Poes houd me snachts wakker, wat te doen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denz

Poes houd me snachts wakker, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 10:49

Ik weet niet of er hier al een topic over bestaat, maar kon het op de eerste 2 pagina's niet vinden.

Sinds september vorig jaar heb ik 2 poezen in huis van een half jaar en 1 jaar oud.

De jongste is altijd al wat drukker geweest en zo af en toe mauwde hij snachts weleens bij mijn slaapkamerdeur (heb helaas maar een 2 kamer woning). Opzich geen groot probleem, tot hij vorige maand voor het eerst krols werd, gek werd ik er van. Gelukkig niet van dat enorme kattegejank, het bleef aardig bescheiden, maar ieder geluidje word ik al wakker van...

Vorige week is ze gelukkig gestereliseerd maar het lijkt nu wel 10x erger! Ze houd me zowat de gehele nacht wakker, mauwen (heel de tijd dezelfde toon en achter elkaar), krabbelen aan m'n deur, om gek van te worden!
Zou dit nou komen van de operatie? Ze heeft verder namelijk totaal geen last van de wond, ze speelt, ze eet, ze drinkt en doet gewoon normaal. Het lijkt wel of ze gewoon niet zonder me kan.

Nou weet ik dat als je het aandacht geeft het alleen maar erger wordt, maar soms word ik er zo gek van dan geef ik een harde bonk op de deur, alleen helpt het niets Huilen ik krijg haast de neiging m'n bed uit te gaan en d'r uit het raam te gooien Duivel maar dat doe je dan weer niet he Knipoog

Ik hoop echt dat iemand tips heeft, de andere kat is zo heerlijk rustig, waarom zij niet?

Lynn_Nikita

Re: Poes houd me snachts wakker, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:53

Mijn kat had dit ook even na de sterilisatie, net zo erg als krolsheid zelf. ik heb nu de beesten in bed slapen, vriendje erbij gepropt. net kleine kinderen, als ze wakker worden willen ze aandacht en gaan ze spelen, of hond achter kat aanrennen. Zet je ze apart gaan ze mauwen, blaffen of tegen deur krabben (rotgeluid!!)
Ik zet nu in woonkamer tv aan als ik alleen wil zijn, en probeer geen aandacht aan te geven
op deur slaan is ook vorm van aandacht geven

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 10:59

Dus het kan dus mogelijk door de sterilisatie zijn... dan is er dus hoop dat het over gaat Lachen
Katten in m'n kamer ga ik niet aan beginnen, ten eerste heb ik een hekel aan al die haren overal op (mijn kleren liggen in een open kast), mijn slaapkamer moet gewoon schoon, fris en fruitig blijven.... ze hebben derest van het huis al om te slopen endat vind ik wel genoeg Lachen Daarnaast zijn ze snachts pas echt wakker en dan is het een en al spelen... Dan kan ik nog niet slapen Tong uitsteken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:01

mijn poezenbeest heeft snachts haar eigen verblijf in de garage. We geven haar geen aandacht als ze geluid maakt.

Heb je niet een kamer waarin je hara kan opsluiten?

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 11:03

Nee helaas, heb maar een 2 kamerwoning... heb alleen een klein halletje wat dicht kan, maar dat ga ik ze echt niet aandoen.. en trouwens, mijn huis is zo gehorig dat het niet eens zou helpen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:09

Waarschijnlijk zit er niks anders op dan het te negeren. Als jij bijvoorbeeld naar haar toe gaat en zegt dat ze moet ophouden, ziet ze dat juist als beloning.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:01

wij hebben 4 katten, 3 van de 4 poezen, dus uiteraard hebben wij dit probleem ook gehad. Bloos

Ik heb wel een goede tip voor je, pak een touwtje en laat ze er een kwartier goed achteraan rennen. Geef ze daarna eten, dan worden ze loom en gaan ze vaak aan 1 stuk door slapen.

Hoop dat het werkt!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 01:51

Of toch maar de deur open doen Knipoog
Katten slapen altijd samen met mij, en ook net zo lang Schijnheilig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 01:58

Je wilt je kamer fruitig houden, Haha!

