hond stinkt uit bek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

hond stinkt uit bek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:23

Mijn hondje van nu anderhalf ruikt sinds kort ( valt me nu op) uit zijn bek. Wat kan ik hem beste geven om daar van af te komen.
Hij krijgt gewoon harde brokken, geen zacht voer.
Ook heeft hij altijd een bot om op te kauwen.
Wie heeft tips?

khirshanta

Re: hond stinkt uit bek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:27

Anderhalf? Heeft hij tandsteen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 01:09

nee, als ik in zijn mond kijk is alles mooi schoon
Hi springt altijd hoog tegen me aan als ik ik thuis kom of ga spelen ( heet niet voor niks happy) en dan ruik ik het. Ademt ie echt in mn gezicht uit en pffff..... ruikt niet fris

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 01:12

Hahahah dit heeft 1 van onze katten ook, maargoed ik weet niet echt hoe je dit moet oplossen als zn tanden gewoon schoon etc. zijn Nagelbijten / Gniffelen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 07:36

je hebt van zo`n kauwstokjes toch, die speciaal zijn tegen die geur dacht ik, weet niemand welke dat dat zijn?

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:37

wat van eten krijgt hij?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 07:41

brok van kenner, harde brokjes dus

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:49

Bij dierenarts even gebit laten schoonmaken.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:49

Kan hij toevallig bij de kattenbak van de poes? Die van mij hebben er een handje van om de poep van de kat er uit te halen en op te vreten Misselijk
Ik moet er dus altijd snel bij zijn als de kat is 'geweest'!
Maar daar kunnen ze ook zo van stinken uit hun bek ....

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:50

waarschijnlijk heeft hij of tandsteen of ontstokentandvlees dit gaat erg ruiken, even langs een trimster om het te laten nakijken of even naar de da.,

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:43

vaak is het wat je ruikt, niet zijn gebit ( je zegt zelf al dat het schoon is en geen tandsteen) maar zijn maag, dat is veelal toch te wijten aan "slecht" voer, voer wat niet optimaal is voor de maagsappen en zuren.

brokken zijn niet voor anti tandsteen, dus om die reden brokken geven is zinloos, om een hond een goede spijsvertering en gezond maagzuur te geven, is KVV ( kompleet vers voer ) bv een heel goed voer, en zal ook het stinken doen wegnemen of verminderen ( ja naar roosjes ruiken doet geen enkel honden bekkie Lachen )

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:25

Kenner staat niet echt bekend als veelzijdig voer, ik denk dat je beter kunt overstappen op een betere kwaliteit voer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:21

Ik voer kenner ook pas een 3 weken, misschien dat daarom ook n pas opvalt. Mijn normale voer was op en tijdelijk niet leverbaar.
Wist niet dat ze slecht bekend stonden
Mijn kt heeft geen kattenbak, doet alles netje sbuiten, handig he
Ook heeft hij geen tandsteen of ontstoken tandvlees. Alles mooi licht roze en witte tanden, is ook pa snaderhalf jaar, dus denk niet dat het dat is

Ik dnek dus dat aan het voe rligt, aangezien nu ik nadenk ook is sinds ik overgestapt ben
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 31-05-07 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:22

Komt zeer waarschijlijk uit de maag.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:04

dit heeft mijn hond ook.
zij is van de zomer nog onder narcose geweest bij de diernearts om alles schoon te maken en alles was brandschoon en toch stinkt ze nog uit haar bek.
verdre krijgt mijn hond elke dag een deel versvlees,smuldier, en een deel brokken en toch houdt zij ook die stank.
dus versvlees zal niet altijd alles weghalen.
bij die van mij zal het waarschijnlijk liggen an de paardenmest dieze vreet,o.a. paardenmest dat beest vreet alles wat los en vast zit....

gr gemma

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:15

Voer een goede brok. Ben zelf Royal Canin gaan voeren. Hond stinkt niet uit zijn bek (Maag) en ook tegen tandsteen is een goede brok zeer aan te bevelen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:18

Wilawander schreef:
Voer een goede brok. Ben zelf Royal Canin gaan voeren. Hond stinkt niet uit zijn bek (Maag) en ook tegen tandsteen is een goede brok zeer aan te bevelen.

brok gaat tandsteen niet tegen, daar is geen enkele brok hard genoeg voor, wat niet wil zeggen, dat een hond op brok per definitie tandsteen heeft hoor, zeker niet, maar het "fabeltje" dat honden brokken nodig hebben voor het kauwen tegen tandsteen? is dus niet waar.

daarbij zijn de meningen verdeeld over een goede brok, IK vind RC geen goede brok, teveel chemische toevoegingen, daar is geen enkel dier echt bij gebaat Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:27

