Ik sta op een pensionstalling,waar één van de klanten een kruising heeft van een stafford en een pitbul.Volgens hun is deze hond ooit mishandeld en gromt hij daardoor wel eens tegen mensen.
Nu heb ik zelf jaren in een asiel gewerkt en ben ik instructrice meer als 10 jaar geweest op een hondeschool .Dus ik ken wel wat van honden.We hebben er zelf ook altijd minstens drie en op één na allemaal uit het asiel.
Maar over deze hond heb ik geen goed gevoel,gisteren ook weer.Mijn dochtertje van 11(nogal klein van stuk) was samen met mij op stal.Ik sta mijn paard te poetsen en mijn dochter doet voer in de voerbak van onze stal.de eigenaar van die hond is in de andere gan g waar hun paard staat.Die hond komt voor mijn dochter staan en bromt diep vanuit zijn buik.Ik hoorde hem brommen dus brul gelijk naar die hond dat hij weg moest wezen.Gelukkig is mijn dochter niet bang en heb ik haar van jongsaf aan op gevoed hoe ze moet doen als een hond ooit wat naar haar doet,dus ze reageerde keurig.Als je wat van die hond zegt komen ze altijd aan ,dat de hond mishandeld is geweest.Maar ik heb mijn twijfels bij dit gedrag.De hond is welliswaar bang,maar aan de andere kant komt hij ook op je af.Als ik aan kom fietsen dan komt hij voor je fiets staan en gromt ook.Ik zeg dan altijd Lana rot op en fiets door.Dat hij mij bedreigt heb ik ook iets minder moeite mee.maar de kinderen vindik eng.Het is namelijk niet alleen mijn dochterje maar ook de twee kinderen van een andere stalgenoot.
Ben ik te bevooroordeeld of vertoont deze hond echt wel raar gedrag?
Van de staleigenaar moet ik proberen met de mensen te praten of ze de hond willen vasthouden,zelf zijn ze wat bang van deze mensen omdat ze nogal grof zijn.Maar of mij dat gaat lukken weet ik ook niet.
Aan de andere kant zie ik de hond ook niet iedere dag,maar ik ben zo bang voor die dag dat het echt eens verkeerd gaat?