hele bange kat, wat doen.?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

hele bange kat, wat doen.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 15:43

wij hebben een ontzettende bange kat..
en hoe dit komt.? ik zou het echt niet weten..
bij zijn vorige baasje zat ze wel ineen bench samen met nog een paar nstjes Boos!
waar ik ook erg boos om ben geworden.. dus wij het katje mee genomen en in huis gezet..
niets aan de hand.. totdat ze wat ouder werd en sinds die tijd hoef je dr maar aan te kijken en weg is ze..
het is nu iets beter en ze komt nu ook wat meer naar je toe maar als je een keertje wil aaien.. gewoon op de grond dan is ze nog erg bang..
wie weet wat ik hier aan kan doen

ze is nu bijna 3 jaar bij ons.. en we blijven maar gwoon hopen tot dat het goed komt
maar weg doen.? NOOItT Lachen ze gaat niet weg want wie weet waar ze dan komt

kan iemand mij wat tips geven .?

hier een paar foto's die ik nog snel kon maken Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ps: kijk naar de achtervoetjes.? altijd in de houding om weg te rennen Verdrietig vooral de 1e 2

Daihyo

Re: hele bange kat, wat doen.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:55

Gewoon met rust laten.
Vaak wordt dit gedrag vanzelf minder, maar overgaan zal het nooit.
Daar heeft ze teveel voor meegemaakt.
Toen ik mijn ene kat kreeg was ze 4 jaar oud en ook extreem schuw.
Ze zat alleen maar onder tafel of onder de stoel.
Op het moment dat ik eten bij haar neerzette wachtte ze tot ik de kamer uit was voor ze heel snel wat brokjes naar zich toegraaide.
In de buurt komen met mijn hand kon niet, want ze beet me uit angst.
Na een maand of 1,5 kwam ze voor het eerst onder de stoel vandaan zonder te willen eten of op de bak te gaan.
Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Na een half jaar kon ik haar voor het eerst aaien.
Na een jaar is kat nummer 2 erbij gekomen. Kon ik met kat 1 (Bommel) weer helemaal overnieuw beginnen.
Nasty drong zich namelijk heel erg op aan haar. Wilde graag haar aandacht.
Na opnieuw een half jaar is de rust hersteld. Alhoewel ze flink ruzie hebben af en toe.

Bommel is wel opgeknapt door Nasty. Ze is echt wel onder de indruk van haar, maar is ook wel zekerder van zichzelf geworden.
Voor mij is het een wereldkat en komt zelfs op schoot.
Dat had ik in het begin nooit durven hopen.
Het heeft dan ook wel 3 jaar gekost.

Het heeft tijd nodig en veel geduld.
Dring je niet op aan haar, daar wordt ze alleen maar zenuwachtiger van. En blijf vooral heel rustig.
Misschien komt het dan goed en misschien zal het altijd wel een wat angstige kat blijven.

salsaentango

Re: hele bange kat, wat doen.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 15:59

we hebben haar al vanaf dat ze 2 maand was en nu is ze bijna 3 Lachen ik blijf ook gewoon wachten en ze speelt gelukkig wel Haha! ze hangt gewoon bij de bank omhoog net als een aapje haha we hebben er ook 1tje bij gehaald maar die word ook beetje schuw maar nog een bij is ook weer zoiets haha dan hebben we er 4 Tong uitsteken