onze poes(nu 11 jaar) is sinds 2 jaar ook nierpatient. Er is toen geconstateerd dat haar nierfunctie verminderd was. Ze krijgt geen medicijnen, alleen nierdieet. Poes is van zichzelf al mager (slank), maar verder eet ze wel goed, drinkt niet heel veel. Is sinds kort wel heel knuffelig en ligt het liefst de hele dag op schoot. Poes is nogal lastig met medicijnen geven, dus dat stel ik maar zolang mogelijk uit. Ze krijgt brokjes van de DA, merk Renal. Blikvoer van dat merk lust ze niet, dus zo nu en dan koop ik toch goedkope blikjes zodat ze eens lekker blikvlees eet. Voor de afwisseling. ik weet het , is niet goed, maar ja. De Da stelde toen voor dat we 3 tot 4 keer per jaar langs komen om bloed van poes te laten controleren, zodat ze het ziekte verloop in de gaten kunnen houden. Dus niet he. Poes laat dit niet zo toe en zal dan elke keer onder narcose moeten. ja dat is goed voor de nieren. Binnenkort moet ze weer haar inentingen hebben en dan zien we wel verder. Voorlopig doet ze het goed. Ze vangt op zijn tijd nog een muisje of vogeltje, speelt nog met snippertjes, plaagt de honden. Dus het gaat met haar wel goed.