wat doen tegen teken??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

wat doen tegen teken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 17:58

de boskat, of beter gezegt, tuinkat Tong uitsteken , van mijn ouders, heeft enorm last van teken.
ze wonen aan zee, en hebben een grote tuin waar hij altijd speelt, maar hij heeft bijna dagelijks teken.
ze gebruiken frontline, maar dat helpt dus niet.

hebben jullie tips?

is er bijvoorbeeld iets waarmee je de tuin kan behandelen?

alvast bedankt voor het meedenken !

Kaygee

Re: wat doen tegen teken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:25

Heb je niet speciale tekendruppeltjes ook werkt frontline ook tegen teken? Ik denk dat er heel erg weinig te doen is tegen teken. Het beste wat je kan doen denk ik is regelmatig de kat "ont-teken". Ik denk persoonlijk zelf dat het heel erg moeilijk is om je eigen tuin teek vrij te maken, bovendien komt die kat niet alleen in jullie tuin maar ook in tuinen van andere mensen waar ook teken rondwandelen.

Succes in ieder geval!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 18:39

de kat komt alleen in de tuin van mijn ouders.
frontline werkt niet(meer) afdoende schijnbaar.
dus we zijn op zoek naar wat anders

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:45

er zijn ontzettend veel artikelen te krijgen voor het bestrijden van teken op je huisdier!
bij mijzelf werkt frontline geweldig!
wat je zou kunnen doen is eens bij je dierenarts informeren, daar hebben ze verschillende artikelen die teken bestrijden!
dus net alleen frontline, maar ik denk dat het moeilijk blijft mdat teken graag in langharige vachten nestelen!
er komt ook nog ens bij dat het heel gevaarlijk is omdat er veel nieuwe soorten teken zijn waar je kat erg ziek van kan worden!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:57

Voor honden zijn er vele goede tekenmiddelen maar voor katten helaas niet daar deze werkzame stoffen voor katten dodelijk zijn. (Permethrin). Fontline is eigenlijk het enigste wat redelijk helpt bij katten. Dan wel ele 5 a 6 weken gebruiken.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:01

frontline is inderdaad niet even werkzaam als andere middelen al wordt het als beste aangeschreven aldus mijn DA. Zijn schreef mij practic voor alleen de koop bij de DA ik weet niet of het er ook voor katten is, bij ons hondje werkt het de teken die hij had 'ondanks de frontline' zijn nu dood en vallen eraf..

veel succes!

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:13

Frontline is het enige middel tegen teken bij katten maar moet dan wel elke 4 weken aangebracht worden Pling . Het heeft geen preventieve werking maar zorgt ervoor dat de teek binnen 48 uur dood gaat en de ziektes niet kan overbrengen. Je moet dus elke dag je kat controleren op teken en deze verwijderen. Dat Frontline minder werkt is niet waar, er zijn door de zachte winter veel meer insecten dan normaal en er is dus een hogere infectiedruk! Slim

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:36

Mijn eigen DA en meerdere dieropgeleide kennisen hebben mij dit gezegt Knipoog dus ik geloof hun er echt wel in dat frontline niet meer goed werkt tegen teken. Opzich ook niet heel raar maar goed dit is geen discussie topic er word gevraagt om tips....

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:59

Toch is Frontline het enige geregisteerde middel in Nederland tegen teken bij katten.
Bij honden werkt een Scaliborband uitstekend maar daar heb jij niks aan natuurlijk Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:54

Frontline helpt bij veel katten en honden niet meer voldoende. Heeft niks met infectiedruk te maken. Dit was jaren geleden al zo. Ik maak het dagelijks mee dat steeds meer klanten overstappen op anti teek artikelen. ipv Frontline. Heb zelf een Duitse herder die totdat hij 1 jaar werdt geen problemen hadt met Frontline tegen teken. Nu kan ik er frontline opdoen en zitten er morgen weer volop teken op hem. Hij krijgt dus Preventic tegen teken en dan gaan ze er niet eens opzitten. Dus nog veiliger aanngezien het al bewezen is dat een teek na 2 uur vastzitten al kan besmetten!!!.
Helaas kan je bij katten niks anders doen dan met een strak schema Frontline gebruiken en ze zo snel mogelijk verwjderen.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:23

Met Frontline vallen ze na 24 uur pas af. Dat is nou eenmaal het middel!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:25

sanne222 schreef:
Frontline is het enige middel tegen teken bij katten maar moet dan wel elke 4 weken aangebracht worden Pling . Het heeft geen preventieve werking maar zorgt ervoor dat de teek binnen 48 uur dood gaat en de ziektes niet kan overbrengen. Je moet dus elke dag je kat controleren op teken en deze verwijderen. Dat Frontline minder werkt is niet waar, er zijn door de zachte winter veel meer insecten dan normaal en er is dus een hogere infectiedruk! Slim

Ja, dat klopt zeker hoor.(gedeeltelijk dan) Frontline werkte de eerste jaren heel goed, maar toen kregen we een paar heel warme zomers en winters, waardoor de populatie van de diverse ongedierten enorm groot werd. En ja, toen bleek dat de Frontline daar niet tegen was opgewassen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:10

gewoon goed in de gaten houden. Er is niet echt de middel die echt 100% tegen teken werkt. En als je ze vind eruit halen.