Konijn-uit-de-tuin-halen-probleem.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee__

Konijn-uit-de-tuin-halen-probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:08

Grrrr en ze laat zich maar niet pakken! Boos!
Iemand tips? Heb al van alles geprobeerd.
Als ze stil zit achter haar pakken, met een bezem hoekje in jagen 100x achter dr aan rennen..

(weet ook niet waar dit topic moet staan Bloos )

Mistie

Re: Konijn-uit-de-tuin-halen-probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:09

Als ik dr echt niet krijg (wat bijna niet voorkomt) met een visnet Huilen van het lachen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:09

Grapje, zie net waar dit topic moet. Ik tem even.

Hahah visnet, weet niet waar wij die hebben Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:10

kooi in de tuin neer zetten met veel eten?, die van ons zat voorheen aan het tuig aan de lijn zodat we het touw konden pakken ervan, is nu alleen niet meer nodig.

Edit: komt omdat konijn achter mijn hond aanloopt, als ik mijn hond heb, heb ik het konijn ook automatisch.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 24-05-07 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

maak een loopplankje zodat je ze het hok in kan jagen Knipoog Maak anders een V van dingen zodat je ze daarin jaagt en dan waar de V sluit je ze kan pakken Knipoog

foetsie

Ik heb zelf zon vangstok.
Dat is gewoon een uitschuifbare stok met een netje eraan.
Werkt redelijk goed.
Misschien een paar schotten in de tuin plaatsen, voer erin en wachten totdat het konijn in het afgesloten stuk komt?
Je zult wel hoge schotten moeten hebben, konijnen kunnen aardig hoog springen. Clown

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:15

Die van ons lieten we altijd lopen en we zetten een vers bakje voer en een wortel in zijn hok klaar en als hij het dan zat was sprong ie er vanzelf in.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:18

Een vriendin van me gaf eens de volgende tip:
Gooi er een laken overheen. Dan zien ze je niet aankomen.
Ik weet zelf niet of het helpt maar succes! Knipoog

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:33

ja ik gebruik altijd een handdoek als hij zich niet laat vangen Lachen werkt prima Lachen

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:50

Of een wasmand erover heen zetten Ja !

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:52

haha heb nu vandaag dit probleem ik jaag hem naar binnen en dan gaat hij gewoon zij kooi in maar als je hem wilt aaien of pakken is hij als de dood da hij in zijn hok moet..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:53

een donker kleed (niet te zwaar natuurlijk) er overheen gooien. als het donker is rennen ze niet meer. zo ving ik die van mij als ie los kwam Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:47

Mijn konijn had een mega ren maar mocht ook wel eens op het gras. Als ik haar dan niet meer kon vinden, mocht de hond haar zoeken en die kwam dan haar voortduwend, terug. Zodra ze mij zag kwam ze aangehupt, was echt net een hondje!
Maar andere konijnen, euhm, snel zijn! Of je hond goed africhten als je die hebt Knipoog Een ander konijn is wel eens ontsnapt, stond de hond er ineens mee voor het raam terwijl wij nog niet eens doorhadden dat ze ontsnapt was.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:51

Oh, ik ken dit probleem. Ik heb hele snelle gehad, dus een doek hielp bij mij echt niet. Je kunt het beste met 2 mensen gewoon flink achter ze aan rennen. Op een gegeven moment worden ze moe en zijn ze minder attent, dan kun je ze heel makkelijk pakken, door ze gewoon in te sluiten. Je kunt ook plekjes maken, waar ze denken te gaan schuilen en waar je ze toch makkelijk kunt pakken, dat hielp vaak heel goed, want ze zoeken toch een soort holletje. Succes ermee!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:26

-> BB

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:44

Heeey!
Ik heb nou al een paar keer de tip gezien om een vangnet te gebruiken. Dat zou ik niet doen als ik jou was, aangezien ze in het verstrikt kunnen raken met alle gevolgen van dien. Het is ook erg moeilijk om een konijn in paniek uit zo een net te halen, vrijwel onmogelijk aangezien die zich dan nog verder in het net kan verstrikken. Het beste wat je kan doen is dat je het zo regelt dat altijd als je je konijn voert, het tijd is om het hok in te gaan. Dus je geeft hem voer met een herkenbaar geluid en als je geluk hebt zal die voortaan uit zichzelf het hok in springen. Dat heeft natuurlijk geen nut als ie 24 uur per dag een volle voerbak ter beschikking heeft, want dan heeft ie daar geen trek in Knipoog.
Bij mijn konijnen werkt dat prima en ik hoef ze ook nooeit op te pakken of dergelijke.
Gr.
Naatje

