Mijn nieuwe kleine aanwinst!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Mijn nieuwe kleine aanwinst!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 16:19

Hallo,

Na een zoektocht van drie dagen naar een hondje had ik vandaag een afspraak bij iemand in de buurt. Het ging over een malthezertje van 9 jaar oud. De vrouw waarvan hij was kon naar haar zeggen niet meer voor haar zorgen. Ze had een advertentie gemaakt op marktplaats en zei daarin dat ze ziek was en niet meer voor haar hondje kon zorgen. Nou omdat ik en mijn vriend graag een ouder hondje een nieuwe kans wilde geven ben ik met mijn moeder gaan kijken vandaag. We kwamen aan en werden door een blaffend (niet te stoppen) hondje begroet. Na een kleine 5 minuten was het goed en dimde ze in. De vrouw zei dat ze wat aan haar hart heeft gehad maar over een week weer zou mogen werken, hierdoor had ze geen tijd meer voor het beestje. Dat vond mijn moeder erg raar want in haar advertentie stond dat het niet om tijdgebrek ging, maar om een ziekte. Nou goed, wij waren al verkocht dus toch doorgepraat. Ze zei dat het hondje geen hard voedsel wilde eten, alleen zachte prakjes van wat er over is. Ook zei ze in het begin dat de nageltjes niet geknipt hoefden te worden omdat de hond er zelf voor zorgde, aan het eind van het gesprek moesten we dat wel. Nouja, wij vonden het best we wilden dit hondje! Dus na een uurtje hebben we haar mee naar huis genomen en nu is ze hier. Mijn moeder keek in de bus terug naar de tanden, en dit zat vol met tandsteen. Ook waren de nagels zo ontzettend lang, dat lopen niet fijn zou zijn. Dit viel niet op omdat de haren van de poten heel lang waren. Ook heeft ze waarschijnlijk veel klitten gehad want ze was zo geknipt dat je nog wat klit zag. Vooral aan de oren. Mijn moeder denkt dus dat ze dit hondje gewoon graag kwijt wilde, vinden wij natuurlijk niet erg.

Hier een paar foto's. Ze lijkt groter dan ze is, het is echt een minimalthezer. Deze was voor het wassen, net thuis:

Afbeelding

Wassen:
Afbeelding

Al een beetje schoner:
Afbeelding

En weer lekker fris:
Afbeelding

Zometeen worden de haren bij de oren bij geknipt, de haren bij d'r pootjes en dr nageltjes. Verder moet het haar terug groeien en dan laat ik haar trimmen, op een mooie manier haha. Ze zit nu op mijn schoot, en vind het allemaal wel best zolang iemand haar vast houd. Echt een kroelkip.

Edit: de foto's zijn klein zie ik, als iemand weet hoe je dit kan veranderen (andere upload site misschien?) hoor ik dat graag!

luuntje

Re: Mijn nieuwe kleine aanwinst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:28

Wat fijn dat jullie dit hondje een tweede kans geven.
Ik ben benieuwd hoe ze er over een paar maanden na goede verzorging uit zal zien.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:33

ik zie geen foto s , maar wel super dat jullie het hondje geadopteerd hebben. mensen verzinnen vaak veel dingen om van huisdieren af te komen, die ineens te veel tijd of geld kosten, of gewoon ineens niet meer intressant zijn voor hun

heel veel plezier met hem

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 16:34

Dankje. Het hondje ziet er trouwens niet echt erg uit hoor, maar goede verzorging is wat anders. Ze heet cindy maar ze luisterd er niet naar dus ik zat te denken aan moppie of iniminie .. iemand anders nog suggesties.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:03

Ah de foto's van je nieuwe aanwinst!! Haha!
Wat voor kleur riempje heb je nu voor haar?

En naam.. hmm zou het niet weten!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 15:17

FZ_Lin schreef:
Ah de foto's van je nieuwe aanwinst!! Haha!
Wat voor kleur riempje heb je nu voor haar?

En naam.. hmm zou het niet weten!

Ik heb een zalmkleurig riempje met lichtblauwe en roze blokjes erop. Ik heb hem ook in het groot gekocht voor mijn engelse stafford haha, vader loopt dus lekker voor gek.

