help, konijnen koppel probleem!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

help, konijnen koppel probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:53

Vervolg van dit toppic:
viewtopic.php?f=73&t=721052

De mannetjes konijnen zijn inmiddels van hun mannelijkheid beroofd Clown , en na paar weken wachten, konden we eindelijk gaan proberen de konijnen te koppelen.

koppel 1:
Na een uur lang samen rond dollen, lagen ze heerlijk tegen elkaar aan.
Je kunt dus wel zeggen dat dit liefde op het eerste gezicht was.

koppel 2:
Dit gaf hellaas wat meer moeilijkheden. Het mannetje negeerde het vrouwtje compleet.
Maar goed er was nog hoop hij negeerde haar wel, maar ze vochten niet en dat was een goed teken.
Maar hellaas ging het vrouwtje hem aanvallen tot bloedens toe, en moesten ze dus echt uit elkaar gehaald worden.
Jammer deze koppeling was mislukt....

Maar nou kwam ik koppel 1 donderdagochtend voeren. Zit het vrouwtje het mannetje helemaal kaal te plukken. Ze trok de haren er echt uit, dus zijn ruggetje was licht bebloed.
Dus ook weer dit paar uit elkaar gehaald en het mannetje zijn rug helemaal schoongemaakt.

Maar ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen. Konijnen zijn sociale dieren, dus wil ik graag dat ze niet alleen in een hokje zitten. Maar naar al mijn pogingen weet ik het nu dus ook niet meer...

Iemand hier ervaring mee?
Ik hoop in elk geval dat iemand tips voor mij heeft Lachen

madameke

Re: help, konijnen koppel probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:33

ik zou ze dan tog maar uit elkaar houden als je konijnen bij elkaar wil hebben zou ik er een paar uit een nest halen wij kunnen onze konijnen wel allemaal samen loslaten maar niet samen in een hok doen dan gaan ze vechten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:58

Heb je de rammen uit de opvang? Dan kon je de voedsters meenemen en op neutraal terrein daar koppelen en hun zullen je veel tips meegeven. Als het niet gaat kun je ze dus ook terug brengen.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 20:49

madameke: owkeej bedankt, het komt dus vaker voor Lachen, ik kan het dus proberen of ze eventueel wel samen buiten kunnen lopen.

Faniek: bedankt voor je reactie Lachen. De mannetjes heb ik al vanaf toen ze nog maar een paar weken oud waren.
Ook vrouwtjes heb ik tegelijk gekocht en ze zaten dus van kleins af aan bij elkaar. Maar hellaas zijn deze ook gaan vechten.

Maar zou je een koppeling nog eens kunnen proberen, maar dan op ander terein?

Ik heb dus echt van alles geprobeert, maar ik denk dat ik mijn konijnen anders toch maar gescheiden moet houden...

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:59

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 2 (ex) rammen, de een viel de ander aan tot bloedens toe. Ben toen ook gestopt met mijn pogingen. Maar... wij zijn verhuisd en de konijnen dus ook, naast elkaar in hok met ren. Tot ik (binnen een week) een keer thuis kwam en het (aanvallende) konijn in het hok van de ander vond.. oef dacht ik nog.. weer uit elkaar gehaald maar de volgende dag zat hij er weer.. en het ging ook goed, geen bloed, geen wonden.. heb het toen maar zo gelaten en nu zijn het de beste vrienden. Echt neutraal terrein is dus wel heel belangrijk! Je kunt ook op deze site kijken, http://www.konijnen.nl, staan ook hoop tips op! Veel succes!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:41

Op neutraal terrein koppelen is inderdaad dan heel belangrijk. Je kan ook altijd een opvang bellen voor advies. Een erg lieve vrouw met veel tips bijv. www.opvanglucky.nl

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:54

Jullie allebei super bedankt, ik ga het op neutraal terein nog maals proberen.
En anders ga ik zeker contact opnemen met die vrouw Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:29

hier ook een konijnen probleem. na 3 jaar was de bangste gaan bijten naar de neutrale. De dominante gaat goed met de neutrale en ook met de bange. Zodra bange en doninante in een andere omgeving zitten gaan ze rennen en bijten. Neutrale zit nu binnen voor de zoveelste keer deze periode omdat het telkens mislukt

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:31

Dat probleem heb ik ook gehad, mijn konijnen hebben nu allemaal een apart hok op 1 koppel na.
mijn hokken bestaan uit 2 verdiepingen met buitenhok dus heb ze gewoon allemaal tegen elkaar staan zodat ze wel kunnen communiceren en ruiken Lachen mischien dat ik ze zo stilaan beter samen kan laten

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:42

bij mij een grote voillere van 4 bij 2 hebben alle ruimte dus