jonge kauw uit nest gevallen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

jonge kauw uit nest gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 11:52

bij ons in de tuin zat van de week een jonge kauw..
was uit het nest gevallen(waarschijnlijk) en werd aangevallen door eksters..

Aangezien ik dat niet kon aanzien had ik de kauw maar mee genomen..
En ik kan alleen maar zeggen wat een gezellig vogeltjes is dat zeg!!
Komt naar me toe huppen als ik hem roep, blijft bij je zitten als ik hem voer..
en hij fladdert gezellig rond in de tuin en huis.zelf als hij achterin de tuin zit en ik roep
hem komt hij weer..echt leuk..
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Aislinn

Re: jonge kauw uit nest gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:46

Kauwtjes kunnen hele leuke huisdieren zijn. Ze kunnen zelfs een paar woordjes leren praten en ze kunnen op je schouder zitten. Bedenk wel dat als er een mogelijkheid is dat hij nog in het wild kan opgroeien je hem niet mag houden. Maar als het echt niet kan zul je er nog een leuk huisdier aan hebben. Het komt inderdaad wel vaker voor.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:52

Nu gaat dat nog heel goed, maar als hij ouders gaat worden heb je flink kans dat er ongelukken gebeuren.
Ik zou hem echt wegbrengen naar een vogelopvang. Zo´n kauwtje is onwijs leuk, maar niet geheel eerlijk tegenover hem.
Ik neem even aan dat hij niet echt net uit het ei is en dus wel al een tijd samen met zijn broers en zussen heeft gezeten, hij heeft nu nog een kans dat hij gewoon in de natuur kan leven, dus gun hem dat ook.
Ik heb in het verleden ook baby kauwtjes opgevoed en die beestjes zijn toch altijd psychisch gestoord en er is maar een kauwtje nu nog in leven de rest zijn door hele simpele dingen om het leven gekomen zoals het eten van rattengif of autoongelukken of een nare ontmoeting met een kat. Tamme kauwtjes vormen een gevaar voor zichzelf, tenzij je ze in een kooitje houd.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 14:14

Aantal jaren geleden had ik ook een kauwtje gevonden en dat is toen heel leuk gegaan....als ik op de fiets wegging vloog hij mee.. en hij kwam altijd als je hem roepte...
Dus ik weet wat het met zich mee brengt..
Maar hij zit ook lekker in de tuin en hij kan weg wanneer hij wil..