Ik heb een poes die dit jaar 5 jaar oud wordt, toen zij de eerste keer krols werd is zij gesteriliseerd. Dat hebben ze gedaan aan de onderkant van haar buikje, maar haar buikje hangt heel erg en ik ben bang dat zij daar last van heeft. Zijn dit verschijnselen die vaker voorkomen of heeft dit toch met voeding te maken? Ik moet er wel bij vermelden dat onze poes niet buitenkomt inverband met de drukke weg waar wij aan wonen.
Nu heeft zij de laatste tijd last van haar buikje als ik haar optil mauwt ze en als ze ligt mag ik niet aan haar buikje komen. Je snapt dat ik mij zorgen maak en heb dus een afspraak staan bij de dierenarts voor vanavond. Maar ik dacht er komen hier heel veel mensen op bokt die er verstand van hebben laat ik hun eens vragen hoe en wat.
ik weet het helaas niet want onze kat heeft het ook maar is niet gestireliceerd maar ben ook erg benieuw wat het is of wat je er aan kan doen.. dus ik lees ook even mee
haha kim1 wij hebben zelf een poes van al bijna 11 jaar oud op de 1e jaar is zij ook gesteriliseerd en als ze loopt zien wij altijd een hang buik heen en weer gaan het is niet dat ze te dik is ofzo maar gewoon van de sterilisatie en onze poes heeft er geen last van.
mijn poesje heeft het ook.. maar dat komt omdat ze net jonkie's heeft gehad en die haar helmaal leeg zuigen.. terwijl ze wel veel eten krijgt komt het poesie niks aan.. :s.. wie weet daar wat voor ? :A want zo'n dunne poes met een zak onder ze buik ziet er niet echt mooi uit trouwens die zak heeft ze alleen door de jonkie's denk ik voor de rest is ze altijd al dun. !
kan van onze vorige buren had het ook.... iedereen maar roepen dat de kat dik was ... het was gewoon vel en ee hoop haar.... maar ik weet niet waardoor het komt
Joepie heeft ook een vel hangen Verder is ze keurig op gewicht, zlefs iets aan de lichte kant Ze is pas op hele late leeftijd gesteriliseerd en heeft geen kittens gehad... maar iik zij heeft een zwieberbuik
Ik heb twee poezen (zusjes van elkaar) en ze zijn allebei gesteriliseerd zodra het mocht van de DA. Op vrij jonge leeftijd dus. Ze hebben allebei een hangbuikje maar de ene heeft het wel wat meer hangen dan de andere. Het zijn allebei wel fijn en klein gebouwde poesjes en niet dik, eerder wat rank (foto zie profiel).
ik hb 2 gecastereerde katers en 2 gesterriliceerde poezen en geen van 4e heeft en hangbuik. ik weet wel wat je bedoelt hoor maar net zoals de dierenarts zei kunnen ze er niks aan doen . ik hoop dat ze snel beter is .