Mijn katten brengen vriendjes mee...pff

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Mijn katten brengen vriendjes mee...pff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:09

Ik heb 2 katten, waarvan 1 een jaar lang gepest is door alle katten uit de buurt. Echt heel sneu (hij heeft een giga achterstand opgelopen als zwervertje).
Opeens hoorde ik buiten prrt,prrt, en mn rooie sprong van bed en liep gelijk naar buiten. Eindelijk een vriendje, hihi. De zwarte (van vermoedelijk de buren) komt hem elke ochtend ophalen en struinen zo alle andere buren samen af. Kom ik in de woonkamer liggen ze samen op de bank te slapen. Mijn andere kat vind het allemaal prima en vind die zwarte ook wel aardig.
Toch heb ik de zwarte vriendelijk verzocht te vertrekken uit mn huis, in de tuin is prima, maargoed, hoe leg je zoiets uit aan een goed?? De zwarte werd steeds brutaler en kwam nu ook eten halen. Nou mooi niet, hij heeft immers al een huis, dus weggejaagd, kost allemaal al genoeg en heb voor 2 katten gekozen en niet 3.
Nu komt het, vorige week zie ik opeens 2 zwarte in mn huis, vast een broertje, want het is een kopie van de andere. Ook weer weggejaagd, dus die moeten mij iig al niet..maar ze zijn zo verschrikkelijk brutaal dat ze gewoon sch**t aan me hebben en net zo hard weer terugkomen.
Kimpie moet dus dr achterdeur dichthouden, want ze begrijpen het kattenluik niet..jammer met dat mooie weer, maar tis niet anders.
Sta ik zaterdag mn tuintje te doen, komt er opeens een wit gemeleerde bij in mn tuin..3 vreemde katten.
Sta ik vanmorgen op, doe mn gordijnen open en wat zie ik daar??????? Let op, mijn rooie buiten, mn grijze binnen voor het luik miauwend en in de tuin bij mn rooie, de 2 zwarte, de wit gemeleerde, een grote dikke rode echte later en een grijs witte en op de schutting zit een oude zwarte.
Nou zeg ik je, ben dol op dieren, maar heb verdorie 5 vreemde, ongevraagde visite in mn tuin en als ik deur open zou zetten, zitten ze dus allemaal in mn huis incl die 2 van mij! en mijn rooie vind het allemaal maar prima.

Dan zul je denken, ach laat gaan..nee, want de dikke rode echte kater probeerd wél door mn luikje te gaan en dat trekt de grijze van mij niet, want die vliegen elkaar aan...en ik trek dat ook niet, wil al dat grut niet in mn kleine huisje..straks komt er nog iemand piezen hier.

Ben dus net staan waken bij het luik en heb er een gigantische optater tegenaan gegeven toen de rode binnen wilde komen. Daar schrok hij van en gelijk 3 andere peerden hem ook.. Ok, das mooi, maar kan de klok erop gelijk zetten dat ze zo allemaal weer terugkomen.

Heeft iemand een goede tip, waar ik niet echt geweld bij hoef te gebruiken?
Heb al water geprobeerd, een bos sleutels heen gegooid, er achteraan gerend met 'ksst' geluiden (de buurt zal wel denken, haha).

Een luikje met zo'n magneetje is niet de oplossing, daar ik zeker elke maand een nieuw halsbandje moet kopen omdat 1 van de katten m weer kwijt is geraakt. (en wil met dat mooie weer ook weleens mn deur open kunnen zetten).

Ze zijn dus wel onder de indruk van mij, rennen ze ook voor weg, maar loeren net zolang totdat ik uit zicht ben en huppa, dan zijn ze erw eer. Hardleers dus.
Dan mss toch maar wat heftigers dan een bak met water gebruiken en een stampvoetende, handenklappende, gesissende Kim??

vencedor

Re: Mijn katten brengen vriendjes mee...pff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:12

Nagelbijten / Gniffelen ik vind het stiekem wel een beetje een grappig verhaal. Bij mijn oppas adres was het ook zo inderdaad. En die hebben het met zn magneetluikje opgelost ik denk dat er weinig andere opties zijn.

