Wat vraagjes.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Wat vraagjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:53

Omdat de hond die wij nu al hier thuis hebben niet geschikt is voor agility (ze heeft een vastzittende schouder waar ze verder geen last van heeft, maar hierdoor loopt ze dus mank omdat haar ene pootje korter is dan de andere en daardoor zou ze geen wedstrijden mogen lopen, bovendien wil ik dit ook niet omdat ze dan waarschijnlijk toch last zou krijgen van haar pootje) en ik toch al een hele tijd agility wil gaan doen eigenlijk, hebben wij besloten om nog een hondje (puppy) erbij te nemen.
Een puppy omdat wij niet een hond met een "verleden" willen, en dit met onze hond ook vaak niet goed gaat.
Omdat het "mijn" hond zou worden heb ik uit een aantal rassen gekozen, uiteindelijk heb ik voor een Sheltie (Shetland Sheepdog) gekozen.
We zijn laatst bij een fokker gaan kijken die nu een nestje had en over 8 weken mogen wij haar (het word een teefje) dus waarschijnlijk ophalen.

Helemaal in de wolken natuurlijk, dus uit nieuwschierigheid hier de vraag; hebben er nog meer Bokkers een Sheltie?

En over agility; van de een hoor je dat het vanaf 12 maanden pas mag, en van de ander hoor je dat het vanaf 10 maanden al rustig opgebouwd mag worden, wat is het beste? Lachen

Tips over het opvoeden van een pup zijn natuurlijk ook welkom (heb wel ervaring met pups maar het is natuurlijk al een tijdje geleden Knipoog ).

Groetjes,
Rhonda.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Wat vraagjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:19

Leuk dat je een sheltie krijgt! We heben zelf twee collies, de grotere versie dus. Behendigheid (of agility) mag volgens mij pas vanaf dat ze ongeveer een jaar oud zijn. Als ze volgroeid zijn. Zelf deden we de cursus reddingshond en daar zaten ook wat dingen van de behendigheid bij. maar een cursus gehoorzaamheid kan je al wel vroeg mee beginnen. behendigheid pas als ze een jaar zijn geweest.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:43

Bedankt voor je reactie. Lachen
Ik dacht zelf ook al aan een jaar, maar kreeg ook weer van verschillende mensen te horen dat je al vanaf 10 maanden op mocht gaan bouwen, een beetje verwarrend dus.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:01

Er zijn wel mensen die al eerder beginnen. Je kunt de kattenloop e.d. wel gewoon plat op de grond leggen dat ze er al vast over heen leren lopen e.d. maar zelf zou ik gewoon lekker wachten tot een jaar.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 23:17

Als het beter is tot een jaar te wachten dan doe ik dat inderdaad zeker wel. Ja Die maanden zijn het wachten waard denk ik. Lachen