Nou zeg...niet zindelijk als het regent buiten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bindi

Nou zeg...niet zindelijk als het regent buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 11:21

Bindi is dus wel zindelijk...zolang het zonnetje maar schijnt, en het buiten droog is. Zodra dat niet het geval is, zoals nu hier, dan doet ze alles binnen :evil:
Ze wil gewoon niet naar buiten, stelt zich ontzettend aan, en doet alsof de wereld vergaat. Ze wil niet op het gras, ze moet wel van ons, maar dan wil ze niet plassen ed. Ze wacht gewoon net zo lang totdat ze weer binnen is, en als we dan even niet kijken dan doet ze haar behoefte lekker binnen.

Betrappen kunnen we haar niet, is pas 1 keer gelukt, en vanaf toen ging het vele malen beter. Alleen omdat het nu zulk rotweer is gaat het weer mis.

Wie o wie helpt?

Wendy_Komen

Re: Nou zeg...niet zindelijk als het regent buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:31

Tja, warme kleren aan trekken, paraplu mee nemen, en net zo lang buiten blijven tot ze wat doet?
Zou het ook niet zo 123 weten, maar wel erg lastig! Succes ermee in ieder geval!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:34

Wij hebben er ook zo een rond lopen. Als het regent buiten doet hij het gewoon in huis. Wij hebben de deur bijna altijd open staan. Nu ook ,en nu is t nog een beetje regenachtig en ik zie een plasje liggen.
We hebben al vanalles geprobeerd, maar nog niks heeft geholpen.
Idd op heterdaad betrappen, maar dat lukt niet altijd helaas.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:35

Onze hond heeft dat ook, in het natte gras doet ze echt haar behoefte niet.
Idd gewoon wachten totdat ze het wél doet.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 15:41

We behandelen haar als een puppy, want in het begin was ze helemaaaaal niet zindelijk. Nu gaat het bijna altijd goed, zolang het maar droog is buiten.
De deur naar de tuin staat altijd open, maar daar denkt ze nu wel 3 keer over na. Ik wandel elke 1,5 uur met haar, zodat ze de kans heeft om wat te doen. Dan wordt ze natuurlijk heftig beloond (al trekt ze zich daar niet zoveel van aan).
Stil staan op een bepaald stuk hebben we geprobeerd, dan gaat ze alleen maar als een gek rondjes rennen (alsof je haar longeert zeg maar). En doet dan dus echt niets, ik heb er eens een uur gestaan.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:52

wij lopen ook veel met onze honden. Soms liepen we 3uur en de hond was alleen maar bezig om naar de auto/huis te rennen. Dan kwam je thuis, en het eerste wat hij deed als je even niet oplette is plassen in huis/tuin. Ook poepen doet hij echt alleen maar in onze eigen thuis, en als het dus regent...jawel in huis Boos!
Erg vervelend. Het houd alleen even op als we hem op heterdaad betrapt hebben, maar na een tijdje gaat hij vrolijk weer verder

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:02

Wij hebben gelukkig een hond die alleen zijn behoefte op gras/takken kan doen! Is dat even handig. Doet nooit zijn behoefte binnen.

Lijkt me wel vervelend om zo'n hond te hebben. Betrappen gaat vaak bijna niet. Toch goed in de gaten houden en misschien zolang buiten blijven tot hij uiteindelijk toch zijn behoefte gedaan heeft en dan pas weer naar binnen gaan. Hij moet en zal het een keer leren.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:05

opzich geen fout idee om zo lang te wachten tot ie wat doet. maar als je na 3uur of zelfs een keer 5uur nog geen resultaat hebt ,een dan ook nog eens in de regen staat. Nou mij niet gezien. Dan ruim ik het liever op.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:38

heheheh toen onze labrador nog jong was (nu bijna 2) moesten we haar uit de mand trekken als t donker was en ze moest er uit voor een laatste wandeling..(anders zou ze t dus ook in der bench doen snachts).
en als ze er dan bij de deur achter kwam dat t regende..
die moest je gewoon aan die riem mee naar buiten slepen..zette zich echt helemaal schrap..

na een tijdje was t ineens over..

ik heb eigenlijk geen idee hoe je t kan oplossen want ik begrijp dat je geen zin hebt om uren in de regen te gaan staan.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:41

die jongste van ons is trouwens ook tijdens t wandelen veel te druk bezig om aan der behoefte doen te denken.

die deed t dan inderdaad vroeger ook na terugkomst in de voortuin.
wij hebben der toen geloof ik elke keer toch weer op t grasveld op de hoek van de straat gezet.

ik heb ook van iemand gehoord, die had t zelfde pobleem.. maar die hond deed t dus gewoon na elke wandeling ..
toen heeft ze iemand klaar gezet met een emmer koud water, en toen de hond terug kwam van de wandeling en automatisch in de tuin z'n behoefte ging doen, die emmer water over m heen gekiept..
beest schrok zich dood en heeft nooit meer wat in de tuin gedaan..

maarja..om nou met emmers water in je huis te gaan gooien:S

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 18:43

Haha nee dat is niet echt een optie. We proberen haar in de gaten te houden, en we gaan een bench aanschaffen voor 's nachts en als we even weg moeten.

Daar zal ze toch aan moeten wennen, aangezien ze over een half jaartje heel lang in het vliegtuig moet...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:45

hoe oud is ze nu ?