Of er een keer een bak water over die katten kiepen Bloos

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:15

Bloos! is het enige wat ik kan zeggen eigenlijk Knipoog Jeetje zeg, en dat pikt die ene kat van jou dus ook allemaal? Mijn kat is al niet zo'n allemansvriend (lees heeft een hekel aan andere katten Knipoog ) maar ze hoeven toch al helemaal niet op haar terrein te komen zeg! En dan ook allemaal tegelijk... Ik begrijp je probleem wel hoor, maar moet stiekum beetje lachen om de situatie, zie het helemaal voor me Clown

Moet zeggen dat ik geen tips heb die ik niet al in je eigen verhaal heb gelezen...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:29

Nou ik moet jullie ook eerlijk bekennen dat ik het in het begin ook enorm vertederend vond. Gezien Bram, mijn rooie zo getreiterd werd en nu eindelijk vriendjes heeft gemaakt.
Zo ook met alle andere katten die hier komen, eerst denkend aan aah wat lief, ze zijn allemaal dol op Bram en eindelijk molesteren ze hem niet meer..maar nu ze allemaal in mn huis komen, gebruik maken van mn kattenbak, de brokjes eten en zelfs op mn aanrecht springen gaat het me toch wat te ver.
De buurman belde al aan, zijn die zwarte en rooie van jou? Nee, de zwarte niet, de rooie wel. Zegt de buurman "Ja, want ze komen steeds bij me langs en staan ze op de drempel van de achterdeur te wachten en me aan te staren" Dus heb hem maar even gelijk geadviseerd ze meteen weg te jagen en bang te maken, zodat ze iig niet meer bij hem komen..
Ben te laks geweest met die ene zwarte in begin, niet duidelijk genoeg en nu komt de hele buurt, buurten bij me en sja, nu wordt alles anders, haha.

Ik ga er nog eens verder op prakkeseren, staat iig alweer een teil met water klaar..
Lijkt wel alsof er een lekker kattenluchtje aan mn huis hangt dat ze maar blijven komen en sch**t aan mij hebben Tong uitsteken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:35

Vraag me som toch echt af of die beesten gewoon met elkaar staan te kletsen ofzo Haha! Zo van: "he, zullen we 's ff kijken wat daar te halen valt?"

Bij mn ouders hebben we ook een tijdje een rode kater binnen gehad, en wij snapten maar niet hoe hij telkens binnenkwam... Bleek via een dakraam te zijn dat op een kier stond... Maar hoe wist ie dan dat er kattenvoer binnen stond? Verward

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:38

Ochjee die rode kater van jullie was wel erg slim, via het dakraam en dan weten dat er kattenvoer stond, zonder dat ooit gezien te hebben, hihi..dan zal je idd haast denken dat ze met elkaar alles overleggen.
Zou zooooo graag eens bij die gesprekken willen zijn en willen weten waar ze het over hebben..gezien ze steeds meer katten optrommelen, moet er vast wel iets gaande zijn, haha.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:52

Mijn katten willen weten waar jij woont Duivel

Misschien een teil met water onder het kattenluik zetten, zodat hun poten nat worden en ze daarvan schikken?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:58

haha, ja dat zal best, hoop stiekem dat je heeel ver weg woont, want heb geloof ik zo'n beetje alle katten uit de directe buurt al hier..
OOh Imaudy dat is een hele goede, daar heb ik nog niet bij stil gestaan..*gaat gelijk de volle teil verplaatsen naar deur, haha*

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:14

Haha moet stiekem ook een beetje lachen... Ik heb zelf geen katten maar 2 dagen terug staarde me opeens twee oogjes aan. Ik droeg boodschappen binnen en had dus even de deur opengelaten voor de tweede ronde in onze toch wel katrijke buurt. Loop ik mijn kamer op staat me zo'n Siamees aan te staren Haha! Ik heb em maar even de deur gewezen. Hij had vast al door dat er niets te halen viel hier. Succes in ieder geval Knipoog

