Asiel-beleid

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Asiel-beleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:27

Mij is opgevallen dat dierenasiels nogal een verschillend beleid hebben. Omdat ik zoek was naar een nieuwe kat via het asiel heb ik vele asiels afgeklikt de laatste tijd. Bij de één zie je bijvoorbeeld dat ze een streng controle beleid voeren voor het steriliseren van een poes terwijl de ander hierover niet rept. Nu heb ik gister een katje opgehaald uit een asiel en hierbij kregen wij bijvoorbeeld geen voer mee om over te stappen terwijl ik dit in een ander asiel wel mee kreeg. Dit asiel heeft ook niks gerept over het steriliseren, dit vind ik op zich wel vreemd, want als asiel zijnde wil je toch ten alle tijden voorkomen dat ex-asielkatten zich nog gaan vermeerderen in de toekomst...

Overigens hebben beide asiels uiteraard een groot hart voor de dieren, maar er zijn toch duidelijke verschillen in het beleid die zij voeren.

Hm nah ja, wat is jullie ervaring met dierenasiels?

loveyoutoo

Re: Asiel-beleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:56

Dat er zo veel verschillen zijn zou niet mogen kunnen vind ik.
Mag ik vragen welke asielen dat zijn?
En is de poes nog niet gesterelliseerd dan? Of is ze daar nog te jong voor. Op ons asiel gaat er geen kat de deur uit die niet gesterelliseerd of gecastreerd is (of het moet een kitten zijn natuurlijk, maar dan krijgen ze een doorverwijzing mee). Ik zou toch echt nog een keer opbellen voor een doorverwijzing. Anders kost de sterellisatie jou alleen maar geld. Staat er in de overeenkomst die je hebt getekend ook niet dat je er niet mee mag fokken?
Over dat voer, de meeste katten hebben er geen problemen mee als ze ineens op ander voer overschakelen. En voer is in het asiel een grote kostenpost, dus voor die paar katten die er misschien wel last van gaan krijgen, geven ze denk ik niet iedereen een zakje voer mee. Maar ik neem aan, dat als je er naar vraag, je het wel krijgt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:26

Er zijn veel verschillen omdat niet ieder asiel samenwerkt met de dierenbescherming. Asielen die dat wel doen, vind ik persoonlijk wel het beste.

Wij werken wel samen met de dierenbescherming. Katten gaan NOOIT ongecastreerd de deur uit (tenzij het kittens zijn natuurlijk, en dan kijg je een tegoedbon mee voor een gratis castratie door onze DA als de kat oud genoeg is).
Je krijgt er ook een zak prins voer bij (dat krijgen de katten bij ons normaal gesproken ook).

Geen voer meegeven, maar vooral ongecastreerde katten de deur uit doen vind ik echt not done.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:05

Ik denk dat veel moeilijk plaatsbare katten het wel aardig op een boerderij als muizenvanger zouden doen. Ik geloof niet dat een streng controlebeleid voor dit soort katten zo handig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:56

Wij hebben trouwens geen nacontrole.

Wij vinden het wel superleuk als mensen nog een keer een broef met foto van de kat sturen en vertellen hoe het gaat. Helaas zijn er maar zeer weinig mensen die dat doen en de katten waar je graag wat van zou willen horen, daar hoor je meestal nooit weer iets van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:40

Het maakt op zich niet uit welke asiels dit waren, maar het beleid waar de kat eten mee krijgt enzo gaat over het asiel waar Wuis werkt.

We hebben dus een kitten uit het asiel en kan dus nog niet geholpen worden, maar ook geen korting of iets... wel gechipt overigens Lachen. Ik vond het toch wel anders want bij het asiel van Wuis kreeg je dus voer mee, een compleet paspoort in een leuke map van de dierenbescherming. Het zag er daar allemaal completer uit.

Nacontrole lijkt me ook niet echt mogelijk maar ik lees dus wel dat sommige asiels er wel op gaan controleren of de afgenomen katten wel geholpen worden.

Ik heb nog wel een foto gestuurd naar jullie asiel van Mieb (Trendy). Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:51

Bij het asiel waar ik werk/stage loop, daar zit er ten alle tijde een sterelisatie/ castratie bij. Maar bij ons krijg je er geen brokken bij.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:56

Wuis schreef:
Er zijn veel verschillen omdat niet ieder asiel samenwerkt met de dierenbescherming. Asielen die dat wel doen, vind ik persoonlijk wel het beste.

En die asielen krijgen daardoor ook meer geld- de collecte bij dierendag bijvoorbeeld gaat rechtstreeks naar de asielen in die regio. Althans, dat was zo toen ik nog voor de nederlandse dierenbescherming werkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:16

Nacontrole doen wij niet, maar is in sommige gevallen ook wel moeilijk. Ik heb al katten aan een baasje geholpen in Noord Holland, Nijmegen, Friesland.. En er gaat nu zelfs één in Engeland wonen. Haha! Haha!