Komt hij uit de nachtwinkel, staat daar een jongen met een jonge rotweiler(of hoe schrijf je dat?).
Hond zit de hele tijd te trekken, in de aard van: hond leid baasje

Vraagt die jongen aan mijn vriend of hij even zijn hond wil vasthouden, omdat hij de nachtwinkel in moest. Zegt hij erbij: pas op want hij trekt heel hard.
Vriend neemt dus de hond vast, die onmiddelijk begint te trekken.
Dus hij zegt op een hele harde toon(kan goed met honden omgaan): "ZIT", 2X eventjes stem moeten verheffen, en hond blijft mooi stilzitten.
Baasje komt terug en zegt: " amai, jij kan precies wel goed met hem omgaan, wil je hem hebben?"

wat triest zeg, arm beest!
Erg stoer zo'n rottweiler, maar zo'n energieke hond neem je toch niet als je niet met honden kan omgaan omdat het 'stoer staat' ofzo

Oja, heb er nog niet bijverteld dat we midden in de stad wonen, en volgens mij geen enkel huisje in de buurt een tuin heeft...
Dus uiteraard heeft mijn vriend het aanbod afgeslaan, een rottweiler op een appartementje

Vind het jammer dat mijn vriend zijn telefoonnummer niet heeft gevraagd, konden we anders misschien nog een baasje vinden. Nu de hond nog jong is en NOG niet helemaal verpest...