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:46

Lijkt wel of ik dit heb geschreven! Ik heb ook de 2 buurkatjes iedere keer binnen. Ik vind het opzich wel gezellig hoor, zolang ze maar niet gaan poepen en piesen binnen!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:55

onze buurman heeft de schuuting volgetimmerd met spijkers zodat ze niet meer over de schutting kunnen.
ik vind het zelf best zielig maar hoe moet het anders.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:58

Ik heb ook telkens de katten van de buren binnen zitten,die vinden blijkbaar de brokjes bij mij lekkerder dan thuis! Maar ik ben er wat minder blij mee,omdat ik telkens te laat benom met waterte gooien schreeuw ik telkens ook maar heel hard... De beste optie is de deur dicht laten, maar dan kunnen mijn eigen katten met mooi weer ook niet lekker naar binnen en buiten lopen. En een kattenluikje willen we liever niet, omdat we dat zonde van de deur vinden Bloos

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:04

Hahahaha ik moet hier stiekem wel hard om lachen. Haha! De tip van Imaudy vind ik wel een hele goede. Tsja en verder kun je niks anders doen dan ze toch steeds weer wegjagen denk ik...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 23:43

De tip van Maudy heeft wel geholpen, er was een vriendin en we hebben de katten 'opgewacht' haha. De rode stak zn koppie naar binnen, verkende de boel en trok zn hoofd weer terug Tong uitsteken Dus binnen is hij iig niet geweest.

Het is lastig, maar zoizo wel het gezonds ook voor mijn katten, hun eten weghalen en alleen smorgens en savonds eten geven (hier staan non stop harde brokken en savonds en smorgens blik). Mss als ze geen eten meer kunnen halen stiekem hier, dat ze dan wegblijven.
Weet je, ik vind het in principe ook niet zo'n ramp hoor, alleen ze leven hier alsof ik hun baasje ben, slapen overdag op mn bank met hun modderpoten, eten alsof het hun eten is, maken gebruik van de kattenbak alsof die bij hun thuis staat..ok a la, voorruit, valt te overleven (kan t gewoon niet uitstaan dat ze schijt aan me hebben, haha)..maar ben zo bang dat er één van de vreemde katten in mn huis gaat sproeien of dat straks mn grijze weg blijft hier omdat het zijn huis niet meer is..

Spijkers op de schutting is helaas geen optie, want mijn katten wandelen er ook overheen Knipoog

Ik zet vanaf morgen mn allerbooste gezicht gewoon op Tong uitsteken

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:50

Dit is bij ons ook elk jaar weer gaande Bloos
Dit jaar is het nog erger geworden, mijn kat staat op een nierdieet, wat kennelijk goed in de smaak valt volgens de da wordt het voer meestal geweigerd Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb contact gezocht met de buren (gelukkig gaan roddels snel in dit dorp) en die zijn zo vriendelijk om hun katten voorlopig binnen te houden Knipoog

edit: je kunt contact opnemen met de dierenbescherming met het verzoek de katten te 'verwijderen', als de katten gechipt zijn kunnen de eigenaren opgespoord worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:57

Kimberley77 schreef:
Ochjee die rode kater van jullie was wel erg slim, via het dakraam en dan weten dat er kattenvoer stond, zonder dat ooit gezien te hebben, hihi..dan zal je idd haast denken dat ze met elkaar alles overleggen.
Zou zooooo graag eens bij die gesprekken willen zijn en willen weten waar ze het over hebben..gezien ze steeds meer katten optrommelen, moet er vast wel iets gaande zijn, haha.

OOh, katten zijn zo slim.
Wij krijgen elke keer een vreemde kat binnen en die komt (verbaas je) met de honden binnen!!

Ik laat de honden hier altijd los (wonen op een boerderij) en als ik ze naar buiten doe zie ik de kat niet.
maar die slimme kat weet dat als de honden buiten zijn de deur na een paar minuten weer open gaat!
Mijn golden blaft dan 2 x van ik wil er in.
dan doe ik de deur open en komt ie tussen de poten van de hond mee naar binnen.,
ZO SLIM!!!
Ik doe m weer naar buiten maar de volgende dag (vooral 's avonds) probeert ie het zo weer!