Na een zoektocht van drie dagen naar een hondje had ik vandaag een afspraak bij iemand in de buurt. Het ging over een malthezertje van 9 jaar oud. De vrouw waarvan hij was kon naar haar zeggen niet meer voor haar zorgen. Ze had een advertentie gemaakt op marktplaats en zei daarin dat ze ziek was en niet meer voor haar hondje kon zorgen. Nou omdat ik en mijn vriend graag een ouder hondje een nieuwe kans wilde geven ben ik met mijn moeder gaan kijken vandaag. We kwamen aan en werden door een blaffend (niet te stoppen) hondje begroet. Na een kleine 5 minuten was het goed en dimde ze in. De vrouw zei dat ze wat aan haar hart heeft gehad maar over een week weer zou mogen werken, hierdoor had ze geen tijd meer voor het beestje. Dat vond mijn moeder erg raar want in haar advertentie stond dat het niet om tijdgebrek ging, maar om een ziekte. Nou goed, wij waren al verkocht dus toch doorgepraat. Ze zei dat het hondje geen hard voedsel wilde eten, alleen zachte prakjes van wat er over is. Ook zei ze in het begin dat de nageltjes niet geknipt hoefden te worden omdat de hond er zelf voor zorgde, aan het eind van het gesprek moesten we dat wel. Nouja, wij vonden het best we wilden dit hondje! Dus na een uurtje hebben we haar mee naar huis genomen en nu is ze hier. Mijn moeder keek in de bus terug naar de tanden, en dit zat vol met tandsteen. Ook waren de nagels zo ontzettend lang, dat lopen niet fijn zou zijn. Dit viel niet op omdat de haren van de poten heel lang waren. Ook heeft ze waarschijnlijk veel klitten gehad want ze was zo geknipt dat je nog wat klit zag. Vooral aan de oren. Mijn moeder denkt dus dat ze dit hondje gewoon graag kwijt wilde, vinden wij natuurlijk niet erg.
Hier een paar foto's. Ze lijkt groter dan ze is, het is echt een minimalthezer. Deze was voor het wassen, net thuis:

Wassen:

Al een beetje schoner:

En weer lekker fris:

Zometeen worden de haren bij de oren bij geknipt, de haren bij d'r pootjes en dr nageltjes. Verder moet het haar terug groeien en dan laat ik haar trimmen, op een mooie manier haha. Ze zit nu op mijn schoot, en vind het allemaal wel best zolang iemand haar vast houd. Echt een kroelkip.
Edit: de foto's zijn klein zie ik, als iemand weet hoe je dit kan veranderen (andere upload site misschien?) hoor ik dat graag!