Jong pimpelmeesje gevonden wat nu?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iepoetjuh

Jong pimpelmeesje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 22:13

Hallo allemaal

Zit ik hier net achter de computer, zie ik me zusje ineens wild staan springen voor het raam. Ze wees naar een takje en ik zag eerst niet eens wat het was, dacht een blaadje ofzo. Bleek het een piepjong pimpelmeesje te zijn. Ouders waren verdwenen, want hij zat keihard te piepen al een tijdje, zei mijn zusje. Hij probeerde wel een soort van weg te vliegen, maar stortte na een meter alweer neer in de heg. Dus toen ben ik er even voorzichtig heen gelopen, maar hij vloog ook niet weg, keek me alleen even scheef aan en ik kon hem zo pakken, zonder protest of gekrijs. Nu zit ie in een oud parkieten hok met vogelzand op de bodem, een beetje hooi en water en zaadjes op de grond allemaal. Maar hij is nog zo klein en heeft echt nog zo'n kuikenbekkie, wat eet zo'n diertje en moet ik hem nog voeren of kan ie al zelf eten. Ik heb geen idee hoe oud ie is, hij heeft nog wel doffe kleuren en donsachtige veertjes.

Wie weet wat ik hem moet/mag/kan voeren en hoe en worden ze ook tam of kan ik hem gewoon weer vrijlaten als ie groot genoeg is?

Groetjes, Iris

Wilawander

Re: Jong pimpelmeesje gevonden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:26

Weer terug zetten waar hij zat. De moeder voert hem gewoon daar waar hij zat. Is heel normaal. Alleen als hij daar gevaar loopt niet meer terug zetten. Het beste kan je dan de dierenanbulance/vogelopvang bellen.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 10:12

Hij zat al heel lang alleen zei een mevrouw. Die had hem eerder die dag ook al alleen zien zitten het lijkt me niet dat een moedervogel haar jong de hele dag alleen laat. Al helemaal niet als hij keihard loopt te schreeuwen. Hij zit nu in een hok bij ons in de schuur en hij at vanmorgen universeel voerpapje uit mijn vingers. En er lopen ook veel katten rond in onze buurt en aangezien hij nog niet goed kan vliegen durf ik het niet aan hem weer terug te zetten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:13

Je kan een vogelopvang bellen, die weten wel wat ze/jij er mee aanmoeten

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:16

Ik zie dat je uit Zuid-Holland komt. Je kunt de dierenambulance bellen: 070-3282828.

Ook kun je hem wegbrengen naar vogelasiel de Heliotroop, op de Heliotrooplaan in Den Haag.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 14:25

Ik wilde het vogeltje even een dagje bij laten komen van alle stress en schrik en daarna wegbrengen, anders werd het allemaal een beetje te veel voor hem. Maar hij bleef steeds maar slapen en at niet veel en nu is hij dan toch overleden. Hij was volgens mij al ziek, want hij sliep alleen maar, was heel zwak en at dus al bijna niet. Dus dat was zijn korte leventje alweer, arm klein diertje.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:01

Volgende keer kun je beter de dierenambu even bellen, ze kunnen over de telefoon beoordelen of ze moeten komen ja/nee. Vogeltje iig niet van zn plekje halen, moeders vind hem dan niet meer terug. Lachen