Poes zwanger?? Zie foto's tepel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wobbus

Poes zwanger?? Zie foto's tepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 16:27

Hallo,

Zoals de titel al zegt, denk en hoop ik dat Blinkey zwanger is. Ze heeft voor mijn gevoel een wat groter en rooder tepeltje en een beetje haar eromheen weg.

Nou heb ik gezien dat ze 2 weken geleden op 29 april gedekt is en die dag erna ook. Toen gingen we op vakantie en moet ze ergens logeren waar ze nogwel krols was en niet naar buiten ging. Dus wij gingen er vanuit dat doordat de krolsheid doorging ze niet drachtig was.

Nu wil ik zoooo graag kittens dat ik natuulijk alleen maar zie dat ze rooder zijn en dat ze iets wat een hangbuikje heeft omdat ik het zo graag wil dus wil ik jullie mening?

De 2 achterste tepeltjes
Afbeelding

1 van de achterste
Afbeelding

1 ervoor (wel erg rood vinden jullie niet?)
Afbeelding

Groetjes

Bindi

Re: Poes zwanger?? Zie foto's tepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:47

Naar de DA. En dan direct even testen op FelV en Fiv Lachen

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 16:52

Hmzz de auto is kapot en dan met reismandje fietsen? En waarom presies testen? Grtjes

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:54

Dan idd maar op de fiets. Je hebt geen idee wie de vader van de kittens zal zijn?? Katers kunnen erge ziektes overbrengen, en je weet ook niet of de moeder vrij is van (slapende) ziektes. Testen is heel erg belangrijk.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 16:55

Hmzz mischien wel een goed id Lachen wat vind jij verder van de fotos als je zo kijkt?

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:55

Ze kan dragend zijn, maar ook schijnzwanger. Er kan ook heel wat anders aan de hand zijn.
Als je echt uitsluitsel wilt hebben, moet je naar de dierenarts gaan.
De ene dag meer of minder maakt nu ook niet zo veel meer uit, op de fiets met reismandje zou ik niet zo snel aanraden, dus probeer een auto te regelen zodat je even met je poes langs de DA kan. Dat levert waarschijnlijk al genoeg stress voor je poes op.

De testen op bepaalde kattenziektes ben je een beetje laat mee, dat hoort van te voren te gebeuren zodat je bepaalde risico's kunt uitsluiten.
Nu valt er niet veel meer te kiezen mocht je poes zwanger blijken te zijn, of je laat ze geboren worden of je laat je poes castreren tegelijkertijd wanneer je de kittens laat aborteren.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 21:45

Nou Nou wat een positiviteit weer zeg, echt weer bokt ben ik blij met een waarschijnlijk zwangere poes komen er toch weer negatieve dingen. Ik vroeg alleen wat over de foto en de kittens gaan NOWAY vermoord worden door een abortus.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:51

*Grote zucht*

Kan bokt nou niet een keer, maar dan ook maar één keer niet komen met zulke dingen? Er worden zoveel poezen zwanger doordat mensen bijvoorbeeld niet opletten en dat mensen de poes niet geod behandelen en de kittens al helemaal niet.. En dan verdwijnen die kittens soms nog in een slang zn mond ook..

Komt op zeg, zij zorgt goed voor haar poes, heeft haar poes laten dekken en er zullen leuke kleine katjes komen..

En zo kan je van alles wel zeggen; dat is zielig, kijk daar voor uit.. Sjonge jongen typisch bokt.

Meid, ik hoop voor je dat er leuke kleintjes komen Lachen Hou ons op de hoogte! en veel succes met mama-poes.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:04

Love_Blinkey schreef:
Nou Nou wat een positiviteit weer zeg, echt weer bokt ben ik blij met een waarschijnlijk zwangere poes komen er toch weer negatieve dingen. Ik vroeg alleen wat over de foto en de kittens gaan NOWAY vermoord worden door een abortus.

Als je dan toch zo graag kittens wilt, zorg er dan tenminste voor dat je het verantwoordelijk doet. Dat is het enige waar het hier om gaat. Dus: testen, kittens minimaal 3 keer ontwormen, ontvlooien, laten enten, en zorgen dat ze tot 12/13 weken bij de moeder blijven.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 09:18

Ik heb trouwens nagevraagt maar de dierenarts kan pas vanaf 4 weken opvoelen dus nog 2 weken wachten.

En derest doe ik zeker Lachen Kittens gaan voor alles baasjes heb ik al mocht het lukken.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:48

Love_Blinkey schreef:
Ik heb trouwens nagevraagt maar de dierenarts kan pas vanaf 4 weken opvoelen dus nog 2 weken wachten.

En derest doe ik zeker Lachen Kittens gaan voor alles baasjes heb ik al mocht het lukken.

Dat is top! Zo weet je zeker dat de kittens een goede start maken Pling

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:20

Met 3 weken kun je het beter zien aan de tepeltjes,dan zijn ze echt dik en rood Ja
En idd met 4 weken kan de DA het pas voelen.
Spannend.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 10:15

morgen is de 3de week en ze worden echt steeds rooder... dus ik hoop het maar nog 1 week wachten Haha!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:15

Ik ben benieuwd!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:16

Love_Blinkey schreef:

Och, zo bedoelde ik het helemaal niet hoor.
Alleen dat als je had willen testen, je dit hadden moeten doen voordat je poes zwanger laat worden.
Niet als je poes al zwanger is, doordat je keuze van handelen dan beperkter wordt.
Had je de poes (en kat) van te voren laten testen en bleek een van beiden of allebei niet gezond te zijn, had je nl ook nog de mogelijkheid gehad deze combinatie geen nest te laten krijgen.

Hoop voor jou en de katjes dat ze gezond en wel ter wereld komen!
Geniet van het kleine grut, voordat je het weet is die geweldige kittentijd alweer voorbij Knipoog

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 21:21

haha.. Tsja breeken spannende tijden aan ze eet nu echt ernorm veel een dikke grote bak brokken waar ze 2-3 dagen mee doet nu in 1 dag + Vlees en dan nog honger hebben he?!! En die grote tepels Haha! Blij!!!