Cavia jongen voor goed tehuis?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Cavia jongen voor goed tehuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 14:30

Na herziening van ons konijnenhok is er weer plaats voor wat nieuwe dieren. Twee konijnen hebben inmiddels bezit genomen van het hok Ja , maar een paar caafjes erbij zou ook leuk zijn Pling .
Wie heeft toevallig, of weet iemand die, een (ongewenst) nestje cavia's heeft en wil de vrouwtjes kwijt? Ze komen in een gezellig riant hok met buitenren te wonen met gezelschap van soortgenoten en konijnen. Ze moeten echt jong zijn, zodat ze goed aan het buitenleven kunnen wennen (slechtere ervaringen met oudere dieren Verdrietig ) . Langhaar cavia's is vanwege het onderhoud helaas geen optie.
Wat ook een mogelijkheid zou zijn is een drachtige cavia die bij ons komt wonen.
Liefst in de omgeving van Den Bosch.
Wie gunt zijn diertjes een superthuis?

flowerxxx

Re: Cavia jongen voor goed tehuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:01

hey

Ik zou je aanraden om eens te kijken bij het knaagdieren asiel. Er zijn verschillende asiels in Nederland waar ze zich speciaal richten op cavia's en konijnen. Echt dieren die een goed tehuis verdienen! Ik heb mijn cavia ook als kleintje uit het asiel gehaald.

Kijk op:
http://www.asielgoofy.nl/ en dan bij links. Staan verschillende asiel (misschien ook bij jou in de buurt).

http://cavia.startpagina.nl/

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:02

Ik zou ook langs het asiel gaan, ze verdienen een goed tehuis en zo te horen kan jij ze dat aanbieden Knipoog

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:02

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:03

Idd een opvang Lachen
Houd je wel rekening met de verschillende voeding die nodig is voor konijnen en cavia's? Vooral als je ze samen wilt houden.

www.maxipaxi.nl is ook nog eentje, ik weet niet waar je woont?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:49

Ik raad het je af om konijnen en cavia's samen te houden. Het zijn 2 heel verschillende diersoorten. Er zijn natuurlijk voorbeelden te noemen dat het goed gaat maar een konijn hoeft maar een schop naar een cavia te geven, of het beestje kan het mogelijk niet meer navertellen... En dan heb ik het nog geeneens over de verschillen in voeding...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 09:38

Dank voor alle tips. De opvang is mij bekend hoor, maar ik wil eerst even mensen die per ongeluk een nestje hebben de gelegenheid geven om ze niet naar de slangen te hoeven brengen Knipoog (de opvang is tenslotte ook niet gratis).
En ik houd al zo'n 40 jaar konijnen en caafjes, dus ze komen best in hele ervaren handen hoor Ja !

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:26

Daar twijfel ik ook niet over.
Maar het feit dat je het al jaren doet wil nog niet zeggen dat het het beste is voor de dieren Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 10:28

Ze zullen er niet onder lijden in ieder geval. Knipoog