Is dit normaal?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:34

Er komt de laatste tijd heel vaak een kat bij ons schooien. Toen ik een konijnensnoepje een keer perongeluk liet vallen at hij hem ook gewoon op. Ik zelf vind de kat erg dun, je kan de (bobbelige) ruggengraat duidelijk voelen, en als je over zijn of haar buik aait, voel je er ook vanalles zitten, is dit wel normaal? Hij heeft wel een halsbandje om, waar het adress van de eigenaar op staat.
Is dit wel normaal?

Ashkerlon

Re: Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:39

Zoals je het beschrijft is de kat duidelijk te mager... maar dat wil niet automatisch zeggen dat de kat slecht verzorgd wordt. Katten met bepaalde ziektes (nierziektes of iets dergelijks) zijn vaak te mager. Dus er is een kans dat je met zo'n kat te maken hebt.

Je zegt dat het adres van de eigenaar op het bandje staat? Misschien kan je eens langs gaan en vragen waarom de kat zo mager is?

Vooral niet zelf beginnen met eten geven. Stel dat het inderdaad een kat met een nierziekte is, en je geeft gewoon kattenvoer, dan kan het beestje heel erg ziek worden!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:43

Ashkerlon schreef:
Zoals je het beschrijft is de kat duidelijk te mager... maar dat wil niet automatisch zeggen dat de kat slecht verzorgd wordt. Katten met bepaalde ziektes (nierziektes of iets dergelijks) zijn vaak te mager. Dus er is een kans dat je met zo'n kat te maken hebt.

Je zegt dat het adres van de eigenaar op het bandje staat? Misschien kan je eens langs gaan en vragen waarom de kat zo mager is?

Vooral niet zelf beginnen met eten geven. Stel dat het inderdaad een kat met een nierziekte is, en je geeft gewoon kattenvoer, dan kan het beestje heel erg ziek worden!

Oke, bedankt

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:32

er kunnen veel oorzaken zijn waarom een kat mager is.
stress
suikerziekte
nieren
verwaarlosing

ik zou even naar de eigenaar gaan. en de kat niet voeren zo blijft die terug komen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:00

Ja, oke

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:28

Om je over de laatste hindernis heen te helpen,zeg ook ik hetzelfde als wat bovengenoemde mensen zeggen!!Daar sluit ik mij helemaal bij aan.Sterkte ermee hoor.. Ach gut