Gans gestolen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Gans gestolen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 18:25

Gaat mijn moeder vanochtend de geiten+ganzen eten geven, zit er plots nog maar 1 gans ipv 2... Scheve mond
Nergens lagen veren, niks gehoord..

Waarschijnlijk is hij meegenomen door een leuk persoontje die een gans wilde hebben. Wanneer het een vos was geweest zouden we wel wat gehoort hebben. En de ganzen slapen 's nachts. Als je hem onder zijn kop pakt is hij stil en geeft hij geen kik meer. Waarschijnlijk waren het aardig slimme mensen die het gedaan hebben.

Ben wel blij dat vanacht de stallen van de paarden op slot waren.. Wil niet weten of ze zo gek zullen zijn om de paarden ook mee te nemen wnneer ze konden...

Ashkerlon

Re: Gans gestolen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 01:43

Nors opkijken Ik heb het al gezegd, en ik zeg het nogmaals... de wereld is stilletjes aan naar de verdoemenis aan het draaien. Wie steelt nu in hemelsnaam een gans? Ik krijg het gevoel dat er echt niets meer veilig is als je het niet achter slot en grendel steekt...

Was het een speciale gans ofzo? Een bepaald ras met een ferm prijskaartje? Dit hou je toch niet meer voor mogelijk... Paarden worden uit de weide geplukt, katten worden uit hun ren gestolen... en nu beginnen ze al met ganzen ook? Oké... ze kunnen goed waken, maar dan nog... een gans kost toch niet zoveel dat je denkt van 'oh, dat koop ik niet, die pik ik wel ergens...'

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 01:49

Zit er nergens een gat in de omheining of kan ie eventueel d'r over gevlogen zijn of ... Tlijkt me erg straf dat iemand een gans gaat stelen, en zeker als er 2 zitten...

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 08:02

We wonen in de buurt van een kamp, en die kampers staan dr om bekent dat ze alles stelen wat los en vast zit. En zo ook dieren. De gans was een doodgewone normale gans. Hij kan niet vliegen. En er zit geen gat. Of het moeteen vos geweest zijn die erg goed is jagen, want er liggen nergens veren.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:10

Jagen hoeft niks te zeggen wah. ALs zo'n vos een gans onder de kop vastpakt, issie zo dood, en kan hij hem meeslepen. Dan hoef je in principe nergens veren te vinden. Beetje raar om meteen de mensen van het kamp de schuld te geven, maar goed, jij weet beter hoe het daar in mekaar zit als ik.
Misschien kan je af en toe even kijken of er niet toevallig een gans rondloopt daaro.
Groetjes, mij

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:03

maar als er geen gat in de omheining zit, kan de vos misschien wel binnen door over de omheining te klauteren... maar kan hij ook een dode gans er overheen sleuren?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:58

Vossen zijn tot heel veel dingen in staat. Veel wilde dieren worden onderschat in wat ze kunnen Lachen

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:21

Kyrseltje schreef:
We wonen in de buurt van een kamp, en die kampers staan dr om bekent dat ze alles stelen wat los en vast zit. En zo ook dieren. De gans was een doodgewone normale gans. Hij kan niet vliegen. En er zit geen gat. Of het moeteen vos geweest zijn die erg goed is jagen, want er liggen nergens veren.

Ik wil dit toch wel even recht zetten. (Ik woon naast Kyrene) Ik woon hier al vanaf 1999 en van het kamp heb je niks geen last. Soms in aparte dingen wel (met een quad over de drukke weg, scooters rijden enz, maar is dat niet typerend voor pubers?), maar in stelen niet. Dan is het een inividueel persoon geweest.

Het kan heel goed dat je geen veren vind en dat het toch een vos is geweest. Een vos sleept zijn prooi mee. (de fazant of pauw... van de buurman is meegenomen en bij ons onder de stuiken opgegeten.)

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:31

Dit is mij 3 jaar geleden ook overkomen.
Ik had van kleinsaf een jong gansje opgevoed, Bibib genaamd Lachen
ze liep bij ons binnen, was super mak maar toen mijn moeder onthaalmoeder werd kon ze niet binnenblijven zitten en mocht ze op een grastuintje vlak tegenover ons huis.
Dit ging altijd goed totdat ik na school terug kwam en ze er niet meer was, Bibib woonde al 8 jaar bij ons en ze zou niet zomaar weg gaan er zijn ook nergens pluimen gevonden
inmiddels is dit alweer 3 jaar geleden maar ik snap niet welke mensen zo ziekelijk bezig zijn om ganzen te gaan stelen?