Ze heet trouwens moppie. Mursie en moppie, vind het wel leuk. Ze luisterd al aardig, loopt totaal niet weg en zodra ik stilsta komt ze naast me staan. Vader is ook helemaal weg van d'r omdat ze zo op onze overleden hondje lijkt.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:23

ooh leuke kleuren!
hoe gaat het tussen haar en je andere hond? Al een beetje aan elkaar gewend? Lachen

Maar wel lief dat ze al goed luisterd!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 15:29

FZ_Lin schreef:
ooh leuke kleuren!
hoe gaat het tussen haar en je andere hond? Al een beetje aan elkaar gewend? Lachen

Maar wel lief dat ze al goed luisterd!

Het gaat aardig, mijn stafford was te druk voor d'r want ze is dat niet gewend en ik vond het maar eng. Nu gaat het wel, mijn vader is thuis dus die houd het in de gaten. Ze liggen nu allebij te slapen op de bank. De kleuren zijn echt leuk ja, zal wel kijken of ik een foto kan maken. Staat ook zo leuk, klein dun hondje met grote stoere dikke hond en allebij een mutsenriempje om haha.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:41

ooh dat zit ook wel oke dus!! Lachen

maar hoop snel de foto's te zien! Haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:23

foto's!

Klinkt idd als: weg met die hond.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:33

Gefeliciteerd, en super dat jullie zo'n toch iets ouder hondje een tweede kans geven! Zou wel nog even het tandsteen weg laten halen bij de dierenarts, is voor haar ook wat fijner..
Veel plezier nog met haar in ieder geval!

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:55

Ik vind het echt geweldig van je dat je dit hondje een tweede kans geeft, niet veel mensen hebben nog interesse in een 9jarig hondje! Top hoor! OK dan!
Alleen een minimaltezer bestaat niet, althans, volgens de rasbeschrijving absoluut niet. Men fokt ze door met te klein gebleven ouderdieren te fokken. Dit brengt vaak nare afwijkingen met zich mee, zoals een open fontanel. Niet vervelend naar jou bedoeld hoor. Dit hondje gaat zo te horen nog een hele fijne tijd hebben bij jou. Veel plezier met haar! Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 11:00

Even een update:

Met het hondje gaat het goed, ze doet het goed samen met onze andere hond maar blaft als ik haar alleen laat. Nu is ze er wat meer aan gewend (ik kon eerst niet eens naar boven lopen), en ze kroelt ook met mijn vader en broertje (broertje is helemaal weg van haar, en dat terwijl hij niet van honden houd hehe). Het enige probleem nu is dat ze bij mij op bed ligt, en ze gaat piepen als ze geen aandacht meer krijgt. Ik kan dus niet slapen..snik. Het valt wel mee hoor, als ik haar negeer dan valt ze zelf op een gegeven moment in slaap maar nu mijn probleempje: Ik was haar aan het leren om in de mand te slapen. Wat is nu het beste om dit te doen? Ik had de mand op mijn voeteneind gezet en ze heeft er telkens even in gelegen, maar komt er dan toch weer uit. Als ik zelf ga slapen wilt ze bij mij in bed, maar als ik dan aan mijn bureau zit gaat ze wel in de mand op de grond. Vind het zo zielig want ze is heel aanhankelijk naar mij toe. Iemand tips?

Verder gaat het dus goed, haar tandsteen wordt over anderhalve week weggehaald, eerder kon niet. Tja, wat nog meer. Ze heeft juk dus heb haar een vlooienbandje omgedaan dus hopen dat dat helpt. Ze houd van badderen, en omdat malthezers altijd snel vies en plakkerig worden gaat ze twee keer in de week in bad, vind mevrouw totaal niet erg haha. Ik heb haar een klein stukje los laten lopen en dat ging ook wel, ze dribbelde af en toe te snel weg, maar kwam wel terug. Ze houd verder niet van andere honden omdat die te druk zijn voor haar, maar ze is beste vrienden met het konijn en de kat..dus dat komt mooi uit haha. Dat bekkie dat ze trekt als de kat op pad gaat, zo zielig 'Waarom laat je me nou alleen.' haha. Ik zal wel eens een foto maken, van de kat en konijn met haar samen.