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:28

Nathachou schreef:
Heeey!
Ik heb nou al een paar keer de tip gezien om een vangnet te gebruiken. Dat zou ik niet doen als ik jou was, aangezien ze in het verstrikt kunnen raken met alle gevolgen van dien. Het is ook erg moeilijk om een konijn in paniek uit zo een net te halen, vrijwel onmogelijk aangezien die zich dan nog verder in het net kan verstrikken. Het beste wat je kan doen is dat je het zo regelt dat altijd als je je konijn voert, het tijd is om het hok in te gaan. Dus je geeft hem voer met een herkenbaar geluid en als je geluk hebt zal die voortaan uit zichzelf het hok in springen. Dat heeft natuurlijk geen nut als ie 24 uur per dag een volle voerbak ter beschikking heeft, want dan heeft ie daar geen trek in Knipoog.
Bij mijn konijnen werkt dat prima en ik hoef ze ook nooeit op te pakken of dergelijke.
Gr.
Naatje

Mijn hok is minstens 1.50 hoog, En ze heeft geen zin in brokjes als ze ook vers gras tot beschikking heeft Vingers aflikken
En als ik dr niet krijg, visnet is heel makkelijk. En hoezo verstikt raken? Net of ik, als ik haar gevangen heb, haar daar nog een half uur in laat zitten? Gevangen is gevangen, oppakken, in het hok zetten, en huppa! Rock-on, dudes!

Soms ren ik haar ook achterna, op een gegeven moment gaat ze dan heel lang en plat zitten met de oren in d'r nek, en dan kan je haar zo pakken, heel dom Tong uitsteken (maar dat vind ik zielig, want da's een teken dat ze moe en bang is Ach gut )

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:34

Nou, ze kunnen heel makkelijk in een visnet verstrikt raken Knipoog als ze gaan spartelen bijvoorbeeld om zichzelf los te krijgen.
Mijn konijnen lopen ook regelmatig los in de tuin en die komen toch echt allemaal braaf aangerend als ze merken dat het voedertijd is. MAar dat kan je dus ook echt alleen bereiken als je konijn niet 24 per dag voer ter beschikking heeft, omdat het niet meer als "bijzonder" aangezien wordt. Mijn konijnen krijgen 1x per dag een klein beetje bix en dat is meer dan voldoende. Ze zien het dus als bijzondere lekkernij.
Als je hok zo hoog staat kan je misschien een opstapje voor je konijn maken, zodat ze er zelf in en uit kan, bespaard je konijn veel stress!
Gr.
Naatje

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 22:00

Mijn zus heeft haar gepakt. En ze heeft geen buitenhok. Knipoog
Bedankt voor de reacties.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:06

waarom koop je niet zo'n verplaatsbare ren voor buiten? dan kan je nijn lekker van het gras smikkelen en kan jij haar zo pakken.
voorkom stress door achter haar aan te jagen. Ik haal mijn konijnen ook altijd naar binnen op de manier zoals Natachou beschrijft.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:08

vroeger had ik er ook altijd problemen mee toen ben ik met drie man erachter geweest 3 uur buiten geweest het nijntje wij 45 min erachter hobbelen zodat we hem eindelijk krijgen

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:47

Tja, ik heb er geen last van. Die van mij komen als een hondje aan rennen als ik fluit of als ik ze roep Tong uitsteken . En bij het konijn wat nooit zin heeft om te komen ga ik gewoon op mijn hurken zitten met iets wat hij heel erg lekker vind. En dan een paar minuutjes wachten en dan komt hij toch maar.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:54

edelweis1 schreef:
Oh, ik ken dit probleem. Ik heb hele snelle gehad, dus een doek hielp bij mij echt niet. Je kunt het beste met 2 mensen gewoon flink achter ze aan rennen. Op een gegeven moment worden ze moe en zijn ze minder attent, dan kun je ze heel makkelijk pakken, door ze gewoon in te sluiten. Je kunt ook plekjes maken, waar ze denken te gaan schuilen en waar je ze toch makkelijk kunt pakken, dat hielp vaak heel goed, want ze zoeken toch een soort holletje. Succes ermee!