Je kunt desnoods zijn tanden poetsen! Knipoog

Kan aan het voer liggen maar hoeft niet erg te zijn.
Mijn hond heeft het ook wel eens en dan weer niet, weet ook niet waar dat aan ligt, druk maak ik me er niet om.
Hij heeft een prachtig gebit!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:33

als ik van voe rmoet wisselen, wel moet ik dan nemen, in winkel hebben ze 1000 merken, en ga ook geen 50- uitgeven voor een zakje brokken

is een hondje van anderhalf jaar, foto in profiel , kruising tibetaanse terrierx malthezer leeuwtje

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:19

farmfood, quility & perfect en canex zijn een van de beste brokken volgens mij die ook nog een beetje betaalbaar zijn..

wij hebben nu 7 for seven en ze eet weer!!(ze wou niks meer eten was loom en nu is ze weer lekker ondeugend!)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:09

baroen schreef:
Wilawander schreef:

brok gaat tandsteen niet tegen, daar is geen enkele brok hard genoeg voor, wat niet wil zeggen, dat een hond op brok per definitie tandsteen heeft hoor, zeker niet, maar het "fabeltje" dat honden brokken nodig hebben voor het kauwen tegen tandsteen? is dus niet waar.

daarbij zijn de meningen verdeeld over een goede brok, IK vind RC geen goede brok, teveel chemische toevoegingen, daar is geen enkel dier echt bij gebaat Knipoog

Als een hond brokken eet zal er niet of nauwlijks tandplak blijven zitten dus ook geen tandsteen. Wij hebben meerdere honden en geen één (ook de oude honden niet) die tandproblemen heeft.

Ik vindt RC wel degelijk een goede brok. Heb hier één hond die een maag en darm probleem heeft en bij het minste geringste niet meer eet, overgeeft, diaree enz. Het enige wat hij verdragen kan is RC German Sheppard en dat is het ook het enige wat hij wil eten. Ook vers vlees enz. eet hij niet.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:25

Lynn_Nikita schreef:
als ik van voe rmoet wisselen, wel moet ik dan nemen, in winkel hebben ze 1000 merken, en ga ook geen 50- uitgeven voor een zakje brokken

is een hondje van anderhalf jaar, foto in profiel , kruising tibetaanse terrierx malthezer leeuwtje

Als je perse brokken wilt blijven voeren zou ik toch voor 'beter' voer gaan! En dat is dan inderdaad duurder! Maar als je nou een Rottweiler of ander grote hond had kan ik me er wat bij voorstellen dat je het te duur vind maar zo'n klein hondje eet toch bijna niets! Het meeste 'duurdere' voer kost rond de 30 euro en daar doe je heeeel lang mee hoor, zeker voor zo'n klein hondje.
Vaak moet je van dit voer ook minder geven dan van goedkoper voer dus ben je uiteindelijk niet duurder uit!

Stel dat je hem vers wilt geven maar dan wel compleet, bijv. van Rodi! Dat zijn schijven die helemaal compleet zijn. Er zitten er 4 in en hij eet er 2 van per dag dan ben je dus 50 cent per dag kwijt. Lijkt me ook niet duur en is veel beter voor je hond. Er is zelfs nog goedkoper vers vlees te koop in de supermarkt en is ook compleet met alle vitamines. Dan betaal je voor een bakje van 400 gram 50 cent. Als je daar 4x mee kan doen ben 25 cent per dag kwijt.
Echt wel iets om over na te denken dus!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:30

Heb je zuiver en goed voer (vrij van allerlei overbodige toevoegingen als kleurstoffen e.d.)
Gebitsproblemen uitgesloten en andere eventuele medische oorzaken?

Dentasticks heten die kluifjes,mijn waf krijgt ze ook Vingers aflikken

Heb ondetussen het hele topic maar eens gelezen Clown
En ik denk echt dat je de invloed van het voer op zijn adem onderschat.
Is vrij logisch dat ie uit zijn bek gaat stinken van goedkope brok.
Zelf heb ik me goed laten informeren door da en dierenspeciaalzaken.
Je hoeft het echt niet achterlijk duur te maken.
Voor mijn hond heb ik brok van Fokker,zit kip en rijst in.

Ik heb em nu pas 3 maanden en zijn adem is met deze brok enorm verbeterd.
Het zal vast per hond verschillend zijn...
Laatst bijgewerkt door Danielle_1 op 31-05-07 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:34

Pedigree Dentasticks Haha!

Geen idee of het echt help als je het regelmatig geeft, ik geef het zo nu en dan wel eens omdat mijn hond het wel lekker vindt Knipoog

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:54

pedigree is troep.. koop dan gewoon een runderhuid bij de dierenzaak. en goede harde brokken.