We hebben daarnet een kitten gevonden, zijn ogen zijn nog dicht en hij is echt nog niet oud, hij kan al wel lopen. We hebben hem nu in een doos zitten met een knuffel erbij, daar ligt hij nu tegen aan te slapen. We hebben hem al proberen melk te geven. Wat moet ik nu doen ?
Indien je, je ervoor wil opofferen om de 2 uur speciale kittenmelk geven (even bij DA halen) kun je hem zo groot brengen. Maar als je dat er niet voor over hebt of er geen tijd voor hebt kun je het beste even het asiel in de buurt bellen of eventueel wat info op internet opzoeken. Je moet natuurlijk ook 's nachts melk geven.
Ik ga straks nog even naar de DA. Hij zit onder het zand en hij lag helemaal alleen. We hebben nog gezocht naar het nest of andere poesjes maar we konden echt helemaal niks vinden, als we later waren geweest was hij door een hond opgeten. Hij ligt nu te slapen, maar straks ga ik zeker langs de DA om melk te halen, ik moet alleen even wachten op het spreek uur. Ik wist echt even niet wat ik moest doen, maar bedankt voor de berichtjes en tips.
Ben benieuwd Ziet er vrij scharminkelig uit. Wij vangen hier ook regelmatig gevonden kittens op, en die brengen we ook groot, of brengen we naar de dierenambulance ofzoiets. Kan heel goed Groetjes, mij
Ik denk (maar kan aan de foto's liggen) dat dit kitten een week of 6 is....maar niesziekte heeft en dat daarom de ogen dicht zitten. Ik vang (al jaren) kittens en moederpoezen met kittens, op voor het asiel en bij dit kitten zijn de oren al helemaal "volgroeid" en de neus al wat meer vervormd. De ogen gaan open als ze rond de 10 dgn oud zijn. Toevallig heb ik nu een nest in mijn opvang van wie de ogen beginnen open te gaan. Ze kunnen op die leeftijd niet eens lopen ! alleen een beetje rollen en kruipen, maar ook zeker niet rechtop zitten zoals dit kitten al wel kan
Ga zo snel mogelijk naar de DA, hopelijk is het kitten nog te redden, je zult dan waarschijnlijk antibiotica mee krijgen. Is het kitten niet uitgedroogd ?
waarschijnliojk moet ie ook worden gewassen door de DA of door jezelf als ie vlooien heeft ofzo want meestal worden katjes gewassen als ze heel vies en niet zo sterk zijn enz..
Ik ben bij de DA geweest. Ze dacht dat hij ongeveer 3/4 weken oud is. Hij is heel mager en zijn ogen zitten helemaal dicht. Hij heeft ontworming gehad (hij had veel honger want hij slikte het meteen in terwijl ze het normaal niet lekker vinden ) We hebben melkpoeder mee gekregen, dat moet ik de komende dagen met een spuitje toe dienen. Ik moet met lauw water zijn ogen proberen af te wassen, om te kijken hoe zijn ogen eruit zien. Ik ga er met goede moet mee aan de slag en ik hoop dat het helemaal goed komt. Het is trouwens een kater, ze vonden hem echt ontzettend schattig.
super dat je dit doet! ik heb er zelf 3 groot gebracht met de fles als ie niet zelf poept of plast, moet je hem ff helpen buikje/anus met een nat doekje/watje wrijven...