kitten eet voer voor volwassen kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kims

kitten eet voer voor volwassen kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:24

Ik heb gisteren een überschattige pers in huis gehaald, een kitten van 13 weekjes. Ik heb ook nog een volwassen poes rondlopen die zijn hele leven gewend is onbeperkt voer te hebben. Hij neemt een hapje, gaat weer weg, neemt weer een hapje enz. Hij is ook totaal niet dik (in tegendeel) en wil dus ook dat hij continu voer kan nemen.
Maar de kleine vindt het voer van onze grote kat veel lekkerder! En nu vroeg ik me af of dat heel erg kwaad kon. Onze volwassen kat krijgt gewone whiskas, en de kleine whiskas junior.

Wat voor oplossing is het handigst? De kleine gewoon van het volwassen voer laten eten? of de grote alleen maar kittenvoer laten eten? Kan het schadelijk wezen voor ze?

Als ik niet thuis ben gaat de kitten naar een aparte kamer waar ze dus niet bij het volwassen voer kan. Als ik wel thuis ben en de kleine rondloopt dan heeft ze al snel het voerbakje voor de grote kat gevonden.

Wie o wie heeft de oplossing? Knipoog

Keet

Re: kitten eet voer voor volwassen kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:26

de kitten volwassenvoer laten eten

absoluut niet de volwassenkat kittenvoer laten eten, dat is enorm slecht

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:30

Inderdaad kan het niet zoveel kwaad, andersom trouwens ook niet hoor als de volwassen kat kittenvoer eet. Zit alleen meer in dus ze zullen dan sneller dikker worden Clown

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:40

Angelstears schreef:
absoluut niet de volwassenkat kittenvoer laten eten, dat is enorm slecht

Waarom is dat enorm slecht? Weet je dat misschien? Omdat er teveel voedingsmiddelen inzitten? In dat geval is het misschien juist wel gunstig omdat onze volwassen kat zo'n slechte eter is en aan de magere kant is.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:56

Dat heb ik net toch ook geantwoord Haha! Zitten meer bouwstoffen in, dus worden ze sneller dik van als ze er niet van hoeven groeien. Maar verder is het niet slecht, sphynxen blijven hier ook vaak op de kittenvoer zitten omdat dat beter voor ze is, vallen ze niet zo in. Ook drachtige en zogende poezen word vaak kittenvoer gegeven.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:57

onze kitten die at altijd het volwassenvoer en onze volwassen kat begon het kittenvoer te eten.. uitienelijk ze maar allebei op volwassenvoer gezet Tong uitsteken

edit: typo

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:58

kittenbrokjes zijn ook vaak wat kleiner waardoor het makkelijker te eten is. kan je niet de brokjes van de volwassen kat op plekje zetten waar de kleine niet, en de grote wel bijkan?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:59

Ik heb een kitten van nu 10 maanden en 3 andere katten, ik kan ze echt niet uit elkaar gaan voeren, ze worden er niet slechter van, in het begin hield ik de kitten wel apart met voeren omdat die andere 3 haar anders niet de kans gaven om te eten en ze van kittenvoer veels te dik worden. Ze zien er prima uit en volgens de DA kan dit geen kwaad.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:05

Dit kan geen kwaad, Kitten voer is een hoogwaardiger voor met meer eiwitten erin een kitten verbruikt ook meer energie op een dag. Opzich maakt het ook niet uit voor een oudere poes om kittenvoer te eten maar er zitten teveel eiwitten in wat ze niet verbruiken en waar ze dik van worden, Mijn poes had ik met een half jaar ook op volwassenvoer gezet en nu ze zwanger is staat ze weer op kittenbrok. Dus om je de moeite te besparen zou ik gewoon volwassenvoer geven (je zou het eventueel kunnen mengen dan krijgen ze beide binnen maar in mindere mate)

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:07

het maakt niks uit, is bij ons ook altijd, de grote katten eten het kittenvoer en de kittens eten het volwassen voer, het enigste verschil is dat er in kitten brokken met vet, vitamines enzo zitten ! het maatk echt niks uit !

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:27

Ik heb ook een kitten van 10 maanden, en 3 volwassen katten.
Ik geef hem altijd pakjes van whiskas junior (er staat dat ze dat de 1e 10 maaden mogen hebben) Maar hij at al veel eerder dan zijn 10 maanden ook mee aan het voer van die andere katten. Dat kun je echt niet voorkomen.
En hij is er idd zoals eerder gezegd niet slechter van geworden. Dus het kan geen kwaad.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:27

Meid maak je niet druk,vroeger bestond er niet eens kittenvoer!!
Ja en als de kleine het kittenvoer nu echt niet lekker vindt,waarom dan plagen??Je laat de kleine nu onbeperkt van volwassen voer eten??Nou neem maar van mij aan dat hij/zij dan echt niets tekort komt hoor.Wat denk je van de vele nestjes die bij veel boeren liggen...die leven op afval en worden toch nog hele grote gezonde katten.Al kan ik deze dingen echt niet goed praten,maar ja zo zijn nu eenmaal veel boeren...helaas!!Ik wens jullie heel veel plezier met dit kleintje... Ach gut .

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:53

Maakt niet heel veel uit....alleen het merk wat jij voert ben ik niet kapot van, wij voeren het zelfs in het asiel niet als we het gratis krijgen. In Wiskas zitten veel teveel kleur- en smaakstoffen in.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 13:38

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het voer maar gemengd en als ze nu eten krijgen ze van beide binnen. Ik zorg er wel voor dat die kleine af en toe wat extra's krijgt