poes erbij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

poes erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 12:09

Mijn moeder en ik zijn er over na aan het denken om een tweede poes/kat erbij te doen. Alleen is de vraag of dat goed kan gaan en of het een goed idee is omdat we al een andere poes hebben.
Poes (Soep heet ze) is nogal een maf beest. Soep komt uit het asiel en heeft een verleden wat ook ernstig te merken is. Het gaat nu heel goed met haar, ze doet redelijk normaal, geniet van ontzettend veel aandacht en vreet zichzelf dik (niet te dik, absoluut niet). We hebben haar nu bijna een jaar en hoewel ze idioot blijft gaat het goed. Ze is vrij dominant naar andere katten en dat lijkt ons misschien een probleem. Want als we een tweede poes erbij nemen komt die toch in haar terretorium.

We wilden dan graag een kitten, het liefst niet weer een al wat oudere asielkat, omdat die toch wat bagege meehebben. Dus of een kitten viavia of een Kitten uit het Asiel.

Alleen weten wij niet of dit goed is. Het moet voor Soep ook leuk blijven, niet dat die zich achtergesteld voelt, omdat we nu opeens veel aandacht gaan geven aan tweede poesje. Verder zou het ook zomaar kunnen zijn dat ze het wel lekker vind, omdat wij er ook niet altijd zijn? (Soep is verslaafd aan gezelschap)

We hebben wel altijd al poezen/katten gehad. Alleen bijna nooit twee tegelijk.

Jakary

Re: poes erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:14

Ik denk dat een kitten alleszins beter zou gaan dan een oudere kat.
Meestal zijn oudere katten milder voor kittens dan voor een kat van dezelfde leeftijd.
Wij hebben hier 7 katten en er zijn er ook bij die wat minder met mekaar opschieten, maar dan blijven ze gewoon uit mekaars buurt.
Ik denk wel dat het zou lukken Lachen

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:19

Jakary schreef:
Ik denk dat een kitten alleszins beter zou gaan dan een oudere kat.
Meestal zijn oudere katten milder voor kittens dan voor een kat van dezelfde leeftijd.
Wij hebben hier 7 katten en er zijn er ook bij die wat minder met mekaar opschieten, maar dan blijven ze gewoon uit mekaars buurt.
Ik denk wel dat het zou lukken Lachen

Klopt Ja , toen een van mijn oude katten overleed, vond ik het zielig voor mijn andere kat dus heb ik een kitten erbij genomen. De eerste twee weken bliezen ze wel een beetje naar elkaar, maar ze deden elkaar niks. Daarna ging het hartstikke goed, en aan de opvoeding hoefde ik ook niets te doen, dat deed de oudere kat al voor mij.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:30

Wij hebben 2 katten
Beide van de zelfde moeder maar een nest later
Eerst hadden we de een en ging alles goed, en na een jaar kwam de ander erbij, ERg goed gaat het niet, ze blazen naar elkaar en vechten ook regelmatig.
Ik denk eigelijk dat het bij elke kat verschilt