Hallo allemaal
Zit ik hier net achter de computer, zie ik me zusje ineens wild staan springen voor het raam. Ze wees naar een takje en ik zag eerst niet eens wat het was, dacht een blaadje ofzo. Bleek het een piepjong pimpelmeesje te zijn. Ouders waren verdwenen, want hij zat keihard te piepen al een tijdje, zei mijn zusje. Hij probeerde wel een soort van weg te vliegen, maar stortte na een meter alweer neer in de heg. Dus toen ben ik er even voorzichtig heen gelopen, maar hij vloog ook niet weg, keek me alleen even scheef aan en ik kon hem zo pakken, zonder protest of gekrijs. Nu zit ie in een oud parkieten hok met vogelzand op de bodem, een beetje hooi en water en zaadjes op de grond allemaal. Maar hij is nog zo klein en heeft echt nog zo'n kuikenbekkie, wat eet zo'n diertje en moet ik hem nog voeren of kan ie al zelf eten. Ik heb geen idee hoe oud ie is, hij heeft nog wel doffe kleuren en donsachtige veertjes.
Wie weet wat ik hem moet/mag/kan voeren en hoe en worden ze ook tam of kan ik hem gewoon weer vrijlaten als ie groot genoeg is?
Groetjes, Iris