Ik was al eerder geinteresseerd in (foto)readings, maar ik had eerder eigenlijk nog niet echt een aanleiding om dit te laten doen, na het overlijden van Felix wel. Ik geloofde er al eerder in, maar nu ik het zelf heb meegemaakt weet ik zeker dat het waar is. Ik heb de fotoreading laten doen door Nancy van http://www.staldanae.nl/ . Met haar toestemming plaats ik de reading:
Hoi Dorine,
Hier de reading met Felix.
Wat een levensgenieter was Felix zeg, maakte zich niet druk...
Hij kon altijd doen en laten wat hij wilde bij jullie en voelde zich erg prettig ook altijd. Was volgens mij nooit ziek, want ik krijg geen pijntjes of andere mankementen bij hem door. Wel in zijn wat jongere jaren, ik zie hem daar wat magertjes zijn, misschien toen hij nog kitten was, waarschijnlijk kwam dit door de energie die hij altijd had en hij was ook altijd bezig, dus tijd om echt een dikkertje te worden had hij niet. Dat is later pas gekomen dat hij wat voller werd.
Felix was graag op stap, op onderzoek uit en op jacht, het was zijn lust en zijn leven, maar ook een dutje in de zon kon hij wel waarderen, zeker toen hij wat ouder werd.
Je had wel een goede band met hem volgens mij, je kon je ei kwijt bij hem en hij voelde dit altijd goed aan, een wijze kat noem ik zoiets altijd, ik zie je ook veel praten met hem, en hij hoorde je altijd, begreep je ook. Heb je misschien met hem ook een moeilijke tijd gehad, of misschien wat stress of verdriet, hij geeft me namelijk een periode van onzekerheid door bij je. Dit kan eigenlijk van alles zijn, zelf niet lekker in je vel zitten of wat ziek zijn, of emotie... Hij heeft het goed bij je aangevoeld altijd en vond het niet prettig als je niet lekker in je vel zat, probeerde hier altijd wel iets mee te doen.
Ik krijg bij Felix een ongeluk door wat betreft zijn dood. Geen pijn, wel vermoeidheid en langzaam wegzakken. Ik krijg geen bloed te zien of pijn ergens, hij is langzaam weggezakt in een soort coma, hij heeft er eigenlijk weinig van geweten. Hij was wel buiten, en krijg wat gras te zien, volgens mij stonden er ook wat bomen, niet groot, of bosjes ofzo... daar is het gebeurd, hij heeft ergens klem gezeten en kon er niet uit, geeft hij aan. Verder weet hij niet meer wat er is gebeurd, hij was gewoon ineens weg... waarschijnlijk toch zijn hart wat het niet meer aankon, ik krijg hierbij uitputting door, vermoeidheid. Hij is wel aan het vechten geweest.
Geen pijnlijke dood dus, maar hij vind het wel jammer dat hij vroeg is gegaan, hij had nog graag van het leven willen genieten, maar helaas, het is niet anders.
Waar hij nu is, is het ook wel avontuurlijk, en hij heeft zeker ook rust. Wat dat betreft heeft hij het goed naar zijn zin daarboven en heeft hij ook niet echt lang gedaan om "over" te gaan. Waarschijnlijk komt dit omdat hij niet ziek is geweest en ineens is overleden, dan hebben ze meer kracht om over te gaan en gaat dit proces wat sneller. Hij geeft me ook aan zeker nog in de buurt te zijn en daarbij laat hij weer buiten zien, een tuin en wat weide landerijen, ik weet niet of dit bij jullie in de buurt is??? Daar was hij vaak te vinden.. en dat is hij nog steeds.
Eigenlijk geeft hij me aan zijn "leven" zoals het was gewoon voort te zetten, zoals het was toen hij nog leefde, en dat doet hij nog steeds, alleen is hij niet meer zichtbaar voor jullie, wel voelbaar. Je geeft ook aan het idee te hebben dat hij in de buurt is, en ja, dat is hij zeker, hij is op een of andere manier toch aan het proberen afscheid te nemen van zijn vertrouwde omgeving, waarschijnlijk ook omdat zijn dood wat plots is gekomen. Hij zal dus de komende tijd zeker nog voelbaar kunnen zijn regelmatig, daarna zal het minder worden, maar niet verdwijnen. Hij heeft gewoon een mooi leven gehad bij jullie en voelde zich prettig, dus zal hij deze plaats nog vaak terug opzoeken.
