Is dit bot gevaarlijk voor m'n hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fieke_

Is dit bot gevaarlijk voor m'n hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 20:24

Ik was Cookie aan het uitlaten, en hij kwam ineens terug met een bot.
Het lijkt me nogal onlogisch dat het van een dier komt, dat daar ook echt dood is gemaakt, want het is gewoon een klein veldje, en het is een flink bot. Hij loopt er maar aan te likken en vind het nogal lekker Tong uitsteken maar is dit gevaarlijk voor hem? Ik bedoel, misschien zitten er scherpe stukjes in ofzo. Lachen

foto:
Afbeelding

benangelique

Re: Is dit bot gevaarlijk voor m'n hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:26

dit is een mergpijp en word gewoon bij de slager verkocht om soep van te trekken. mijn honden krijgen het na de gemaakte soep ook altijd. ze schrapen het bot langzaam weg. ik gooi de botten altijd weg als er scherpe randen aankomen of het bot zo dun wordt dat ze stukjes kunnen afbreken.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:28

mijn hond krijg ook wel eens een soepbot maar die kan om de onderkaak vast komen te zitten. ik vind ze gevaarlijk. ze krijg hem alleen als ik er zelf bij ben

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:30

kan inderdaat om de kaak komen te zitten. dat rondje in het midden zit normaal merg in. honden vinden het erg lekker maar zorg wel dat je erbij blijft als je het geeft zodat het niet om de bek kan vast komen te zitten.

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 20:36

oke dankjulliewel Lachen hij likt er nu alleen nog maar aan

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:38

Die van ons krijgen het ook, vinden ze heerlijk. bij onze grootste heeft die ooit vastgezeten en we waren er bij dus kan dan ook gebeuren maar hij heeft hem er weer afgekwijld.

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:44

ik zat er bij en keek er naar toen het gebeurde het ging ook zo snel....hij wilde het mergpijpje geven en het gleed zo over zijn bekje heen....
geprobeerd met een beetje slaolie om het gladder te krijgen maar het ging niet meer over zijn hoektanden heen...na ongeveer 10 min begon zijn tong op te zwellen..... teckels als een gek naar de DA gereden (was alleen thuis) en de DA heeft het er met een zaagje er van af gekregen...
sinds dien krijgen mijn teckels geen mergpijp meer.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:11

Dat is een mergpijp, soepbot, dragend onderdeel, hoe je het ook noemen wilt.
En nee, ik zou dat mijn honden niet geven.
#Omdat het een dragend onderdeel is van een (wat groter) dier, is het vrij hard. Je kunt beter niet dragende onderdelen van een wat groter dier geven, of (alle) onderdelen van een wat kleiner dier.
#Daarbij is het waarschijnlijk verhit geweest, dus nog harder. Met dit bot zal het wel meevallen, maar verhitte botten kunnen gaan splinteren met alle risico's van dien. Zo is een verhit kippenbotje gevaarlijk voor hond en kat, maar een rauw kippenbotje juist zeer geschikt om aan je hond en kat te voeren.
#Het kan vast komen te zitten om zijn kaak.
#Je weet ook niet wat er allemaal mee gebeurd is, er lopen zat gekken op de wereld rond...

Ik zou dat bot dus afpakken, de prullenbak in sodemieteren en de hond wat anders geven.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:52

Niet geven, als ze dit bot kapot bijten versplinterd het, erg gevaarlijk dus.