Wij hebben 2,5 jaar geleden een Berner Sennen teefje gekocht als pup. We kregen haar met 8 weken.
Ik ben gelijk met haar op puppie cursus gegaan. Het wordt immers een grote hond die ik (met mn 1.57) wel aan moet kunnen.
Ging allemaal perfect. Later de gehoorzaamheid nog gedaan en ook dat ging erg goed.
Ze luisterde echt perfect naar mij, ze wist precies hoe ver ze kon gaan. Ik was echt haar baas want naar mijn vriend (is niet veel thuis) luisterde ze lang niet zo goed.
We hebben 2 kindern van 6 en 1 jaar. Die kunnen echt alles met haar doen, ze vind alles goed en heeft werkelijk nog nooit gegromt naar hun.
Ze was een allemans vriendje.
Tot sinds kort. Ze is om geslagen en valt mensen aan door er op af te rennen en vresselijk te blaffen. Ze zal niet bijten maar wel heel waaks.
Ik kan tijdens het uitlaten met niemand praten want dan gaat zij in de tegen aanval. Begint ze heel erg gemeen te blaffen naar die persoon.
Ze doet het alleen bij personen die zijn niet kent. Vanmiddag was ik de post uit de brievenbus halen en er komt een moeder en een kindje op de fiets voorbij, en ze glipt er tussen uit en rent op hun af (ook dat kleine meisje op dr fiets) en gaat blaffen tegen hun. Ik had een krant in mn hand, en die heeft ze ook aan alle kanten gezien. Ik was zooooo Pissig

Ik snap er helemaal niks van, ze was echt zo lief tegen iedereen.
Ze is een paar weken geleden wel gesteriliseerd, ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben. Ik hoop het niet, anders had ik dat nooit gedaan.
Wij hebben juist voor een Berner gekozen omdat ze zo lief en trouw zijn. Hier zie ik niks meer van terug.
Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet.
Kan iemand mij helpen?