en na elke vangst met een supergestresst konijn zitten?? nee dank je!!

mijn konijn mag na een super "houdini ontsnapping" niet meer loslopen in de tuin maar heeft een afgezet stuk vanuit dr hok zodat ze toch meer vrijheid heeft. maar toen ze nog losliep ging ik haar echt niet achterna jagen hoor... heb liever een stressvrij/paniekvrij konijn Lachen
wij dreven haar met zn tweeen met een schotje naar haar hok (in een soort van v-vorm idee) en dan kon ze niet anders als haar hok in.. een stuk vriendelijker in mijn ogen... Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:21

@sexy_back: Ik weet zeker dat ze niet gestresst waren, ze vonden het heerlijk om in de tuin te lopen. Zo fijn dat ze eigenlijk het liefste hele dagen achter elkaar daar rondliepen. Maar aangezien het hok te hoog was konden ze er niet alleen in springen. Ze hebben jaren lang heerlijk ervan genoten om in de tuin holletjes te graven en rond te rennen, maar zodra ze wisten dat ze hun vrijheid weer moesten inleveren waren ze natuurlijk niet te vangen. Een doek eroverheen gooien is leuk gezegd, maar echt niet te doen. En in een hoekje drijven met zijn 2tjes is toch echt het beste. Dit kan alleen als je konijn niet helemaal op conditie is, maar niet als het zo veel in de tuin huppelt en een goede balans heeft tussen beweging en voer. Zij zag het als een spelletje om dit te doen, en daarom hebben wij zelf holletjes gegraven en haar daar naartoe gedreven zodat ze daar ging schuilen, net zoals een konijn zou reageren in de natuur!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde toch even kwijt dat waarschijnlijk omdat mijn uitleg wat kortaf was. Hier dus een uitleg is waar wel degelijk over na gedacht is en de konijnen beweging hebben kunnen krijgen in toch een hele tuin (van 16 meter diep).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:37

edelweis1 schreef:
@sexy_back: Ik weet zeker dat ze niet gestresst waren, ze vonden het heerlijk om in de tuin te lopen. Zo fijn dat ze eigenlijk het liefste hele dagen achter elkaar daar rondliepen. Maar aangezien het hok te hoog was konden ze er niet alleen in springen. Ze hebben jaren lang heerlijk ervan genoten om in de tuin holletjes te graven en rond te rennen, maar zodra ze wisten dat ze hun vrijheid weer moesten inleveren waren ze natuurlijk niet te vangen. Een doek eroverheen gooien is leuk gezegd, maar echt niet te doen. En in een hoekje drijven met zijn 2tjes is toch echt het beste. Dit kan alleen als je konijn niet helemaal op conditie is, maar niet als het zo veel in de tuin huppelt en een goede balans heeft tussen beweging en voer. Zij zag het als een spelletje om dit te doen, en daarom hebben wij zelf holletjes gegraven en haar daar naartoe gedreven zodat ze daar ging schuilen, net zoals een konijn zou reageren in de natuur!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde toch even kwijt dat waarschijnlijk omdat mijn uitleg wat kortaf was. Hier dus een uitleg is waar wel degelijk over na gedacht is en de konijnen beweging hebben kunnen krijgen in toch een hele tuin (van 16 meter diep).

ik bedoelde niet dat jou konijn(en) gestresst door de tuin lopen te huppelen maar dat ze gestresst raken van die manier van vangen. want je zegt we rennen er met zn 2-en achter aan tot ze moe zijn. konijnen zijn prooidieren, dus daarom bedoel ik door achter ze aan te rennen worden ze gestresst...
maar van rondlopen in je tuin zullen ze idd niet gestresst raken nee Haha! eerder blij en vrolijk...
mijn konijntje daar en tegen is ook prima op conditie, loopt ook weer los door de tuin, na alle hoekjes en gaatje gedicht te hebben, en vind het heerlijk!!!

maar goed ieder zn manier van vangen...