Onze siamees vroeger ging altijd om 2u snachts op de trap zitten janken Gestoord Maakte echt niet uit wat je deed: binnenlaten, buitenlaten, in de kamer laten, altijd vond ze een weg terug naar die trap Extreme duivel Ik ben best blij dat ik nu een kat heb die door zware niesziekte niet meer kan miauwen eigenlijk Haha! Want na 9 jaar jankende siamees ("vertellen" zeggen de liefhebbers Vork ) kan het wel een rust zijn ja.

Ik weet niet wat je er zo direct aan kunt doen, lijkt me wel een erg lastig probleem ja.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 02:32

En je wilt dus echt liever niet dat je katje bij jou in bed komt slapen? Of de deur gewoon openlaten? Anders zou ik inderdaad zeggen gewoon negeren, die van mij houden op een gegeven moment gewoon op Tong uitsteken

Of je laat ze een hele tijd achter een sliertje aanrennen, dat schijnt ook wel te werken zodat ze rustig worden Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 03:03

Mss een iets slimmer trucje: zet je stereo op hard en neem de afstandsbediening mee, of de stekker of zo. Poes zegt mauw en jij drukt de knop in, kan heel goed werken Lachen
(of net niet als het hardrockpoes is)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 06:18

mijne deed dat ook, niks hielp.. opstaan en een stem tegen hem op zetten, hem bij zn nekvel pakken en terug in de woonkamer zetten niet ( ja mijn ventje maakt deuren zelf open, erg fijn NOT)

Op een gegeven moment ben ik op bed gaan zitten, deur open en een plantesproeier in mn hand.. als hij een poot over de drempel zette spuite ik water na hem toe..

nu jaren later zou hij nooit mn slaapkamer op komen, hij weet dat hij dat niet mag.. en dat gejakt is nu nog heel nihill...

heb het idee dat hij het eerder doet als die wat minder aandacht heeft gehad, door drukte op het werk of dat ik nie veel thuis ben geweest.. succes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:20

Oeh Denies , daar krijg je idd moordneigingen van , dat geblèr Stoom uit je oren

Bij die van mij is het Godzijdank aardig over , alleen als ze al een paar dagen echt te weinig aandacht gehad hebben (naar hun zin Knipoog ) of als het bakje met brokjes te lang leeg is dan hebben ze nog wel eens zo'n ochtendje....net als je wilt uitslapen uiteraard.

Bij mij mogen ze wel gewoon op bed (gezellig Lovers ) maar niet in de keuken of badkamer ofzo , dat vind ik ook niet fris , ik wil wel ERGENS een haar-vrij plekje om even bij te komen Haha!

Je kan eigenlijk 2 dingen doen :

OF echt altijd negeren , maar ze voelen je ergernis door de deur heen dus dat valt niet mee *LOL*
OF een offensief aan gaan zoals in bovenstaande reactie.

Dus elke keer dat ze gaat schreeuwen de stuipen op het lijf jagen. Ik heb ook wel eens in razernij die poes van de trap gejaagd , die zag dat ik pislink was en maakte dan wel dattie wegkwam Haha!

(moeten ze daar wel van onder de indruk zijn want echt iets aandoen is ook weer zo wat Tong uitsteken )

En ook wel eens als het MWAAAAAUUUUWWWW - WAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUWWWWWWWWWWWWWWW was en *krabbel-krabbel* aan de deur voor de zoveelste keer , even *plok* met de deur een tandje door de lip Schijnheilig

Toen was het ook meteen over , voor een paar dagen dan.

Maar eigenlijk wil het diertje gewoon aandacht natuurlijk. Dus het is wel zo eerlijk als je daar voldoende in voorziet qua spelen en knuffelen enzo.

Ik heb ook wel eens als ik het echt niet trok de deur van de kamer dichtgehouden zodat ze in de kamer zaten en niet in het halletje naar het slaapkamertje konden.

Dan zijn ze 2 meter van je deur af maar het is heerlijk vergeleken met een cm van je deur af Knipoog

Nu in het nieuwe huis zet ik de schuifpui open en gaat het spul zich buiten vervelen , dat is ook wel fijn hoor Ja