Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bizzybijtje schreef:Tsja... ik heb een hamster bijna 2 jaar (russische dwerghamster, dus al best oud), en ze heeft echt gigantische ogen gekregen. Ook zit er een klein bultje op haar ooglid die ook steeds groter word. En tot overmate van ramp heeft ze ook iets heel raars op haar kontje....een wond lijkt het net.. Mijn ouders vinden het nooit nodig om met een hamster naar de DA te gaan, het is 'maar' een hamster.. Maar ik maak me best zorgen. Helaas kan ik niet alleen naar de DA. Wat moet ik doen? Me erbij neerleggen??Ik hoop het niet.Alvast bedankt!
Karin_88 schreef:
BrittKitt schreef:Karin, dat is geen topic voor vragen
Nee hamsters krijgen niet vaak tumoren als ouderheidskwaal, dat is vooral bij ratten het geval.
Met gigantische ogen, hoe bedoel je dat precies, puilen ze uit oid? Heb je een foto?
BrittKitt schreef:Dan kan het zijn dat er vocht of een tumor achter de ogen zit. Is vaak erg pijnlijk dus het kant zijn dat ie ook wat humeuriger wordt en af en toe hapt, moet je hem dus niet kwalijk nemen
Het zou kunnen dat als je naar de da gaat hij je zegt dat het niet over gaat en hem gewoon moet laten gaan thuis, of dat je hem meteen kan laten inslapen.
Maar dit is beetje doemscenario, het kan ook iets anders zijn natuurlijk
Yessy schreef:Is het niet zo dat hamsters (bijna) altijd als ze ouder worden tumoren krijgen? Als soort van oudersdomskwaal?