Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb er wat vaseline opgesmeerd..

Er zat eerst een korst op, die heeft hij waarschijnlijk opengekrabt.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MRmichiel schreef:ik zou me er niet zo druk over maken, komt van zelf wel weer goed, dat wondje is hartstikke klein.
Pollewoppy schreef:Ik denk niet dat vaseline zo handig is. daarmee sluit je het wondje af en dat komt de genezing niet ten goede.
Je kan het beter wat schoonmaken met betadine.
Maar kun je verder iets meer vertellen? Zit de cavia samen met anderen? Hoe kan het wondje ontstaan zijn?
Is dit het enige plekje of heeft de cavia meer plekjes?
Piera schreef:Het kan heel goed een abces geweest zijn, dat krijgen cavia´s vaak van het prikken van een hooitje of iets dergelijks. Zit er nergens een gaatje, want als het een wondje is, is het abces al vanzelf opengebarst Als er een gaatje is, zou je het eigenlijk even moeten uitspoelen, zodat alle viezigheid eruit is. Maar dan moet het wel een abces geweest zijn, en dat kan ik niet beoordelen vanachter de computer. Je kan er ook even wat jodium op doen, en zorgen dat het hok goed schoon is, zodat er niet snel ontstekingen zullen ontstaan.
tita schreef:elk wondje moet serieus nemen dus niet luisteren na dat eerdere domme advies van iemand hier boven met de mededeling dat ie klein is
Vaseline is niet goed dat zorgt ervoor dat de wond afgesloten wordt en kan er geen lucht meer bij
schoon maken met gekookt water en betadine opdoen
rivanalover schreef:De tanden kijk ik elke dag na, die zijn gewoon normaal..
pubelia schreef:Ik denk niet dat je je zo druk hoeft te maken over dat wondje. Je moet het nu wel goed in de gaten houden dat er geen stof in gaat komen, dus doe er ipv zaagsel een andere bodem bedekking in, en het hooi ff goed uit schudden voordat je het in de kooi legt.
Succes