Konijn in de tuin!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Konijn in de tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 13:19

Hallo lieve bokkers,
Wij zitten met een probleempje. We wonen hier op een industrieterrein maar hebben toch sinds kort een wild konijn in de tuin. We hebben een dikke laag klimop en struiken waar hij onder zit en hij huppelte op onbewaakte momenten ook op het achterste gras rond. Maar helaas hebben wij ook een groentetuin en kunnen wij het dus niet aan om een konijn los te hebben lopen. Maar dit konijn is heel vlug en een echte wilde, nou de vraag: Hoe vangen we hem?

Het is trouwens wel een heel lief konijntje enz.. foto's volgen miss..
Schieten is geen optie! (Want me pa kan het toch niet Vork )

Faniek

Re: Konijn in de tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:27

Een echt wild konijn of een tam gekleurd wild konijn?
Een echt wild konijn zal wel erg lastig worden om te vangen, als je hem vangt brengt dat ook onwijs veel stress voor het beestje mee. Schieten mag ook niet, je mag ze ook niet in gevangenschap houden.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:30

Een doek er overheen smijten wil wel eens helpen, en dat is ook de enige methode die ik kan bedenken. Maar mij vraag is dan; wat wil je er mee gaan doen? Oppaken zal al heel wat moeilijker zijn!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 17:08

Het is een wild konijn, en we willen hem uitzetten.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:09

misschien een wasmand erover gooien?

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 18:30

hmm, het konijn is echt heel snel, ik ben nog niet dichter dan 15/20 m bij hem geweest

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 10:18

Hij heeft wat van mijn sla op maar ook de planten Huilen En de groentetuin begint net door te komen en daar zal die ook wel aan gaan snoepen. De hond en kat hebben ook al in de gaten gehad dat we een bezoeker hebben en de kat ligt heel de tijd op de loer. 1 keer heeft ze hem bijna te pakken gehad, dat zal niet veel gescheeld hebben. De hond snuffelt ook het hele grasveld af en loopt half de struiken in. Ik begin nou toch een beetje de negatieve kant van een los konijn in te zien.