Help, mijn guppen gaan allemaal dood

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Piaffe

Help, mijn guppen gaan allemaal dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 12:46

Een paar weken geleden kreeg ik van vriendinnen een leuke vissenkom (best groot), met plantjes, steentjes en 2 guppenmannen. Na een paar dagen plette 1 van die guppen zich tussen de steentjes en ging dood.

1 gup vond ik ook wat zielig en bij de dierenwinkel zeiden ze dat ik het best 2 of 3 vrouwtjes erbij kon kopen. Zo gezegd zo gedaan en 3 vrouwtjes gekocht. Dat ging 2 weken goed, tot 1 van de vrouwen steeds slomer werd, begon te bloeden, langzaam ademen en dood ging (afgelopen maandag) Ik heb haar er zo snel mogelijk uitgevist, kom + steentjes + plantjes grondig schoongemaakt. Nu begint vrouw nr 2 met hetzelfde, heb haar apart gezet, ze wordt steeds slomer, steeds zwarter en sinds een uurtje nu ook te bloeden. Gaat dus ook dood.

Hoe kan dit? Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik het voorkomen dat de laatste 2 ook dood gaan?

Anoniem

Re: Help, mijn guppen gaan allemaal dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:47

heb je wel een verwarming? guppen zijn warmwater vissen, en kom is ook niet alles, als hij rond is.. je ziet je vissen groter, maar ze zien jou dus ook als reus.. heb je er een pomp in?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:48

is de vorm van de staart ook aan het veranderen??
anders kan het wel staartvreet zijn.. (heeft mijn broertje ook gehad in zijn aquarium)
hij heeft er een medicijn voor gekocht en nu zijn zijn vissen weer OK.. maar die staarten groeien hellaas niet meer terug

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 12:50

Ik heb idd een ronde kom, misschien is het beter om een langwerpige bak te kopen. Jaren geleden heb ik ook guppen gehad in een langwerpige bak en dat ging toen wel heel goed.

Er zit geen pomp/ verwarming ed in. Maar dat had ik die jaren terug ook niet.

De staarten veranderen niet, hooguit van kleur.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:52

Een vis wordt gek van het rondjes zwemmen, een vierkante bak is veel beter.Maar daar komt het niet van, misschien 1 of ander guppen virus?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 12:56

Ik heb trouwens die jaren geleden ook jongen erbij gehad, dus toen ging het wel goed. Ga toch maar eens denken aan een bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:00

het gaat miss wel goed, maar ze voelen zich er niet zo prettig bij Lachen zaten ze bij de dierenwinkel in een verwarmde bak? daar kan het ook aan liggen.. goed van je dat je dat je gaat denken aan een andere bak!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:01

veel mensen kopen goedkoop een ronde vissekom en een paar leuke visjes erin.
ze moeten minstens in 24 graden leven. en een zuurstofpompje. koop een langwerpig aquarium. een pompje een verwarmingselement.op internet staat een hoop informatie over het houden van guppen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:14

M'n vissen zijn toevallig maandag opgegeten door de kat... Boos!
Je wil niet weten hoeveelste vissen dit waren, en wat voor troep en vieze s.hit op m'n kamer lag.. Huilen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:56

in een dierenwinkel zitten ze ltjid in warm water, als jij ze dan in koud water doet gaan ze dood... je zou gewoon een verwarming erin moeten doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:08

zo duur zijn is een verwarming ook niet, om Marktplaats heb je er 1 voor weinig geld.. en daar doe je je visjes een groot plezier mee Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:36

mijn guppen zitten lekker met verwarmd water en ik heb nu een heleboel baby gupjes. ik heb 2 vrouwtjes en 1 man

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 19:52

Ik ben vandaag in de dierenwinkel geweest en voor een aquarium met verwarming + lucht betaal je minstens €60,- Dat vind ik best wel een bedrag, dus moet er nog even over nadenken Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:11

ik heb zelf 4 jaar 2 guppies gehad in een ronde kom en niets aan de hand
ook kunnen ze best in koud water.. had ik ze ook altijd in en zijn dus 4 jaar (ongeveer) geworden.. maar ik heb laatst ook 12 gekregen en ook in zo'n kom gedaan en ze lagen allemaal op de bodem.. dus mijn moeder ze eruit gevist en in mijn aquariumpje gedaan (zonder warm water) en nu zwemmen ze gewoon..
maar hoe dat bij jou kan Verdrietig ik zou het echt niet weten helaas

