kat in hongerstaking na bezoekje aan DA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

o0marije0o

kat in hongerstaking na bezoekje aan DA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 12:48

Ik begin me een beetje zorgen te maken om mijn kat.
Woensdag zijn we naar de DA gegaan voor zijn jaalijke check up. Hij krijgt dan zijn inenting en de rest van de troep die daarbij hoort.
Afgelopen jaar was meneer erg kieskeurig geworden qua eten, zelfs de duurste senioren brokjes liet ie regelmatig staan. Hij braakt vrij vaak. En is ook heel veel meer gaan drinken dan voorheen. Dit rare gedrag hebben we verteld bij de DA. Die dacht dat zijn nieren misschien niet goed meer werkte en daarom heeft ie een bloedtest gedaan. Hieruit kwam dat er niets aan de hand was met zijn nieren.
Afijn. Kat weer thuis. Maar helemaal van slag. Hij was doodmoe en sliep als een blok. Wij hebben daar niets achter gezocht omdat hij oud is (bijna 15). Dit bezoekje aan de DA was waarschijnlijk gewoon vermoeiend voor hem geweest. Ach gut
Om half 12 gingen we slapen. Hij krijgt dan altijd natvoer en slaat nooooit een maaltijd over. Maar dit keer bleef hij slapen. Hij lag op mn bed dus had van beneden een paar brokjes meegenomen. Maar die moest ie niet.
Het is nu vrijdag en hij heeft amper wat op. Hij kijkt naar zn etensbak en loopt gewoon weer weg. Aangezien hij veel dronk hadden we een schoteltje kattenmelk neergezet. Bij het inschenken daarvan kwam ie meteen naast me staan, zn bek aflikken. Maar toen het er stond keek ie ernaar en meer niet. Nieteens ruiken. Rolleyes
Toen ik net wakker werd en beneden kwam zag ik dat ie nogsteeds niets gegeten had. Hij lag in de tuin te slapen. Ik had een plakje ham uit de koelkast gepakt en haalde er wat kleine stukjes vanaf. Heerlijk vind ie dat, dus meneer staat op likt zn bek weer af. Maar opeten deed hij dit niet. Verward

Hij weegt 5,9 kilo, dus hij kan best een tijd zonder eten. Genoeg vet te verbranden. Maar toch maak ik me zorgen. Deze vreetzak die normaal de hele dag naast zn bak staat te mauwen om eten heeft nu al 2 dagen niets op! Wat is er toch met mn ventje?!

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Zo ja wat bleek er aan de hand te zijn?
Heeft iemand ideeën over wat het zou kunnen zijn?

Bindi

Re: kat in hongerstaking na bezoekje aan DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:56

Een kat kan niet zonder eten, ook al is ie te zwaar. Leververvetting treed dan op, en dat is dodelijk.

Probeer hem te dwangvoeren, of haal een paar blikjes Hills A/D bij de DA. Blijft ie dit gedrag vertonen dan maar weer naar de DA.

Maar hij MOET eten!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:56

Onze kat "staakt" meestal ook een tijdje nadat hij naar de DA is geweest. Dat doet hij gewoon omdat hij dan
boos is dat hij daar weer heen moest. Na een halve dag is eet hij dan weer gewoon. Dit klinkt meer alsof dat hij zich
niet lekker voelt. Je zou misschien met de dierenartspraktijk kunnen bellen en telefonisch advies vragen? Misschien
weten zij iets om hem weer aan het eten te krijgen. Iig beterschap Ach gut

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:44

Je kat moet ind. blijven eten aangezien er anders leververvetting op treed, ik zou terug gaan naar de dierenarts.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 14:53

Na hoe lang zonder eten kan dit gebeuren?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:56

Dit kan bij een kat na een dag niet eten al optreden, wel bij een normaal gezonde kat. Bij een kat die al vanalles en nog wat heeft gaat dit veel sneller. Bel aub vandaag nog de dierenarts op en maak een afspraak!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 21:08

Ik had vanmiddag een blikje gourmet gold gehaald. (zo'n heeel klein delicatesse blikje )
Om een uur of 4 had ik een klein beetje op een schoteltje gedaan en het bij m neergezet. Hij heeft hier een paar hapjes van op maar heeft de restjes niet opgegeten, terwijl het echt maar een miezig klein beetje was dat ik erop gelegt had.
De rest van de dag is ie ook niet meer naar binnen gekomen om te eten. Heb m net nog een beetje gegeven. Heeft ie weer een paar hapjes op maar lang niet alles. Bij elkaar is er nu mischien net een kwart uit het blikje eruit. Waarvan hij nog nieteens alles op heeft. Maar gelukkig heeft ie wát op.
Ik hoop dat zn eetlust met deze kleine beetjes toch weer een beetje terug gaat komen.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 15:31

Hij is vandaag weer kiplekker verklaard!
Van woensdag tm zaterdag had hij in totaal maar 1 blikje gourmet gold op. Vreselijk weinig dus.
Maar toen k vanochtend beneden kwam stond ie weer keurig bij zn voerbakjes te vragen om eten. OK dan!
Ik weet nogsteeds niet wat hij had. Ik blijf gokken op het antiwormen tablet die door zn strot geduwd werd door drie personen (meneer vond het maar niets)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:34

mijn kat eet ook niet graag krijgt droogvoer 80 gram en eet het echt niet elke dag op en s'avonds krijgt ie de helft van een blikje gourmet of een zakje en nog laat ie de helft staan

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:13

Dat antiworm tablet kan best de boosdoener zijn geweest: keelpijn omdat het door zijn strotje geduwd is. Onze poes moet die tabletten ook altijd onder dwang met minimaal 3 man erbij omdat ze ze niet gewoon eet (of gemengd door het eten werkt ook niet). En ik vind die tabletten best onwijs groot, helemaal als je ze door hun strot moet persen. Gelukkig is poes weer opgeknapt.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:01

Gelukkig is hij weer beter Lachen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:29

o0marije0o schreef:
Ik blijf gokken op het antiwormen tablet die door zn strot geduwd werd door drie personen (meneer vond het maar niets)

dat vertel je nu pas. Haha!
daar gaat die van mij ook in staking.

Gelukkig is ie weer in orde en kan hij je terug arm vreten. Nagelbijten / Gniffelen