zwarte kostganger wordt rustig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

zwarte kostganger wordt rustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 09:48

Bij ons komt al langere tijd een zwarte kater,het is echt een scheet.Ik heb hem door middel van bach-bloesem al wat rustiger gekregen,want hij was zeer schuw.Hij is achter gelaten bij sloopwoningen maar loopt daar nog wel dagelijks rond.Vanmorgen zat hij buiten te eten en toen zag ik dat het en kater was,zodra zijn eten op is gaat hij naar "huis".Nu wil ik hem laten helpen, maar de kans dat hij er is als ik hem moet wegbrengen is klein.Hij mag blijven dus wil ik hem ook laten enten en zo,maar als zijn ballen er af zijn wordt hij (Smeagle)dan ook rustiger? Vanmorgen kon ik hem voor het eerst aaien, en daar schrok hij niet van.

rieraraskie

Re: zwarte kostganger wordt rustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:54

ik weet niet of hij er op die manier rustiger van wordt. Het is wel zo dat ze vaak minder vechten en ander stoer gedrag vertonen. Ik verwacht het eigenlijk niet dat hij minder schuw wordt. Als je dat bedoeld met rustiger worden. Je zult gewoon langzaam zijn vertrouwen moeten winnen met aaitjes en lekkere hapjes. veel geduld ermee. en sucses

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:00

Rustiger in de zin van aanhankelijker naar jou toe, denk het niet. Hiervoor zul je toch zijn vertrouwen moeten winnen. Zijn ballen eraf is zowiezo een goed idee, kunnen er geen kleine katjes meer van komen. Rusiger zal hij worden in de zin van minder rusteloos zijn. Blijft liever in de buurt van 'huis' , ligt vaker te slapen want er giert niet meer zoveel testosteron door zijn lijf.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:34

Hij zal niet meer op zoek gaan naar vrouwtjes, als je hem castreert. Katers zijn nog wel eens dagen weg en duiken dan weer op.
En als je nu al vooruitgang boekt zal hij door aandacht en geduld misschien nog wel aanhankelijker worden!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:42

Als je hem nu al kunt aaien dan is het zeker geen wilde kat, maar waarschijnlijk een verwilderde kat. Maak het vaak in het asiel mee, zelfs kittens van 8 weken zijn al heel moeilijk tam te krijgen (in een bench in de huiskamer) een volwassen wilde kat is zowat onmogelijk.

Op een dag zal hij je gewoon vertrouwen, en zich (weer) overgeven aan mensen, wie weet wat voor ellende hij meegemaakt heeft.

Door hem te castreren zul je hem (je kunt het wel vergelijken met hengsten) meer innerlijke rust geven en verdwijnt de drang om op stap te gaan met alle risico's van dien.

je bent goed bezig !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:34

Vanavond kwam hij weer en ik heb buiten eten neergezet.Ik ging op mijn hurken er bij zitten en zag een teek zitten.Die kan er nu nog niet uithalen, maar is dat erg als een teek langere tijd blijft zitten?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:41

Ja ze kunnen de ziekte van Lyme krijgen
hier wat info:

De Lyme-ziekte of Lyme-borreliose is een infectieuze aandoening die je kan oplopen nadat je gebeten bent door een besmette teek. Gelukkig zijn niet alle teken besmet, slechts 10% van de teken bevatten een ziekte-verwekkende kiem (Borrelia).
De ziekten.
De meest bekende ziekte is de ziekte van Lyme. Deze ziekte kan zich zowel bij mensen als bij dieren ontwikkelen. Bij de kat openbaart een tekenbeet zich doordat de teek zelf nog zichtbaar is of er je voelt een bult(je) op de huid van de kat. De belangrijkste risicofactor op besmetting is de tijd die de teek op de huid doorbrengt. De teek neemt er de tijd voor om zich vol bloed te zuigen. Hoe langer dat duurt, hoe groter de kans dat je besmet raakt. Teken moet je dus zo snel mogelijk verwijderen. (binnen 48 uur)

Maar ik begrijp dat het moeilijk gaat worden voor jou, en hopen dat hij dan niet afschrikt als je hem weg haalt... Maar het beste is dat je hem zo snel mogelijk weg haalt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:11

Kan ik er niet iets op doen, zodat de teek weg gaat? Dat werkt zeker niet,ik wil hem ook niet optillen want dan bezorg ik hem een trauma.En dan krijg ik voorlopig niks meer voor elkaar.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:29

Nee een teek kan je alleen maar weg halen met speciaal pincet. Vooral geen alcohol erop doen want dan laat een teek zijn giffen los!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:54

Je hebt er een speciaal tangetje, dat doet geen zeer, en je hoeft de kat in principe ook niet op te pakken.
Afbeelding