grommende hond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

grommende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:54

Ik sta op een pensionstalling,waar één van de klanten een kruising heeft van een stafford en een pitbul.Volgens hun is deze hond ooit mishandeld en gromt hij daardoor wel eens tegen mensen.

Nu heb ik zelf jaren in een asiel gewerkt en ben ik instructrice meer als 10 jaar geweest op een hondeschool .Dus ik ken wel wat van honden.We hebben er zelf ook altijd minstens drie en op één na allemaal uit het asiel.

Maar over deze hond heb ik geen goed gevoel,gisteren ook weer.Mijn dochtertje van 11(nogal klein van stuk) was samen met mij op stal.Ik sta mijn paard te poetsen en mijn dochter doet voer in de voerbak van onze stal.de eigenaar van die hond is in de andere gan g waar hun paard staat.Die hond komt voor mijn dochter staan en bromt diep vanuit zijn buik.Ik hoorde hem brommen dus brul gelijk naar die hond dat hij weg moest wezen.Gelukkig is mijn dochter niet bang en heb ik haar van jongsaf aan op gevoed hoe ze moet doen als een hond ooit wat naar haar doet,dus ze reageerde keurig.Als je wat van die hond zegt komen ze altijd aan ,dat de hond mishandeld is geweest.Maar ik heb mijn twijfels bij dit gedrag.De hond is welliswaar bang,maar aan de andere kant komt hij ook op je af.Als ik aan kom fietsen dan komt hij voor je fiets staan en gromt ook.Ik zeg dan altijd Lana rot op en fiets door.Dat hij mij bedreigt heb ik ook iets minder moeite mee.maar de kinderen vindik eng.Het is namelijk niet alleen mijn dochterje maar ook de twee kinderen van een andere stalgenoot.

Ben ik te bevooroordeeld of vertoont deze hond echt wel raar gedrag?

Van de staleigenaar moet ik proberen met de mensen te praten of ze de hond willen vasthouden,zelf zijn ze wat bang van deze mensen omdat ze nogal grof zijn.Maar of mij dat gaat lukken weet ik ook niet.
Aan de andere kant zie ik de hond ook niet iedere dag,maar ik ben zo bang voor die dag dat het echt eens verkeerd gaat?

Anoniem

Re: grommende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:29

Een pitbull is sowiso verboden... En als het een halve pitbull is, kunnen er nooit papieren bij zitten waardoor het automatisch een RAD hond is..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:17

Ik woon in Belgie,daar valt dit nog niet onder een verboden ras.
Het is vooral het gedrag van de hond waar ik me zorgen over maak.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:22

Dat gegrom in meestal wel een waarschuwing. Ik zal maar uitkijken ook al zeggen ze dat het door de mishandeling komt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:27

Als hij de staart naar boven heeft en de oren naar voren dan zou ik er ook mee oppassen. Als hij de staart naar beneden heeft dan zal hij wel te bang zijn om iets te doen. Ook al komt hij wel naar jullie toe. Als hij in het nauw gedreven wordt dan zou hij wel kunnen bijten denk ik.
Ik zou het ook niet prettig vinden en vragen of ze de hond vast kan doen. Het is geen jack russel die een gaatje achter zou laten als hij bijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:52

Ja met gaat jes van een jack heb ik ook niet zo'n problemen,dat doet hooguit flink zeer.
Ik heb zelf ook bange honden gehad maar die hebben nooit de mensen opgezocht.

ik denk dat ik maar een gesprek met ze aan ga waarin ik zachtjes laat weten dat ze moeten beseffen dat als deze hond bijt ,dat de hond dan afgemaakt word ik denk dat alleen dat verhaal indruk maakt.Hoop ik.

Eigenlijk vind ik dat de stalhouder er tegen op moet treden,maar goed.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:20

Ik vind ook dat de staleigenaar hier tegenop moet treden.

En ik zou dit ook zeker niet over m'n kant laten gaan.
Ik heb ook totaal geen problemen met honden die meegaan naar de paarden maar dan moeten ze wel normaal gedrag vertonen....of ze nou mishandeld zijn of niet.
Je komt daar voor je ontspanning met je paard en niet om telkens achterom te moeten kijken waar die hond is.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:13

komt die ook dominant agressief over. rugharen omhoog. staart omhoog. tanden bloot enz. als je een hond grommen af leer dan willen ze meestal wel gelijk bijten omdat ze geen waarschuwing meer geven. ik zou niet weten wat je kan doen

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:33

Deze hond valt inderdaad onder de RAD. Ik zou uitkijken met de hond, en niet meer in zijn buurt komen. Ik vindt ook niet dat de eigenaar van de hond het kan maken om de hond gewoon los te laten lopen als er mensen aanwezig zijn.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:07

ja dat is inderdaat best vreemt gedrag.
Ik zou hem gewoon zo veel mogelijk uit de weg proberen te blijven.
Ik denk dat het inderdaat een redelijk aso- hond is geworden door zijn verkeerde behandeling.
Naar is dat altijd...

empyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:22

Naar mijn idee hoor je een hond met dergelijk gedrag niet mee te nemen naar een openbare plek zoals een stal/manege en hem daar dan ook los te laten lopen.

Ikzelf heb ook een mishandelde hond gehad die dergelijk gedrag uit angst vertoonde en voor haar was aanval de beste verdediging dus zodra zij dacht dat iemand het niet goed met haar voor had of een twijfelende houding had dan ging zij dreigen.
Om die reden hebben we haar NOOIT in dergelijke situaties gebracht of meegenomen want je weet immers nooit wanneer voor hen de reden komt om wél toe te happen. Zojuist wil / mag/ en kun je niet afwachten en moet je ten alle tijden trachten te voorkomen. Dus deze mensen moeten mijnsinziens hun hond thuislaten en al helemaal niet vrij laten rondlopen als ze zelf met hun paard(en) bezig zijn............

Vraag op stal rond of er meer mensen moeite hebben met deze hond en als dat zo is moet het gewoon geregeld worden dat dat beest daar niet meer komt ook al denkt de eigenaar van dat beest er zelf anders over.

Ik vind het onverantwoord in elk geval !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:50

Ben al blij dat ik niet de enige ben die hem eng vind doen.Er zijn bij ons meer mensen op stal met kinderen,dus die zijn allemaal niet zo blij met de hond.

Die mensen beseffen gewoon niet wat ze in huis hebben.Ze laten hem ook altijd los mee naast het paard lopen als ze buiten gaan rijden.Daarbij loopt die hond ook in tuinen van mensen die niet afgesloten zijn,dat vind ik ook zo aso.
Hij laat wel niet zijn tanden zien maar hij bromt diep vanuit zijn buik.Op zijn haren heb ik niet gelet.Ik heb gelijk een grote mond op gezet en hem weg gestuurd.Daarop ging hij wel weg