Woensdag zijn we naar de DA gegaan voor zijn jaalijke check up. Hij krijgt dan zijn inenting en de rest van de troep die daarbij hoort.
Afgelopen jaar was meneer erg kieskeurig geworden qua eten, zelfs de duurste senioren brokjes liet ie regelmatig staan. Hij braakt vrij vaak. En is ook heel veel meer gaan drinken dan voorheen. Dit rare gedrag hebben we verteld bij de DA. Die dacht dat zijn nieren misschien niet goed meer werkte en daarom heeft ie een bloedtest gedaan. Hieruit kwam dat er niets aan de hand was met zijn nieren.
Afijn. Kat weer thuis. Maar helemaal van slag. Hij was doodmoe en sliep als een blok. Wij hebben daar niets achter gezocht omdat hij oud is (bijna 15). Dit bezoekje aan de DA was waarschijnlijk gewoon vermoeiend voor hem geweest.

Om half 12 gingen we slapen. Hij krijgt dan altijd natvoer en slaat nooooit een maaltijd over. Maar dit keer bleef hij slapen. Hij lag op mn bed dus had van beneden een paar brokjes meegenomen. Maar die moest ie niet.
Het is nu vrijdag en hij heeft amper wat op. Hij kijkt naar zn etensbak en loopt gewoon weer weg. Aangezien hij veel dronk hadden we een schoteltje kattenmelk neergezet. Bij het inschenken daarvan kwam ie meteen naast me staan, zn bek aflikken. Maar toen het er stond keek ie ernaar en meer niet. Nieteens ruiken.

Toen ik net wakker werd en beneden kwam zag ik dat ie nogsteeds niets gegeten had. Hij lag in de tuin te slapen. Ik had een plakje ham uit de koelkast gepakt en haalde er wat kleine stukjes vanaf. Heerlijk vind ie dat, dus meneer staat op likt zn bek weer af. Maar opeten deed hij dit niet.

Hij weegt 5,9 kilo, dus hij kan best een tijd zonder eten. Genoeg vet te verbranden. Maar toch maak ik me zorgen. Deze vreetzak die normaal de hele dag naast zn bak staat te mauwen om eten heeft nu al 2 dagen niets op! Wat is er toch met mn ventje?!
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Zo ja wat bleek er aan de hand te zijn?
Heeft iemand ideeën over wat het zou kunnen zijn?