Hij wil je ook bedanken voor de liefde die je hem gegeven hebt, ik heb het idee dat jullie band wel erg bijzonder was, het was echt je maatje.. Zo voelde Felix dit ook en heeft dit nooit gevoeld bij iemand anders, wel heel bijzonder hoor, mag je ook trots op zijn, bewaar de mooie herinneringen aan hem, je zal met een warm gevoel terugkijken op de tijd samen met hem. Hij zal zeker op je wachten en bij je zijn in tijden dat je het nodig hebt, probeer goed naar je gevoel te luisteren...
Hij vind het ook heel erg dat je veel verdriet hebt om hem, het is natuurlijk nog niet zo lang geleden, maar toch... hij vind het vervelend. Wil je ook echt op het hart drukken dat hij geen pijnlijke dood heeft gehad, hij weet er eigenlijk weinig meer van.
Verder wil hij je bedanken voor de goede zorgen en voor het plekje wat je hem hebt gegeven, is er misschien iets gemaakt voor hem, een aandenken in de tuin of ergens anders misschien???
Als er verder nog vragen zijn, hoor ik ze graag.
Gr. Nancy
Hier mijn reactie op de reading:
De emoties kwamen weer boven toen ik de reading las, vrijwel alles klopte. Ik zal de reading wat proberen te veruidelijken voor je. Felix komt uit het asiel, dus zijn eerste levensjaren heb ik niet meegemaakt. Felix was inderdaad een actieve kat en wist precies wat hij wilde, zelfs de dierenartsen hadden ontzag voor hem, deze kat was anders dan andere katten! Ik had inderdaad een goede band met Felix, het is fijn dat dit ook vanuit zijn kant wordt bevestigd. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 9 was (ik ben nu 18) en ik woonde bij mijn moeder, maar mijn vader woonde en woont nog in de buurt, dus elke woensdagavond en om het weekend ben ik bij mijn vader Met de vriendin van mijn vader heb ik nooit op kunnen schieten, mijn zus ook niet, en door de spanningen in huis en de scheiding had ik inderdaad een moeilijke tijd en zat ik een beetje in de knoop met mijn emoties. Felix heeft dit goed aangevoeld. Ik praatte inderdaad veel tegen Felix. Ik ben heel blij dat hij geen pijn heeft gehad bij zijn overlijden. Het enige wat ik weet is dat hij waarschijnlijk in de sloot is gevallen, en dat hij er toen wel uiteindelijk uit is gekomen maar dat hij volledig verzwakt in het gras lag (aan de oever), daar heeft de buurjongen hem gevonden. Mijn vader is toen meteen met hem naar de dierenarts gegaan en daar hebben ze zijn leven nog proberen te redden met kruiken enzo, maar het heeft niet zo mogen zijn. Dat weekend was ik niet bij mijn vader, dus ik hoorde er pas van toen Felix al was overleden. Ik weet niet of ik er graag bij had willen zijn.
Bij mijn vader hebben we een vrij grote tuin, die grenst aan een sloot (waar Felix dus waarschiijnlijk in is gevallen). Het huis staat aan de rand van een klein natuurgebied met veel weilanden in de buurt.
Ik wilde eigenlijk nooit naar mijn vader vanwege zijn vriendin, maar Felix heeft dit een stuk draaglijker voor me gemaakt. Ik wist eigenlijk al dat Felix het nu ook goed heeft, maar toch heb ik er nog veel verdriet van, ook omdat hij nog niet zo oud was en omdat het zo plotseling is gebeurd. Ik houd ook heel veel van Felix en hij zal nooit uit mijn gedachten verdwijnen. Felix ligt nu in de tuin begraven.
Heel erg bedankt voor de reading, het heeft me echt goed gedaan. Zou ik de reading op http://www.bokt.nl mogen zetten?
Groetjes Dorine
Ik ben echt heel blij dat ik deze fotoreading heb laten doen, dit waren mijn best gespendeerde 10 euro van mijn leven.