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:46

je hebt hem al staan, mijn gedachte was ook een bench.
In principe vervuilt een hond zijn eigen nest niet, dus als hij buiten niet gaat, kan hij helemaal niet, dan leert hij snel genoeg om toch maar heel gauw buiten te gaan, anders moet hij het ophouden.
(wel af en toe even naar buiten laten om hem een kans te geven he Vork )

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:49

Bij de buren hadden ze dit probleem ook, die hebben hond gewoon buiten gehouden , soort van vast gezet en gewoon hele dag buiten gehouden.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 18:53

lejo schreef:
je hebt hem al staan, mijn gedachte was ook een bench.
In principe vervuilt een hond zijn eigen nest niet, dus als hij buiten niet gaat, kan hij helemaal niet, dan leert hij snel genoeg om toch maar heel gauw buiten te gaan, anders moet hij het ophouden.
(wel af en toe even naar buiten laten om hem een kans te geven he Vork )

Oh, moet dat dan? Haha!

Nee ze komt heel vaak buiten. Wandelen en in de tuin. Soms, als we ff geen tijd hebben doen we haar voor een minuut of 10 in de tuin. Maar elke 1,5 uur komt ze buiten. En ja hoor, ik loop net de slaapkamer in...en het was weer raak Boos!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:54

Mijn JackRussel is ook zo'n lekkertje.
Hartstikke zindelijk, behalve als het regent dan wil hij niet naar buiten. Hij gaat dan zitten en zet zich schrap.
Wij lopen stug door en de hond glijdt op z'n kont achter ons aan. Clown
Op een gegeven moment gaat hij toch wel lopen, al probeert hij wel telkens om te draaien. Vervolgens gaat hij proberen om klem tegen je been onder de paraplu te lopen zodat hij niet nat wordt. Uiteindelijk perst hij nu altijd z.s.m. zijn drol eruit, zodat hij weer snel terug naar huis mag! Haha!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:58

haha, was een grapje hoor, ik bedoelde dat als hij niets gedaan heeft buiten en je stopt hem in een bench, hij waarschijnlijk wel nodig moet (hij gaat er vanuit dat hij het wel binnen kan doen en houdt het op, maar dat kan ineens niet meer) en je hem er dus redelijk snel even uit moet laten.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 14:19

Bedankt:)

Bench hebben we gisteren gekocht, de eerste nacht ging helemaal prima! Ze heeft 3 keer zachtjes geblaft, maar ging toen lekker slapen. Vanmorgen moest ze er weer eventjes in, en dat ging zonder morren. Ook uitzichzelf gaat ze er wel eens in, een rondje snuffelen of speeltjes pakken.
En ze is helemaal zindelijk in de bench. Vanmorgen moest ze dan ook hoognodig naar buiten!

Heb vanmorgen een gedragstherapeute gebeld, en tja. Dat ze niet op het gras wilde moest ik accepteren, en haar leren om eventueel op de straat te plassen. Moest haar elk uur uitlaten, behalve als ze slaapt. En er dan een commando aan vast koppelen.
En over een maandje moest ik nog maar eens terugbellen :S

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:19

als ze niet wil plassen in de regen heeft ze pech!
hup hond optillen naar buiten en net zolang daar blijven tot ze haar behoefte gedaan heeft...en als ze dat gedaan heeft gillen, klappen en haar helemaal de hemel in prijzen lekkere dikke knuffel snoepje erbij en voral voet bij stuk houden.
de aanhouder wint, mij hondje wou toen ze klein was ook niet in de regen, na een paar keer had ze echt wel door dat ze toch wel moest en dat als ze gelijk ging plassen dat ze des te sneller weer lekker binnen was, nu lopen we lekker door de regen, no problem Knipoog

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 08:36

bakkie schreef:
als ze niet wil plassen in de regen heeft ze pech!
hup hond optillen naar buiten en net zolang daar blijven tot ze haar behoefte gedaan heeft...en als ze dat gedaan heeft gillen, klappen en haar helemaal de hemel in prijzen lekkere dikke knuffel snoepje erbij en voral voet bij stuk houden.
de aanhouder wint, mij hondje wou toen ze klein was ook niet in de regen, na een paar keer had ze echt wel door dat ze toch wel moest en dat als ze gelijk ging plassen dat ze des te sneller weer lekker binnen was, nu lopen we lekker door de regen, no problem Knipoog

Ja dat is dus makkelijk zeggen, maar dan doet ze het gewoon binnen.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:49

Onze Duitse Dog pup van bijna 6 maanden is er ook zo eentje!
Helemaal zindelijk... totdat het regent, dan staat meneer gewoon in de gang te plassen...
Hij verdomde het om naar buiten te gaan.

Het scheelt alleen bij ons dat hij het dan in de gang deed waar we bij waren en konden hem daardoor gelijk "straffen"
Meneer gaat nu met tegenzin naar buiten, moet echt het gras op gehezen worden, hij plast en poept dan als een speer en weet niet hoe snel (als een idioot) hij weer van het gras moet springen.

Anyway, terug naar jou Tong uitsteken
Denk dat het toch een kwestie is van bij haar blijven om haar te kunnen betrappen zodat ze ook direct gewezen kan worden op dat het niet mag....
En volgens mij heb ik het al iemand horen zeggen, maar zou een paraplu pakken, naar buiten gaan en net zo lang buiten blijven tot ze haar behoefte heeft gedaan.. dat zal wat geduld vergen, maar anders zou ik het even niet weten....