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 23:02

Ons laatste vrouwtje heeft net ongeveer 10 jonge guppen gekregen Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:06

Dan zal ik ze toch maar gauw apart zetten Knipoog

Verder ga ik met het commentaar van Dees_Daan mee! Het kost idd wel wat maar die beestjes hebben het echt nodig! Vork

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 07:29

Mijn guppy's zitten in eeen groot aquarium, met zuurstof pomp, maar zonder verwarming. Ik had 1 mannetje en 1 vrouwtje gekocht uit de DW en dat ging een tijd goed.. Toen kregen ze jongen en is het mannetje dood gegaan, een groot deel van die jongen heb ik nu nog, en die hebben net weer jongen.. Tong uitsteken Het vrouwtje die ik uit de DW heb leeft nog steeds.. Haha!

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 07:37

miekelover schreef:
ze moeten minstens in 24 graden leven. en een zuurstofpompje. koop een langwerpig aquarium. een pompje een verwarmingselement.op internet staat een hoop informatie over het houden van guppen

Dan mag jij nog wel eens kijken op het net Bloos Guppy`s kunnen alleen niet leven in water onder de 15 graden. Boven de 20 graden kunnen ze zich voortplanten.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:20

Guppys ik kom er in om, in m'n aquarium, in een vierkante bak vol met jonkies, een paar in een vissekom, overal heb ik ze in zitten en overal doen ze het prima en krijgen ze weer jonkies.... heb ze zelfs wel eens in mn vijver gegooid en daar deden ze het ook prima. (dus wie er een paar wil Haha! )

Maar het blijven in de eerste plaats tropische visjes, ik heb ze allemaal gewoon op kamertemperatuur zitten zonder verwarming maar deze zijn allemaal in deze temperatuur geboren. Het is wel heel belangrijk dat je er genoeg plantjes bij doet zodat er zuurstof in de bak blijft.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:07

Punt is dat het mannetje al mijn plantjes opvreet Boos! Dus heb net weer een zooi nieuwe gehaald.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:21

Ik lees ook dat je in 1 keer de hele kom hebt schoongemaakt, hierdoor gaan een hele hoop goede bacterieen verloren waardoor de kans op ziekte/overlijden vele malen groter wordt.
Het beste is gewoon een nieuwe bak kopen met een (spons)filtertje en een verwarmingselement.
Kijk maar eens op marktplaats, mooie bakken voor weinig geld.
Een nieuwe juwel bak van 60 cm, met verlichting, filter en verwarmingselement heb je voor €50,- wat mij het wel waard lijkt om je vissen gezond te houden.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:25

Ik maak de hele kom schoon en doe dan wat 'oud' water bij het nieuwe water. 1/4 oud water, de rest 'nieuw'.

Ik heb nu een rechthoekige glazen bak gekocht. €50,- euro vind ik dus wel teveel en meestal vind ik die aquariums erg lelijk Bloos en er zijn gister 13 jonge guppen bijgekomen, dus heel ongezond zullen deze 2 niet zijn denk ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:29

ik heb er ook nog maar 1 over, ik had er 5, en in 2 jaar tijd is week gelden de ena laatste gestorven
die wat ik nu nog over heb, is krom, net quasimodo.
Ik ga alleen gene nieuwe mee rerbij kopen, vind alleen zitten ook zielig, maar starks sterft deze en zit ik met al die niewue guppen. Ik heb deze ook maar overgenomen omdat ze anders weggespoeld zouden worden.

kan ik die ene gup anders bij mn goudvissen zetten?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:32

Breezergirl schreef:
miekelover schreef:

Dan mag jij nog wel eens kijken op het net Bloos Guppy`s kunnen alleen niet leven in water onder de 15 graden. Boven de 20 graden kunnen ze zich voortplanten.

ik heb mijn guppies altijd in gewone kraan water gehad Tong uitsteken haha en daar kreeg ik ook veel jongen van Tong uitsteken maar het is idd dat ze boven 20 graden sneller jongen krijgen Tong uitsteken