte bij geen enkel gebit........... totdat we bij de hond kwamen!!! Haha!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:34

Haha!
Ja mijn flatbrained retriever doet het ook hihi... bij m'n moeder, die heeft een paar aardbeiplantjes in een grote terrasbak. Hond loopt erlangs, steekt z'n grote snotkoker tussen de plantjes, loopt door met een fluorescerend aureool boven z'n hoofd, gaat languit liggen op het gazon en laat daarbij de vers gediefde aardbei vallen om er vervolgens heerlijk een kwartier mee om te mieren. Ach, zo zie je maar weer: het geluk zit in kleine dingen Clown

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:39

wij hebben een net over de aardbeien en de hond bewust nog nooit een gegeven, zodat hij ook niet weet dat het lekker en eetbaar is.
de paarden lusten wel graag de appels uit de appelboom en zo af en toe een pruim. de hond snoept ze zelfs op met pit en al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:41

Ik kan me niet herrineren dat we Lotte ooit aarbeien hebben gegeven, gewoon omdat je denkt, lussen ze toch niet Lachen
Maar dat heeft ze zelf wel uitgevonden Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:43

sorry , zit hier wel te gniffelen om je verhaal Huilen van het lachen

ik heb een kat die dol op aardbeien is!
ik had laatst in bed aarbeien gegeten.
smorgens werd ik wakker, voelde ik een vreemd insect langs me, ik gillen en het licht aan....
was het een kroontje van een aarbei, die had poeslief netjes in bed gelegt.

inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 21:13

We hebben de hond ook nog nooit aardbeien gegeven, dus dit was geheel eigen initiatief hoor.
Schijnbaar ruiken ze lekker zoet en vreetbeer als ze is moet ze dat natuurlijk wel even proeven.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:16

runningkawa schreef:
Geweldig
En ik herken het helemaal Ja

Lotte de jackrussell is ook verzot op aardbeien
Dan snuffelde ze tussen de plantjes, was die rijp trok ze de aarbei eraf.
Was het nog te groen, liet ze het nog zitten Haha!
Onze vorige Jack het net zo. Soms ook nog even heel voorzichtig met de voortanden voelen en dan besluiten dat die toch nog niet helemaal goed was.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:26

Ik herken het ook Haha! Mijn herder is dol op fruit. Zo wilde ik verleden jaar vers aardbeienijs maken, alle ingrediënten bij de buurtsuper gehaald en toen de tuin in voor de verse aardbeien Vork Ik kon dus weer naar de super voor een bakje aardbeien, er was geen aardbei meer te vinden. Ook heb ik hier appel- en perenbomen staan, de hond is gek op de oogst Koe

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:32

Gelukkig lust mijn hondje geen aarbeitjes. Tong uitsteken
Maar de konijn van de buren was ontsnapt en me ma had ook van die aarbeitjes geplant heeft die konijn ze opgegeten! Bloos

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:59

Wij hadden vroeger een duitse herder kruising mechelse herder, en die pikte altijd de tomaten en eieren die mijn vader op het tuinmuurtje legde om ze daarna mee naar binnen te nemen. Na een tijd was de hond het moe er mee rond te dragen en dan liet ie ze los. Ze pakte zodanig voorzichtig de eieren en tomaten vast dat op de tomaten geen enkele beschadiging of eender wat te zien was en de eieren waren nooit stuk

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:24

Onze hond lust graag appel en onze kat abrikozen, hahaha ik moest zo lachen toen ik dat zag Haha!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:27

Onze labrador eet alles, volgens mij! Haha!
Ze krijgt 's middags vaak paar stukjes sinasappel of mandarijn, ze lust eigenlijk alles. Maar die sinasappel laat ze soms wel eens even liggen, omdat ze dan eigenlijk brokjes wil! Lachen

Ik wed dat onze hond de aardbeien ook op had gegeten! Lachen

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:28

Onze vorige hond was dol op meloen! Zodra dan mijn vader thuiskwam met de boodschappentas en er zat een meloen in, stond hij op scherp hoor! Haha, dan dook ie die tas in! Haha!

inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 15:59

nou ze is er toch nog wel ziek van geweest. Al die groene aardbeien liggen schijnbaar toch wat zwaar op de maag.
Dit zal haar echter niet tegen houden om het nog een keer te doen ben ik bang. Het is ook zo'n veelvraat.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:01

hihi.... onze hond eet altijd de bosbessen van de struikjes als we gaan plukken ..... maar dat heb ik haar geleerd omdat het grappig was...
nu doet ze het zo graag dat we op moeten schieten om zelf nog te kunnen plukken ..... Lachen

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:03

Ja heel herkenbaar. Mijn Labje haalde vakkundig het net er van af, gewoon trekken totdat ie los is. Het net heeft er welgeteld 5 minuten op gezeten. Aarbeien en frambozen, alle fruit wat in de tuin groeit is voor hem denkt ie. O en aardbeienplanten zijn net onkruid, die zijn niet kapot te krijgen. Enige oplossing is ze hoog in hangbakken doen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:21

bij ons om het hoekje is een aardbeien boer... hij heeft de aardbeienvelden gewoon helemaal open liggen.. onze labrador vind ze ook heerlijk door dat veld zijn we daarachter gekomen Lachen...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:22

Woehahahahah ik lach me gek... typisch labbies he, de meesten lusten ook ALLES!!!
Onze heren lusten trouwens ook wel fruit hoor. Rhodi heeft het liefste af en toe een druifje (niet te vaak, druiven schijnen schadelijk te zijn...?) en Branco lust graag appel of banaan...