Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
traan_beauty schreef:Honden die voor het drinken veel hebben gerend ed en dan meteen heel veel drinken hebben een grote kans om maagtorsie (ik dacht dat het zo heet)g te krijgen.
We hebben dat een paar keer meegemaakt in ons pension. 2 honden voor de dood weggehaalt. We waren er nét optijd bij. Sindsdien doen we in het begin als ze naar binnen gaan maar een heel klein laagje water in de drinkbak. Later, als ze rustiger zijn, vullen we ze bij.
Goed opletten of je hond vreemd gedrag gaat vertonen. Volgens mij is één van de tekenen ook dat ze veel gaan liggen ofzo? Ik weet 't niet precies meer hoor.
Marloez schreef:traan_beauty schreef:Honden die voor het drinken veel hebben gerend ed en dan meteen heel veel drinken hebben een grote kans om maagtorsie (ik dacht dat het zo heet)g te krijgen.
We hebben dat een paar keer meegemaakt in ons pension. 2 honden voor de dood weggehaalt. We waren er nét optijd bij. Sindsdien doen we in het begin als ze naar binnen gaan maar een heel klein laagje water in de drinkbak. Later, als ze rustiger zijn, vullen we ze bij.
Goed opletten of je hond vreemd gedrag gaat vertonen. Volgens mij is één van de tekenen ook dat ze veel gaan liggen ofzo? Ik weet 't niet precies meer hoor.
Dat is toch juist zo als honden veel gedronken/gegeten hebben en daarna heel veel gaan rennen?
Wendel schreef:dan zou ik toch even een belletje plegen met de Da. Als jij het niet vertrouwd en je ouders zijn er niet, dan neem ik aan dat jij toch het beste kunt oordelen over de hond
Olifant schreef:Het is waarschijnlijk geen maagtorsie, ze heeft van te voren dat ze ging drinken juist lekker veel geslapen!
Olifant schreef:Ik ben er niet helemaal gerust over, ze wil heel veel drinken en ze heeft ook diarree.
Mijn ouders willen het alleen nog een dagje aanzien (Ze zijn niet thuis)
Chrystal-gek schreef:Olifant schreef:Ik ben er niet helemaal gerust over, ze wil heel veel drinken en ze heeft ook diarree.
Mijn ouders willen het alleen nog een dagje aanzien (Ze zijn niet thuis)
Hoe voelt de buik aan?
Hoor je een soort trommelgeluid als je er tegen aan klopt?
Enkele symptomen van een maagdraaiing:
Opzwelling en uitdijen van de buik
Pogingen tot braken (zonder effect)
Onrust, janken, kreunen
Zenuwachtige rondlopen
Kop laten hangen tot onder de schouders.
Snackie schreef:mijjn jackie drinkt ook wel eens heel veel (tegen de andere hond op willen drinken) na een uurtje is de buik wel weer weg,maar alks ik zie dat dat gebeurt, ga ik wel na een 20 minuten even met dr naar buiten,dat ze even kan plassen