Zoektocht naar een hondje, waarschijnlijk gevonden!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Zoektocht naar een hondje, waarschijnlijk gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:24

Hallo,

Mijn vriend en ik wilde graag iets van ons samen en omdat een kindje nu toch echt niet in the picture is zou het een hondje worden. Hij heeft bij hem thuis een chihuahua en ik thuis een engelse staffordshire bullterrier, en dat is natuurlijk beide een heel verschil. Lang denken over wat het zou worden hoefde niet, want we waren er al gelijk uit dat het een hondje uit het asiel, of een vanuit een opvangadres zou worden. Een ouder hondje, die ook wat wijzer zou zijn (en zinderlijk). Ik wilde graag een klein hondje, het hondje komt ook trouwens bij mij te wonen omdat mijn vriend ook meer bij mij woont. Ik zat te denken aan een klein boomertje, een malthezer leeuwtje of een yorkshire terrier. Heb via bokt en via mail al veel reacties gehad. Ik moet zeggen dat ik schrok, zoveel oudere hondjes die weg moeten. Ze waren allemaal stuk voor stuk leuk maar via een site van een asiel kwam ik op een kruisingxboomer. Deze vond ik erg leuk, maar omdat het de hond van de maand was (hondje staat dus een maandlang op de voorpagina en was ook een hondje dat vaak de voorkeur krijgt) heb ik hem niet genomen. Vandaag zag ik een advertentie van een vrouw dat haar malthezer leeuwtje van 9 jaar weg moest doen. Ik heb haar gelijk opgebelt en ik kreeg een erg zieke vrouw aan de telefoon. Ze is afgekeurd door haar ziekte en kan niet meer voor haarzelf zorgen, ook niet meer voor haar hondje dus. Ze klonk erg verdrietig en we hebben een afspraak gemaakt voor morgen rond 1 uur. Ik ben wel heel blij, omdat mijn gevoel helemaal goed zit. Maar toch ben ik me er ook van bewust dat dit veel pijn gaat doen bij deze vrouw. Ik ga morgen eerst kijken of het klikt tussen ons, en als het goed zit en ik mag hem meenemen gaat hij gelijk mee. Het hondje is gratis, maar ik wil haar toch wel een leuk bedankje geven. Dus ik kijk morgen gelijk even naar de kleuren in haar huis en ik denk dat ik haar dan iets voor in huis geef, als teken van dank. Ze woont trouwens een half uurtje bij mijn moeder vandaan en mocht ze het willen, kom ik nog wel een keertje langs met het hondje. Vind het altijd zo zielig als mensen afstand moeten doen van iets dat ze niet kwijt willen. Nouja, al met al ben ik erg zenuwachtig en kan niet wachten tot morgen. Als het wat wordt zal ik foto's plaatsen!! Als het niets wordt heb ik nog veel andere keus en zul je dat hier ook wel vinden.

Gr. kim

FZ_Lin

Re: Zoektocht naar een hondje, waarschijnlijk gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:27

Leuk dat je uiteindelijk misschien toch een leuk hondje hebt gevonden!
En fijn dat je ook bij asiels hebt gekeken, en op zoek bent naar een oudere hond(je)! Haha!

Hoop dat het klikt, en voor de (misschien oude) eigenaresse ook erg leuk als jullie op bezoek gaan!

En lijkt mij dat het wachten nu erg lang duurt! Haha!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:29

FZ_Lin schreef:
Leuk dat je uiteindelijk misschien toch een leuk hondje hebt gevonden!
En fijn dat je ook bij asiels hebt gekeken, en op zoek bent naar een oudere hond(je)! Haha!

Hoop dat het klikt, en voor de (misschien oude) eigenaresse ook erg leuk als jullie op bezoek gaan!

En lijkt mij dat het wachten nu erg lang duurt! Haha!

Pff en dan nog al die leuke inkopen dat ik kan gaan doen. Mandje, riempje, voer en waterbakje. Mijn vriend zal me vervelend vinden, want ik als meisje wil alles in dezelfde lieve kleur hehe.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:31

Hahaha zo hoort het ook hea! Haha!

Je viend kan meegaan met inkopen doen! Misschien is hij wel vervelend ipv andersom Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:31

heb je met honden geen last van je allergie?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:37

Liezel1 schreef:

Ik tem, want je weet dondersgoed dat ik alleen allergisch ben voor cavia's.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:40

Tjee je geeft wel gelijk een erg kinderachtige opmerking op een vraag zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:41

LadyElmira schreef:
Liezel1 schreef:

Ik tem, want je weet dondersgoed dat ik alleen allergisch ben voor cavia's.

om je te steunen. mijn moeder is ook ontzettend allergisch voor cavia`s. Verder niets, kan ook niet aangezien we drie honden, 3 katten, 2 geiten en 1 gans hebben..

Met zo`n allergie kun je wel een hondje nemen hoor! Haha!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:41

snoeske schreef:
Tjee je geeft wel gelijk een erg kinderachtige opmerking op een vraag zeg

Snoeske dat komt omdat dit niet zomaar een vraag is. Er zijn in een ander topic over mijn cavia allergie wat mensen geweest die vervelend reageerden en dit is dus weer zo'n actie. Ik laat het nu de mod's oplossen, is het minste wat ik kan doen om mijzelf een beetje te verdedigen tegen zulke onzinnige dingen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:44

Blingh dat klopt, cavia's hebben een bepaalde huidsoort (dacht ik) waar veel mensen niet tegen kunnen. Ik heb zelf ook een konijn, een hond, een kat en een vogel en hier heb ik ook geen last van. Anders zou ik ook geen hondje nemen.

Iemand nog suggesties voor de hoofdkleur voor de spullen voor het hondje? Nu we toch vooruit denken hehe. Ik hou van lichtgroen, lichtblauw e.d. Wil ook de mand in dezelfde kleur ( arme vriend). Haha!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:56

Mintgroen lijkt me leuk bij een maltezer leeuwtje Ja