Hamster word oud???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hamster word oud???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:23

Tsja... ik heb een hamster bijna 2 jaar (russische dwerghamster, dus al best oud), en ze heeft echt gigantische ogen gekregen. Ook zit er een klein bultje op haar ooglid die ook steeds groter word. En tot overmate van ramp heeft ze ook iets heel raars op haar kontje....een wond lijkt het net.. Mijn ouders vinden het nooit nodig om met een hamster naar de DA te gaan, het is 'maar' een hamster.. Maar ik maak me best zorgen. Helaas kan ik niet alleen naar de DA. Wat moet ik doen? Me erbij neerleggen??Ik hoop het niet.Alvast bedankt!

pubelia

Re: Hamster word oud???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:25

heb je foto's? en ja een rusje is bij de 2 a 2,5 jaar al erg oud. Is rond die leeftijd dat ze vaak overlijden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:25

IK denk dat je het even moet aankijken, maar het klinkt niet echt goed... Misschien als de wond op haar kontje gaat korsten dat je er wat op kan smeren ofzo, om het zacht te houden. Verder weet ik het ook niet..
Succes ermee!
Groetjes, mij

Zoraphier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:26

bizzybijtje schreef:
Tsja... ik heb een hamster bijna 2 jaar (russische dwerghamster, dus al best oud), en ze heeft echt gigantische ogen gekregen. Ook zit er een klein bultje op haar ooglid die ook steeds groter word. En tot overmate van ramp heeft ze ook iets heel raars op haar kontje....een wond lijkt het net.. Mijn ouders vinden het nooit nodig om met een hamster naar de DA te gaan, het is 'maar' een hamster.. Maar ik maak me best zorgen. Helaas kan ik niet alleen naar de DA. Wat moet ik doen? Me erbij neerleggen??Ik hoop het niet.Alvast bedankt!

Het is inderdaad best oud ja, en het kan best zijn dat het een tumor is... Dat hoor ik wel vaker bij oude hamsters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:39

Wat mij vooral verontrust is dat onze 1e hamster dit ook had, en de dag erna overleed hij. Ik heb daarnet nog even gekeken en het is nog steeds zo. Ik denk dat ik ga smeken of we even naar de DA gaan, dan weet ik wat het is en of het kwaad kan (wat ik trouwens wel denk Nagelbijten / Gniffelen ), dan dat ik me er druk over zit te maken... Ik zal proberen nog een foto te maken, voel me nu niet zo lekker, zit nu 2 dagen thuis dus foto komt nog wel...

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:44

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:47

zo begint het bij de meeste oude hamsters, die van mij begon zo onder zijn buik, en had daarna een gigatumor hangen. Heb hem toen ook laten inslapen. Sterkte ermee.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:54

Is het niet zo dat hamsters (bijna) altijd als ze ouder worden tumoren krijgen? Als soort van oudersdomskwaal?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:07

Karin, dat is geen topic voor vragen Nagelbijten / Gniffelen

Nee hamsters krijgen niet vaak tumoren als ouderheidskwaal, dat is vooral bij ratten het geval.
Met gigantische ogen, hoe bedoel je dat precies, puilen ze uit oid? Heb je een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:32

BrittKitt schreef:
Karin, dat is geen topic voor vragen Nagelbijten / Gniffelen

Nee hamsters krijgen niet vaak tumoren als ouderheidskwaal, dat is vooral bij ratten het geval.
Met gigantische ogen, hoe bedoel je dat precies, puilen ze uit oid? Heb je een foto?

Ja, ze puilen uit, en iedere dag een beetje meer Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga proberen zsm een foto te maken maar ik heb nu ook even geen fototoestel..zal het proberen met mijn gsm...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:42

Dan kan het zijn dat er vocht of een tumor achter de ogen zit. Is vaak erg pijnlijk dus het kant zijn dat ie ook wat humeuriger wordt en af en toe hapt, moet je hem dus niet kwalijk nemen Knipoog
Het zou kunnen dat als je naar de da gaat hij je zegt dat het niet over gaat en hem gewoon moet laten gaan thuis, of dat je hem meteen kan laten inslapen.

Maar dit is beetje doemscenario, het kan ook iets anders zijn natuurlijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:57

BrittKitt schreef:
Dan kan het zijn dat er vocht of een tumor achter de ogen zit. Is vaak erg pijnlijk dus het kant zijn dat ie ook wat humeuriger wordt en af en toe hapt, moet je hem dus niet kwalijk nemen Knipoog
Het zou kunnen dat als je naar de da gaat hij je zegt dat het niet over gaat en hem gewoon moet laten gaan thuis, of dat je hem meteen kan laten inslapen.

Maar dit is beetje doemscenario, het kan ook iets anders zijn natuurlijk Lachen

Ik denk geen vocht, ze heeft ook sinds een tijdje een soort pukkel op haar ooglid... Maar vreemd genoeg lijkt het net of ze ADHD heeft als ze in haar bak rondloopt (glazen bak, geen kooi..vandaar),ze rent nog in haar radje (niet hard meer, maar ze doet het nog wel), en is nog hartstikke druk. Ik had haar in zo'n klein doosje gedaan om foto's te maken en het deksel eraf gedaan, en ik kon gewoon geen foto's maken omdat ze constant uit het bakje probeerde te komen... Maar ik denk dat ik toch mijn ouders over ga halen om naar de DA te gaan, het lijkt me niet echt goed voor Ichi om zo rond te blijven lopen... Ik hou jullie op de hoogte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 09:57

Yessy schreef:
Is het niet zo dat hamsters (bijna) altijd als ze ouder worden tumoren krijgen? Als soort van oudersdomskwaal?

Nee, dat is bij ratten. Ik heb mn hele leven al hamsters en heb (godzijdank) nog nooit een gehad met een tumor.

Als de ogen uitpuilen is er idd een grote kan dat er een tumor in zijn hoofd zit. Dit veroorzaakt veel druk op het hoofd en doet veel pijn.
Als het te erg wordt raad ik je aan je hamster dan maar zelf te laten inslapen met ether, als je niet naar de DA mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:20

Ok.. iedereen bedankt.. met mij gaat het nu wat beter dus zal het aan mijn ouders vragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:29

Het is al een oud topic, maar toch wou ik even melden dat Ichi gisterenavond toen ik ging slapen dood in haar kooitje lag..... Verdrietig
Ze heeft het dus nog heel lang vol kunnen houden, en inmiddels is ze al ruim 2 jaar...

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:07

ahhw Ach gut blijft toch naar, zo'n beestje dood vinden.
Succes ermee Knipoog