Hoe schaap vangen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LisaW

Hoe schaap vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 11:18

Hallo, ik weet niet of hier al een topic is, maar ik zal het even kort uitleggen :

Op de boerderij waar mijn leasepony staat, zijn elk jaar heel veel lammetjes. Die gaan altijd allemaal naar de slacht. dus ik had aan die boer gevraagd of ik er een kon kopen, en dat kon, als ze van die dingen in hun oren hadden gekregen. Dat is over een paar weken. Dus ik ga eentje kopen.
Maar het probleem is, dat ik hem niet kan vangen om tam te maken. Ze zijn nu al bijna een maand oud en nog helemaal niet aan mensen gewend. De schapen staan nu in een klein stukje maar binnenkort gaan ze naar een heel groot stuk achterin. Dat wordt al helemaal een probleem.
Ik had gisteren al geprobeerd met wat schapenbiks, maar de moeder komt niet, dus de lammetjes ook niet (eten natuurlijk oook nog geen biks). En ik kan ook niet alle schapen bijeen drijven, dat vind de boer niet goed omdat ze dan heel erg gaan rennen enzo.
Dus mijn vraag is, hoe kan ik mijn schaapje vangen of zal ik hem nooit meer tam krijgen ? Verdrietig
Alvast bedankt, Groetjes LisaW Lachen

Carretje1

Re: Hoe schaap vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:28

wij hebben zelf ook schapen en lammtjes:o mijn vader heeft gewoon een emmer biks en roept "siek siek sieek"ofzo Tong uitsteken en daar luisteren ze naar en dan komen ze, en dan een paar hoopjes biks op de grond gooien, en dan kan je wel een lammetje pakken Knipoog
( hoe vang die boer de lammetjes dan? )
Veel succes !

Ps : je krijgt het lammetje zeker wel tam!je moet hem gewoon in een stal zetten,en dan vaak met hem knuffelen en wat eten geven enz.
Ps2 : Doe je geen 2 lammetjes ? heeft ie ook nog een vriendje erbij

Groetjes Karin

LisaW

Re: Hoe schaap vangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 11:47

Er was idd al gevraagd of ik er 2 wou, maar me moeder wou er gewoon 1. Maar als alle lammetjes naar de slacht gaan, dan blijft hij dus over met de schapen. De boer vangt ze nooit, naar een ander land wordt het gewoon afgezet en gejaagd. En als ze weggaan, dan bij elkaar gedreven. Ik zal eens vragen of het er 2 kunnen worden, is idd veel leuker! Het wordt trouwens een zwarte Haha!