Iemand tips? Heb al van alles geprobeerd.
Als ze stil zit achter haar pakken, met een bezem hoekje in jagen 100x achter dr aan rennen..
(weet ook niet waar dit topic moet staan

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nathachou schreef:Heeey!
Ik heb nou al een paar keer de tip gezien om een vangnet te gebruiken. Dat zou ik niet doen als ik jou was, aangezien ze in het verstrikt kunnen raken met alle gevolgen van dien. Het is ook erg moeilijk om een konijn in paniek uit zo een net te halen, vrijwel onmogelijk aangezien die zich dan nog verder in het net kan verstrikken. Het beste wat je kan doen is dat je het zo regelt dat altijd als je je konijn voert, het tijd is om het hok in te gaan. Dus je geeft hem voer met een herkenbaar geluid en als je geluk hebt zal die voortaan uit zichzelf het hok in springen. Dat heeft natuurlijk geen nut als ie 24 uur per dag een volle voerbak ter beschikking heeft, want dan heeft ie daar geen trek in.
Bij mijn konijnen werkt dat prima en ik hoef ze ook nooeit op te pakken of dergelijke.
Gr.
Naatje
edelweis1 schreef:Oh, ik ken dit probleem. Ik heb hele snelle gehad, dus een doek hielp bij mij echt niet. Je kunt het beste met 2 mensen gewoon flink achter ze aan rennen. Op een gegeven moment worden ze moe en zijn ze minder attent, dan kun je ze heel makkelijk pakken, door ze gewoon in te sluiten. Je kunt ook plekjes maken, waar ze denken te gaan schuilen en waar je ze toch makkelijk kunt pakken, dat hielp vaak heel goed, want ze zoeken toch een soort holletje. Succes ermee!
edelweis1 schreef:@sexy_back: Ik weet zeker dat ze niet gestresst waren, ze vonden het heerlijk om in de tuin te lopen. Zo fijn dat ze eigenlijk het liefste hele dagen achter elkaar daar rondliepen. Maar aangezien het hok te hoog was konden ze er niet alleen in springen. Ze hebben jaren lang heerlijk ervan genoten om in de tuin holletjes te graven en rond te rennen, maar zodra ze wisten dat ze hun vrijheid weer moesten inleveren waren ze natuurlijk niet te vangen. Een doek eroverheen gooien is leuk gezegd, maar echt niet te doen. En in een hoekje drijven met zijn 2tjes is toch echt het beste. Dit kan alleen als je konijn niet helemaal op conditie is, maar niet als het zo veel in de tuin huppelt en een goede balans heeft tussen beweging en voer. Zij zag het als een spelletje om dit te doen, en daarom hebben wij zelf holletjes gegraven en haar daar naartoe gedreven zodat ze daar ging schuilen, net zoals een konijn zou reageren in de natuur!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde toch even kwijt dat waarschijnlijk omdat mijn uitleg wat kortaf was. Hier dus een uitleg is waar wel degelijk over na gedacht is en de konijnen beweging hebben kunnen krijgen in toch een hele tuin (van 16 meter diep).