Poes met nierproblemen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Poes met nierproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 17:50

Vandaag ging ik met mijn kat naar de dierenarts. ze werd wat mager en dof in de vacht en wat kale plekken. ik dacht misschien wel iets aan de nieren enz.

kwam bij de DA gingen ze bloedprikken. kat in de stress ze wou geen bloed afgeven zo weinig. dus moest ze even opgenomen worden dat ze het later nog een keer zouden proberen. bloed opgestuurd. huidafkrapsel van die kale plekken.

Ze heeft inderdaad aan de nieren Boos! . ze moet nou aan een nierdieet en mag niks anders meer hebben. ik heb zo'n vaag gevoel dat de andere kat haar zusje ook aan de nieren heeft. heeft altijd honger en drinkt ook veel.

even voor de onderzoek enz ben je al 100 euro. geld vliegt de deur uit.

Tropico

Re: Poes met nierproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:13

miekelover schreef:
Vandaag ging ik met mijn kat naar de dierenarts. ze werd wat mager en dof in de vacht en wat kale plekken. ik dacht misschien wel iets aan de nieren enz.

kwam bij de DA gingen ze bloedprikken. kat in de stress ze wou geen bloed afgeven zo weinig. dus moest ze even opgenomen worden dat ze het later nog een keer zouden proberen. bloed opgestuurd. huidafkrapsel van die kale plekken.

Ze heeft inderdaad aan de nieren Boos! . ze moet nou aan een nierdieet en mag niks anders meer hebben. ik heb zo'n vaag gevoel dat de andere kat haar zusje ook aan de nieren heeft. heeft altijd honger en drinkt ook veel.

even voor de onderzoek enz ben je al 100 euro. geld vliegt de deur uit.

Tja dat heb je nu eenmaal als je dieren houdt, dat kan altijd voorkomen.
Verder is het geen ramp als je kat het aan zijn nieren heeft, mits je er optijd bij bent.

Onze kater heeft het ook aan zijn nieren, maar gaat nu weer als een trein als je het niet zou weten
zou je er niets van zien of merken.

Er is prima voer voor te krijgen ook in lagere prijs klasses.
Ik heb bijvoorbeeld geen dieetvoering van de Dierenarts, maar uit een dierenspeciaal zaak.

Het kost me voor een zak van 3.5 kilo nog geen 20 euro, je hebt verschillende merken.
Veel sterkte voor je kat, zij zal zich straks een stuk beter in haar vel voelen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:27

onze poes is sinds 2 jaar ook nierpatient. Je ziet en merkt weinig aan haar. Drinkt niet heel veel, is al slank van zichzelf. Ze krijgt Renal brokjes van de DA. Vindt ze wel lekker. Daar doet ze het wel goed op. De Da stelde toen ook voor dat we 3-4 per jaar langs moesten komen om het bloed te laten controleren om zo het ziekte verloop in de gaten te houden. Dus niet. Dat laat poes niet toe en dan moet ze elke keer onder narcose. Ja dat is goed....

Tropico: wat voor merk voer geef jij aan je kat? Hier in de dierenspeciaalzaken hebben ze niet zoveel van dat spul. Dus ga ik maar naar de DA. een zak Renal van 2 kg, kost bijna 20 euro.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 14:09

ik ga dadelijk met de andere kat naar de DA voor bloed te laten prikken. kreeg een proefzakje mee nou die vinden ze wel super lekker.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:02

Ben net met de andere kat geweest. uitslag is nog niet bekend. maar ze mag wel op de nierdieet omdat ze ook 8 jaar is. weer een dikke rekening van 120 euro erbij maarja. we nemen het maar voor lief haha.

de katten vinden het helemaal niet erg die brokjes. man het zijn net monster net of ze hongersdood hebben. we zitten nu op de renal van royal canin. pff verwend of niet. ze aten eerst brokjes van de aldi haha en nu maar royal canin