help...mijn konijnen plukken zich kaal!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

help...mijn konijnen plukken zich kaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 10:21

ik heb 2 mannetjes konijnen in een groot hok zitten met 2 verdiepingen en een grote ren eraan! Ja
ze zijn allebei uit hetzelfde nest en nu ongeveer een jaar oud!
ze doen dit pas sinds ze in het grotere hok zitten, zelf denk ik dat dat komt doordat ze er eerst niet genoeg ruimte voor hadden!
nu is het niet zo dat ze vechten, absoluut niet, maar wat er dus gebeurd is dat ze opelkaar gaan rijen en zich dan vast bijten in de nekharen van de ander!
nu viel het mij gister op dat ze elkaar dus kaal plukken, er zitten geen wondjes, de haren worden gewoon korter en dus bijna kaal op die plek! Ach gut

ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en tips over een eventueele oplossing! Verward

reacties mogen ook per pm Mail

Faniek

Re: help...mijn konijnen plukken zich kaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:52

Uit elkaar halen, castereren en koppelen met een leuke voedster. Vroeg of laat gaat dit helemaal fout... 2 rammen gaat zelden goed. Misschien dat casteratie wat uithaalt en dat ze dan bijelkaar kunnen blijven, maar de kans is klein.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:00

Ja meid ik heb dit ook meegemaakt met twee rammetjes,en de enigste oplossing voor ons was...uit elkaar halen!!Hoe ouder ze worden hoe erger het wordt.Raadpleeg desnoods even je dierenarts of castratie een optie is.Heel veel sterkte met die deugnieten Ach gut

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:33

Het is toch ook zo dat ze doorgaan met vechten totdat er een dood is ?
Het zou wel kunnen als ze loslopen in de tuin, dat had ik vroeger ook, liepen ze los in de tuin en ging het gewoon goed.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 11:32

ik was er al bang voor dat ze uit elkaar moesten!
ik ben gewoon ook heel erg boos dat ze mij 2 mannetjes hebben verkocht, want ik had duidelijk gezegd dat ik dat niet wilde vawege het vechten!
het ergste is dat ik er niet eentje kwijt wil, ik hou van ze allebei evenveel en ze zijn mij heel veel waard!

ik zal eens met de dierenarts gaan praten, want het plukken is inmiddels nog erger geworden!
ze doen elkaar niet kapot bijten maar dus wel kaal!
en gelukkig zie ik ze ook nooit vechten!

bedankt voor de goede adviezen! Ach gut